מהוא שיווק אתר?

מהוא שיווק אתר?

אתר הוא כלי שיווקי נהדר. זה מייצג את העסק שלך באינטרנט וזה אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי החשובים שבהם אתה יכול להשתמש כדי להשיג יותר תנועה או להשיג יותר מכיות.

כל עסק שרוצה להצליח באינטרנט צריך להיות בעל אסטרטגיה שיווקית מוגדרת בבירור. זה כבר לא אופציונאלי אלא "חובה" לעסקים שרוצים לשרוד בשוק המקוון התחרותי ביותר.

בפוסט זה תלמד מהו שיווק אתרים, מדוע חשוב שתהיה אסטרטגיית שיווק באתר ואת 10 הצעדים שצריך לבצע כדי לקדם בהצלחה את האתר שלך באופן מקוון.

מהו שיווק באתר?

שיווק אתרים הוא תהליך קידום האתר שלך באינטרנט. זהו אחד מערוצי השיווק המקוונים בהם תוכלו להשתמש כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי הכוללת שלכם. המטרה העיקרית של קמפיין שיווקי אתרים היא לקבל ביקורים נוספים באתר שלכם.

מדוע אתה צריך אסטרטגיה שיווקית באתר?

כמנהל שיווק דיגיטלי, אחת המשימות שלי היא להסביר ללקוחות שלי מדוע הם צריכים אסטרטגיית שיווק מלאה באתר וכיצד לגרום לזה לעבוד לטובת העסק שלהם.

מספר 1 – זה כבר לא קשור לקידום אתרים ומדיה חברתית

לפני כמה שנים כשמישהו דיבר על שיווק באינטרנט, משווקים חשבו על קידום אתרים.

בהמשך התפיסה הזו השתנתה ומדיה חברתית נכנסה לתמונה ונפוץ מאוד כיום לקשר שיווק דיגיטלי למדיה חברתית ו- SEO.

כפי שתוכלו לראות מהתרשים למטה, לשיווק דיגיטלי ישנם הרבה יותר עמודים הכוללים שיווק תוכן, שיווק במובייל, שיווק במייל ועוד. מדיה חברתית ו- SEO הם רק חלק מהמשוואה.

הגדרת שיווק דיגיטלי וערוצים

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מתוכננת היטב תעזור לך להשתמש בכל הערוצים הזמינים לקידום העסק שלך באופן מקוון.

מס '2 – אתה צריך אסטרטגיה ותכנית

אם אינך רשום את האסטרטגיה שלך לשיווק באינטרנט הכוללת את מה שאתה רוצה להשיג באופן מקוון ואיך לעשות זאת בפועל, זה כמו לנסוע בעיניים עצומות.

על ידי הכנת אסטרטגיה יחד עם תוכנית, תוכלו לדעת בדיוק באילו כלים להשתמש, כיצד להשתמש בהם ולמה לצפות כתוצאות מציאותיות מכל כלי.

בנוסף, תוכנית מקלה על תקשורת היעדים שלך בתוך העסק שלך כך שכל המחלקות יתאימו לאסטרטגיה שלך.

# 3 – עשה זאת לפני התחרות

במוקדם או במאוחר כל עסק יכנס למשחק השיווקי הדיגיטלי והדברים יהפכו קשים עוד יותר. כדי להקדים את המשחק, עליך להתייחס ברצינות רבה יותר לקידום המקוון שלך, והמקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא יצירת אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

איך עושים שיווק באתר?

כדי לקדם את אתר האינטרנט שלך בהצלחה באינטרנט, אתה זקוק לאסטרטגיה איתנה שתנצל את כל ערוצי השיווק הדיגיטלי.

להלן 10 הצעדים שצריך לבצע עבור אסטרטגיית שיווק מוצלחת באתר.

  1. בצע סקירת עיצוב אתרים
  2. בצע אופטימיזציה לאתר שלך לקידום אתרים
  3. בצע אופטימיזציה לאתר שלך למדיה חברתית
  4. צרו תכנית לשיווק תוכן
  5. קדם את האתר שלך ברשתות מדיה חברתית
  6. השתמש במודעות בתשלום כדי להגיע ללקוחות רבים יותר
  7. השתמש בשיווק בדוא"ל כדי ליצור קשר עם הקהל שלך
  8. השתמש בשיווק מחדש כדי להחזיר משתמשים לאתר שלך
  9. שמור את האתר והתוכן שלך מעודכנים וקדימה
  10. מודדים, נתחו, שטפו וחזרו על עצמם

שלב 1: בצע סקירת עיצוב אתרים

השלב הראשון הוא ליצור אתר שמייצג במדויק את העסק שלך. זה לא קשור ישירות לפן הוויזואלי בו (כלומר איך הוא נראה) אלא לאיכות המידע שנמסר.

אתר האינטרנט שלך זהה לחלון הראווה שלך. זה אמור להראות טוב מבחוץ וכשלקוחות נכנסים לחנות שלך, הכל צריך להיות מסודר ובמקום.

לפני שתתחיל בקמפיינים כלשהם, קח קצת זמן ובדוק את האתר שלך וודא כי:

יש לו מבנה אתרים היררכי פשוט – מבנה אתרים טוב עוזר למשתמשים וגם למנועי חיפוש לנווט באתר כדי למצוא בקלות את המידע הדרוש להם. ככלל אצבע, כל דף באתר שלך צריך להיות נגיש מדף הבית בשלושה לחיצות או פחות.

זה ידידותי למשתמש ופונקציונאלי – הערך את הידידותיות של האתר שלך באמצעות העקרונות של עיצוב אתרים ידידותי לקידום אתרים ונסה להסיר אלמנטים עיצוביים שמוסיפים מורכבות או שאינם נחוצים.

יש לו מידע מדויק על החברה והמוצרים שלך – וודא שהוא מספק למשתמשים את כל מה שהם צריכים לדעת על החברה והמוצרים שלך. השתמש באלמנטים חזותיים כדי לקבל את תשומת הלב של המשתמשים שלך.

זה מהיר וידידותי לנייד – מרבית המשתמשים שלכם יגיעו ממכשירים ניידים אז בדקו את האתר שלכם בנייד וביצעו אופטימיזציה של חווית המשתמש בצורה הטובה ביותר.

שלב 2: בצע אופטימיזציה לאתר שלך לקידום אתרים

השלב הבא הוא להתחיל לחשוב על אסטרטגיית ה– SEO שלך . תוכנית SEO מוגדרת היטב תגדיל בסופו של דבר את הדירוג והתנועה שלך ממנועי חיפוש.

SEO הוא התהליך של הגדלת הנראות של האתר שלך במנועי חיפוש והוא מורכב ממספר שלבים:

קידום אתרים טכני – וודא כי האתר שלך נקי משגיאות סריקה ונושאים אחרים העלולים למנוע ממנועי החיפוש להוסיף לאינדקס את האתר שלך כראוי.

קידום אתרים בעמוד – הפיכת דפי האינטרנט שלך ל- SEO וידידותיים לקלה לקריאה על ידי סורקי מנועי חיפוש.

תוכן SEO – כתיבת תוכן העונה על כוונת המשתמש.

SEO מחוץ לדף – קידום האתר שלך לצורך קבלת קישורים באיכות גבוהה מאתרים אחרים.

קידום אתרים מקומי – ביצוע אופטימיזציה של האתר שלך לחיפושים מודעים למיקום ולקבלת לקוחות רבים יותר לחנות לבנים וטיט שלך.

מלבד שיטות ה- SEO הרגילות שלעיל, עליכם לבצע אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלכם לקידום אתרים מודרני כמו הוספת סימון סכימות ואופטימיזציה של התוכן שלכם עבור קטעי טקסט עשירים .

שלב 3: בצע אופטימיזציה של האתר שלך למדיה חברתית

השלב הבא הוא לייעל את האתר שלך למדיה חברתית. זה לא אותו דבר כמו שיווק במדיה חברתית (נדבר על זה בשלב 5), אבל זה קשור ל:

  • בעל אלמנטים חזותיים (תמונות, וידאו) באתר האינטרנט שלך שניתן לשתף ברשתות המדיה החברתית.
  • הוספת כפתורי שיתוף מדיה חברתית בדפים שברצונך להיות משותפים ברשתות החברתיות.
  • וודא שכאשר משתמש לוחץ על כפתור השיתוף (או משתף ישירות את כתובת האתר שלך), הקטע שנוצר מעוצב היטב. מומלץ להוסיף מטא תגי גרף פתוחים ולהשתמש בגדלים ותבניות תמונה הנתמכים על ידי כל הרשתות העיקריות.

מנהלי אתרים רבים מדלגים על שלב זה וזאת טעות שעלולה להשפיע לרעה על מאמצי קידום המדיה החברתית שלך.

אמנם נראה שזה יותר טכני ולא קשור לשיווק, אך הוא ממלא תפקיד חשוב. אם האתר שלך אינו מאפשר למשתמשים לשתף את התוכן שלך כראוי, אל תצפה לחשיפה כלשהי של מדיה חברתית.

שלב 4: צרו תוכנית לשיווק תוכן

השלב הבא בתוכנית השיווק באתר שלך הוא לתכנן אסטרטגיה לשיווק תוכן.

כשאתה מקדם אתר באופן מקוון, אתה בעצם מקדם את תוכן האתר שלך וזו הסיבה שהוא מכונה שיווק תוכן .

המטרה העיקרית של שיווק תוכן היא לעזור לכם ליצור את סוג התוכן הנכון שימשוך משתמשים חדשים לאתרכם ויעסיק אותם.

כדי ליצור אסטרטגיה טובה, תחילה עליך:

  • בצע את מחקר מילות המפתח שלך וגלה לאילו מילות מפתח SEOלמקד לתוכן שלך.
  • בצע ניתוח מתחרים וברר מה עובד עבור המתחרים שלך.
  • נתח את תוצאות החיפוש של גוגל כדי לגלות איזה סוג תוכן גוגל רוצה למילות המפתח שלך (אורך התוכן, תמונות / וידאו וכו ').

ברגע שיש לך רשימת נושאים / מילות מפתח, עליך ליצור לוח שנה לשיווק תוכן כדי לציין מתי כל פיסת תוכן תפורסם, מי יכתוב את זה ואיך זה יקודם לאחר הפרסום.

לחברות שמצליחות לקיים קמפיין שיווקי תוכן מתמשך, יש יותר סיכויים להצליח ברשת מאשר חברות שמפרסמות תכנים מדי פעם ללא תוכנית.

שלב 5: קדם את האתר שלך ברשתות מדיה חברתית

כעת, לאחר שיש לך זרימה קבועה של תוכן שנוצר, השלב הבא הוא להתחיל לקדם את האתר שלך ברשתות חברתיות שונות.

בצע את הצעדים הבאים:

צור חשבונות עסקיים ברשתות חברתיות

הפעולה הראשונה שלך היא ליצור דפים עסקיים ברשתות החברתיות הרלוונטיות לעסק שלך.

אלה הרשתות שהלקוחות הפוטנציאליים שלך עשויים להשתמש בהן. החשודים הנפוצים ביותר הם פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, ולינקדאין.

השלם את הפרופילים החברתיים שלך

בשלב הבא, וודא שדפי העסק שלך מוגדרים כראוי וכל המידע מלא כהלכה.

קשר את אתר האינטרנט שלך ואת דפי המדיה החברתית

לאחר מכן, הוסף קישורים לדפים החברתיים שבאתר שלך (בכותרת התחתונה) והוסף גם את הסכימה הרלוונטית (זה יעזור למנועי חיפוש לשייך את האתר שלך ואת הדפים העסקיים יחד).

הגדל את המדיה החברתית שלך בעקבותיה

הקמת דף עסקי ללא עוקבים אינה מספקת יתרונות לעסק שלך.

אתה צריך להקדיש זמן לחיפוש ולהתחברות עם אנשים שעשויים להתעניין בעסק שלך וגם משפיעים בנישה שלך.

צור לוח שנה של מדיה חברתית

ההצלחה במדיה החברתית מבוססת על איכות הפוסטים שלך. אתה צריך להביא לרשתות המדיה החברתית שלך תוכן איכותי על בסיס קבוע. זו הדרך הטובה ביותר להשיג את תשומת הלב של המשתמשים וליצור קהל עבור המותג שלך.

דרך טובה להתחיל היא ליצור לוח שנה של מדיה חברתית (באותו אופן שעשיתם בשלב 4 לעיל) ולציין איזה סוג תוכן לפרסם ומתי.

שלב 6: השתמש במודעות בתשלום כדי להגיע ללקוחות רבים יותר

ברגע שתתחיל עם SEO ושיווק במדיה חברתית, תבין דבר אחד. לוקח זמן ל- SEO לעבוד ולהגיע למספר מכובד של עוקבים במדיה החברתית באופן אורגני.

המשמעות היא שאם אתה רוצה תוצאות מהר יותר, עליך להוסיף עוד מרכיב אחד לשיווק האתר שלך וזה פרסום בתשלום .

בעזרת פרסום בתשלום אתה יכול להשיג תנועה ממוקדת במהירות ולהתחיל לבצע מכירות או המרות.

ישנן פלטפורמות פרסום שונות בהן תוכלו להשתמש אך הנפוצות ביותר הן:

מודעות גוגל – מקד לאנשים על סמך מונחי החיפוש בהם הם משתמשים בגוגל או מציגים את המודעות שלך בנכסי גוגל אחרים (YouTube, Gmail) ואתרים המשתתפים ב- Google AdSense.

מודעות בתשלום בפייסבוק – קדם את עמוד הפייסבוק שלך, פרסומי מדיה חברתית או מודעות לאנשים המשתמשים בפייסבוק, אינסטגרם או מסנג'ר פייסבוק.

שתי השיטות יעילות מאוד אך עליכם להיזהר שלא לבזבז הרבה כסף על פרסום ללא החזר. עדיף להתחיל בתקציב נמוך ולמדוד את היעילות של מסעות הפרסום שלך ולהוסיף עוד כסף כל עוד יש החזר ROI חיובי.

שלב 7: השתמש בשיווק בדוא"ל כדי ליצור קשר עם הקהל שלך

אחד מערוצי המכירה היעילים ביותר הוא דואר אלקטרוני. למעשה, אחת המטרות של קמפיין השיווק באתר שלך צריכה להיות הגדלת רשימת הדוא"ל שלך.

בעל רשימת דוא"ל פעילה היא דרך נהדרת להחזיר אנשים לאתר שלך, ליידע אותם על תוכן חדש או למכור להם ישירות מוצר. אל תטעו, הדוא"ל עדיין לא מת .

סטטיסטיקות שיווק בדוא"ל

כדי להפיק את המרב ממסעות הפרסום שלך, עקוב אחר הטיפים השיווקיים בדוא"ל :

  • הקל על המשתמשים להירשם לרשימה שלך– הוסף את תיבת ההרשמה לניוזלטר במקומות הגלויים בזמן שמשתמשים גולשים באתר
  • תן להם תמריצים (כמו ספר בחינם, משאבים בחינם)– freebies יכולים לעשות הבדל גדול בכמה אנשים ירשמו לניוזלטר שלך.
  • שמור על ההבטחות שלך– אם אתה מבטיח עדכונים שבועיים, וודא שאתה שולח דוא"ל עם טיפים חדשים על בסיס שבועי.
  • אל תנצל לרעה את אמונם– משתמשים סומכים עליך עם כתובת הדוא"ל שלהם, אל תנצל לרעה את אמונם באמצעות יותר מדי אימיילים. תיבת הדואר הנכנס של כולם כבר מלאה בהודעות דוא"ל, אז חשוב מתי הכי טוב לשלוח אליהם הודעה נוספת.

שלב 8: השתמש בשיווק מחדש כדי להחזיר משתמשים לאתר שלך

האם אתה יודע מה הכלל של 7 ?

זהו כלל שיווק די ישן הקובע כי לקוח פוטנציאלי צריך לראות או לשמוע מודעה (או הודעה) לפחות 7 פעמים לפני שהוא יבצע פעולה לרכישת מוצר או שירות.

זה תקף גם לשיווק באינטרנט. במונחי שיווק אתרים זה אומר שאתה צריך לגרום למשתמשים לבקר מחדש באתר שלך מספר פעמים לפני שהם ימשיכו לשלב הבא במשפך.

פרסום תכנים חדשים על בסיס תכוף ושיווק במדיה חברתית ושיווק בדוא"ל הם כולם דרכים נהדרות להשיג זאת, אך יש עוד שיטה אחת שהיא יעילה ביותר וזהו שיווק מחדש .

איך עובד שיווק מחדש

באמצעות שיווק מחדש אתה משתמש בפלטפורמות פרסום (מודעות גוגל, פייסבוק או אפילו טוויטר) כדי להתחבר מחדש לאנשים שביקרו באתר שלך לפחות פעם אחת.

יש לזה מספר יתרונות, כולל תנועה ממוקדת יותר, עלויות פרסום נמוכות ושיעורי המרה גבוהים יותר.

שלב 9: שמור את האתר והתוכן שלך מעודכן וקדימה

כשאתה מבצע שיווק באתר, אל תשכח שני דברים חשובים:

ראשית: כדי לעדכן את אתר האינטרנט שלך

משמעות הדבר היא שדרוג תוכנת האתר שלך לגירסה האחרונה, להבטיח כי אתר האינטרנט שלך מאובטח ושהוא משתמש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

לדוגמה, כחלק מהאסטרטגיה שלך, אתה יכול לשקול דפי מובייל מואצים (AMP), שהם פורמט ה- HTML החדש הנתמך על ידי גוגל ורשתות אחרות.

שנית: כדי לשמור על תוכן רענן ורלוונטי

מלבד פרסום תוכן חדש הממקד למילות מפתח ספציפיות והגדלת טווח ההגעה האורגני שלך, אתה צריך לחזור ולבדוק את התוכן הקיים שלך.

ככל שהאתר שלך מתבגר וגדול יותר, חלק מהתוכן שלך יהיה מיושן וזה לא טוב למשתמשים או למנועי חיפוש.

אולי התוכן בדפים האלה טוב אבל מכיוון שהם אינם מדורגים עבור שום דבר, הם לא מציעים שום ערך אמיתי לאתר שלך. כחלק מהביקורת, עליכם להחליט:

  • עדכן ופרסם אותם מחדש
  • הסר אותם והפנה מחדש את כתובת האתר לדפים קשורים אחרים באתר שלך
  • מזג אותם עם דפים אחרים

השלב השני הוא לסקור את דוחות הניתוח שלך בגוגל ו- Google Search Console ולברר מהם העמודים הפופולריים ביותר באתר שלך.

עמוד שיש לו דירוגים גבוהים כעת לא אומר שהוא ישמור על הדירוגים האלה לנצח. התחרות גדולה ורוב הסיכויים שדפים חדשים מתפרסמים על בסיס יומי שמכוונים בדיוק לאותם נושאים.

כדי לוודא שלא תאבד את הדירוג שלך, עליך לבדוק את העמודים המובילים שלך אחת למספר חודשים ולוודא שהתוכן עדיין רלוונטי ומעודכן.

שלב 10: מודדים, נתחו, שוטפים וחוזרים על הפעולה

שום אסטרטגיית שיווק אינה מושלמת ללא פיקוח נאות. בעולם השיווק הדיגיטלי, הכל ניתן למדידה וניתוח ולכן חשוב שיהיו במקום הכלים והערכים הנכונים.

ברוב המקרים, אתה יכול לקבל את הנתונים שאתה רוצה מגוגל אנליטיקס, כך שתצטרך לוודא שמותקנת ב- Google Analytics באתר האינטרנט שלך ומוגדרת כהלכה.

היעדים הנפוצים ביותר של קמפיין שיווקי אתרים הם:

  • קבל תנועה לאתר שלך
  • הגדל את ההמרה (מבצע מכירות, קבל מנויים חדשים בדוא"ל וכו ')

יש לעקוב אחר יעדים אלה בניתוח של גוגל ולנתח אותם כדי שתוכל לקבל את ההחלטות הנכונות.

לדוגמה, אם אתה מבחין כי פוסטים המכסים נושאים מסוימים משיגים ביצועים טובים יותר מאחרים, עליך למקד את מאמצי השיווק שלך ביצירת תוכן סביב נושאים אלה