מה הופך אתר טוב שגם מנועי החיפוש וגם המשתמשים אוהבים? האם יש מאפיינים מיוחדים שיכולים לעזור לך להבדיל את האתר שלך מהשאר?
התשובה הפשוטה היא כן, ישנם כמה אלמנטים שכל אתר טוב צריך שיהיה וזה בדיוק מה שתלמדו בפוסט זה.
מהו אתר טוב?
אתר טוב הוא אחד העונה על שלושת היעדים הבאים:
כדי לעמוד בכל היעדים, אתר אינטרנט צריך שיהיה לו כמה איכויות מיוחדות המבדילות בינו לבין אתרים אחרים שמתחרים על אותם נושאים.
7 מאפייני מפתח של אתר טוב
בוא נראה להלן מהן 7 המאפיינים שגורמים לאתרים טובים להתבלט מהשאר.
# 1 – אתר טוב כולל תוכן מעולה
תוכן נהדר הוא הבסיס של כל אתר טוב. גוגל ומנועי חיפוש אחרים הפכו טובים מאוד לגלוש באתרי אינטרנט עם תוכן איכותי וזה אומר שאם התוכן שלך לא טוב, אינך יכול לשרוד ברשת.
כאשר אנו מדברים על תוכן טוב איננו מתכוונים לשום סוג של תוכן אלא תוכן שמשתמשים רוצים לקרוא.
זהו גורם הצלחה קריטי. ברגע שמשתמשים ינחתו באתר שלך מגוגל או ממקורות אחרים, תוכלו לדעת אם הם אוהבים את התוכן שלכם על ידי התבוננות בדוחות הניתוח של גוגל וניתוח ערכים כמו:
זמן באתר
קצב הקפיצה
שיעור יציאה
עמודים / הפעלה
משך הפעלה ממוצע
אם המספרים האלו טובים, ואם יש אינטראקציה עם התוכן שלך בצורה של הערות, שיתופי מדיה חברתית וקישורים נכנסים, זהו סימן טוב לכך שהתוכן שלך מספק את כוונת המשתמש.
אם אף אחד מהדברים הנ"ל אינו נכון, עליך לחזור ללוח השרטוט ולחשוב מחדש על אסטרטגיית התוכן שלך.
# 2 – אתר טוב הוא מותאם SEO
אתה יכול ליצור תוכן מדהים, זה נהדר אבל מה הלאה? עליכם לוודא שגוגל תוכל לקרוא ולהבין על מה האתר והתוכן שלכם עוסק.
במילים פשוטות, אתה צריך ליצור אתר SEO ידידותית כי היא חופשית של SEO טכני שגיאות ומספק את הסימנים הנכונים באמצעות תוכן לסורקים של מנועי חיפוש.
הרעיון הוא פשוט: ככל שתוכלו לספק יותר מידע למנועי חיפוש באופן שהם יוכלו להבין אותו (זו גם הגדרה מאוד פשוטה של SEO ), כך גדל הסיכוי שלכם להגיע לדירוג גבוה יותר .
אתרי אינטרנט מותאמים אישית של SEO מספקים חווית משתמש נהדרת מכיוון שהם קלים לשימוש, נגישים ומובנים היטב ושילוב זה הופך אותם לאתרים מעולים.
# 3 – משתמשים מאמינים באתר טוב
השגת אמון גולשים היא גורם הצלחה חשוב מכיוון שגם אם אתה מצליח לזכות באמון של גוגל אתה עדיין צריך לזכות באמון המשתמשים.
אמון המשתמשים קשור לאיכות התוכן אך הוא קשור להתייחסות למשתמשים שלך בכבוד.
אתה מכבד את המשתמשים שלך בכך שאתה מספק להם מידע מדויק שקל לגשת אליו מבלי לנסות להערים עליהם בלחיצה על מודעות.
אמון המשתמשים נוגע לוודא שכל מידע שהם חולקים איתך הוא מאובטח ופרטי ולא ישותף עם חברות שיווק ללא דאגתם.
אמון המשתמשים נוגע לוודא כי כל מידע שהורד מאתר האינטרנט שלך לא יזריק למכשירים שלהם תוכנות זדוניות.
כשאתה מצליח לשכנע משתמשים שאתה מנסה לספק להם חוויה נהדרת, אתה פשוט עשה צעד גדול בקיום אתר פנטסטי עם יתרונות נוספים. משתמשים הסומכים על אתר:
# 4 – אתר טוב מותאם למובייל
שימוש במכשירים ניידים לעומת סטטיסטיקות שימוש בשולחן העבודה
סטטיסטיקות שימוש בנייד
הרוב המכריע של האנשים משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי להתחיל או להמשיך בחיפוש וזה יותר מהכרחי שיהיה אתר מותאם למובייל.
גוגל הוסיפה ידידותיות לנייד כגורם לדירוג במנועי חיפוש, כך שאי לספק למשתמשים שלך אתר ידידותי לנייד יפגע בדירוג שלך בגוגל.
זכור שאתר ידידותי לנייד אינו זהה לאתר מותאם לנייד.
בעל אתר מגיב שמופיע בנייד ללא פסי גלילה זה הצעד הראשון אך זה לא מספיק.
עליכם לשים לב במיוחד לאופן שבו משתמשים מתקשרים עם אתר האינטרנט שלכם בנייד ולוודא שהם יכולים למצוא את מה שהם רוצים במהירות ובקלות.
# 5 – אתר טוב נטען במהירות
מהירות הדף היא גורם דירוג
אתר טוב נטען במהירות
מהירות האתר קשורה ישירות לקידום אתרים, שימושיות ואמון המשתמשים. לא משתמשים או מנועי חיפוש לא רוצים לבקר באתר אינטרנט שדורש זמן רב מדי לטעון. באתרים איטיים יש דירוג נמוך יותר של גוגל ומציעים חוויה גרועה למשתמשים.
לדברי גוגל, אתר אינטרנט נחשב לאיטי אם הוא נטען בפחות מ- 2.5 שניות בנייד. זהו יעד שקשה מאוד להשיג אך ככל שתוכלו להתקרב למספר זה, כך ייטב.
באיזה סוג אתר אתה אוהב לבקר, אתר טעינה איטי מלא בגרפיקה או אתר מהיר עם גישה זהירה יותר לשימוש באלמנטים של מולטימדיה?
התשובה ברורה, אז נסה לקחת זאת בחשבון בעת בניית אתר האינטרנט שלך.
# 6 – אתרים טובים זמינים אתרים אחרים לשיתוף פעולה
לאתר טוב יש קישורים מאתרים טובים אחרים.
זה פחות או יותר איך מנועי חיפוש עובדים כשאתה מקליד מונח חיפוש בתיבת החיפוש שלהם. הרשה לי להסביר.
זה נורמלי שיש אתרים רבים העומדים בקריטריונים שהוסברו לעיל, אך כיצד מחליטים מנועי חיפוש אילו אתרים להציג בעמוד הראשון של התוצאות?
התשובה היא במספר וסוג ההפניות (קישורים) שהאתר השווה לשאר.
לאתר שיש בו קישורים נכנסים מאתרים אחרים יש יתרון ברור על פני אתרים שאין להם הפניות מאתרים אחרים.
במהלך השנים אנשים ניסו לתפעל זאת על ידי יצירת אלפי קישורים לא טבעיים בכדי להשיג דירוג טוב יותר, אך מנועי חיפוש, במיוחד גוגל, הפכו 'חכמים' די בהבחנה בין קישורים איכותיים וקישורי דואר זבל.
קישור איכותי שיכול לעזור לכם בדירוג הוא אחד שמגיע מאתרים טובים אחרים ומהימנים.
זה נושא עצום לניתוח, אך המסעדה היא שכדי לבדל את אתר האינטרנט שלך מאתרים אחרים, יהיה עליך קישורים נכנסים יותר (באיכות ובכמות כאחד) מאשר אתרים אחרים המתחרים על אותן מילות מפתח.
זה אותו סיפור כמו במשחק ההוכחה החברתית: סביר יותר שאתר טוב ימשוך אליו קישורים נכנסים שיחזקו את הדירוג שלו ואתר רמה גבוה נחשב על ידי משתמשים וגם על מנועי חיפוש כאתר טוב.
אתר טוב לוקח זמן והרבה עבודה
כשאתם שואלים את גוגל מדוע אתר אינטרנט אינו בעל דירוג גבוה, הם יגידו לכם לפעול על פי הכללים שהסברתי לעיל ולהמשיך לספק חוויה טובה למשתמשים שלכם.
אמנם זו קלישאה, אך זו האמת הקשה והסיבה היא פשוטה. ישנם אלפי אתרים המתחרים על מיקום בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עבור כל מילת מפתח נתונה .
אלה ששורדים בסופו של דבר הם אלה שממשיכים להשתפר ולהשתפר עם הזמן.
כשהתחלתי לראשונה, לקח לי שנים להשיג את האתר הראשון שלי במיקומים העליונים של גוגל ולקבל תנועה אורגנית ולפני כן, הייתי צריך לבזבז שעות אינספור כדי להבין איך לעשות את זה.
קחו למשל כל אתר או בלוגר מצליח באינטרנט, מה המשותף להם?
שנים רבות של בלוגים ואתרי אינטרנט שיש בהם הרבה מאוד תוכן נהדר עם אלפי קישורים נכנסים.
האם זה משהו שתוכלו ליצור בכמה חודשים? בהחלט לא אבל אם אתה עושה עבודה עקבית לאורך תקופה תראה שבאופן הדרגתי הדברים משתנים והכל הופך להיות קל יותר
אוגמנט נגישות מידע ותקשורת – בניית אתרים ופתרונות אונליין מותאמים. כל הזכויות שמורות 2024 ©