מהו שיווק במנועי חיפוש (SEM)?

קידום

שיווק במנועי חיפוש

שיווק במנועי חיפוש הוא אפיק שיווק דיגיטלי יעיל מאוד. באמצעות שיווק בחיפוש תוכלו להגדיל את הנראות של האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש בשיטות בתשלום ולא משולם.

SEM הוא חשוב מכיוון שתנועת חיפוש ממוקדת ולכן היא בעלת ערך רב יותר מכל צורה אחרת של תנועה שתוכלו להשיג בשיטות קידום אחרות.

במדריך זה תלמד מהו שיווק במנועי חיפוש, מדוע הוא חשוב והסוגים השונים של SEM.

  • מהו שיווק במנועי חיפוש
  • חשיבות שיווק החיפוש
  • חפש סוגי שיווק
  • מהו שיווק במנועי חיפוש?

שיווק במנועי חיפוש (המכונה גם שיווק במנועי חיפוש) הוא תהליך קבלת תנועה ממנועי חיפוש באופן אורגני או בתשלום.

לשיווק בחיפוש ישנם שני סוגים עיקריים: SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) ו- PSA (פרסום בתשלום בתשלום

קידום אתרים הוא הדרך להשיג תנועה חופשית ממנועי חיפוש על ידי השגת דירוג גבוה במודעות SERP ומודעות חיפוש בתשלום הם תהליך התשלום עבור הצגת המודעות שלך בדפי תוצאות מנועי החיפוש.

מה המטרה העיקרית של שיווק בחיפוש?

המטרה הכוללת של SEM היא להגדיל את הראות במנועי חיפוש על ידי השגת דירוג גבוה יותר ב- SERP (דפי תוצאות מנוע החיפוש) או במיקומים ראשונים למיקומי מודעות.

חשיבות שיווק החיפוש

לפני שנכנס לפרטים אודות SEO ופרסום בחיפוש בתשלום (PSA) וכיצד להשתמש בהם כדי לקבל יותר חשיפה ותנועה ממנועי חיפוש, בואו ונבדוק במהירות את החשיבות של SEM להצלחה של אתר או עסק מקוון .

עובדה שבעולם של ימינו האינטרנט הוא המקור לכל מה שאנחנו צריכים לדעת, ללמוד, לשאול, לקנות או לעשות.

בכל פעם שיש לנו שאלה או מחפשים משהו, הדבר הראשון שאנו עושים הוא לפנות למנוע חיפוש (ברוב המקרים בגוגל) ולהקלד את שאילתת החיפוש שלנו.

כשאנחנו מחשפים ב- SEARCH, אנו מצפים לקבל תשובה ישירה לשאלתנו או רשימת משאבים (ורשימה זו כוללת מודעות וגם אתרי אינטרנט), שיכולים לספק את הכוונה שלנו.

מנועי חיפוש עובדים קשה כדי לשפר את איכות תוצאות החיפוש שלהם על ידי הצגת למשתמשים את אותם אתרים (או מודעות) שישאירו את המשתמשים שלהם מאושרים ויחזרו שוב לחיפושים נוספים.

לשם כך הם פיתחו אלגוריתמים מורכבים שלוקחים בחשבון מספר משתנים לפני שהם מחליטים אילו אתרים (או מודעות) להציג במיקומים העליונים.

שיווק במנועי חיפוש הוא חשוב מכיוון שזהו התהליך שצריך לבצע כדי לייעל את האתר או המודעות שלך כך שהם יופיעו במיקומים הראשיים.

המטרה שלך היא לא רק להיות נוכחות במנועי חיפוש אלא להופיע באחת מחמשת המיקומים המובילים עבור מונחי החיפוש (מילות מפתח), החשובים עבור העסק שלך או אתר האינטרנט שלך.

הנתונים הסטטיסטיים מראים שרוב המשתמשים לוחצים על אחת המודעות המובילות או אחת מחמש התוצאות האורגניות הראשונות.

שיווק במנועי חיפוש

דירוג SEO ושיעור קליקים (שיעור קליקים)

מרבית התנועה במנועי חיפוש עוברת לחמש התוצאות המובילות.

סוגי שיווק

ישנן מספר טכניקות בהן תוכלו לבצע כדי לשפר את הנוכחות שלכם במנועי חיפוש (באופן אורגני) וכדי להשיג מיקומים גבוהים יותר עבור המודעות שלכם.

כאמור, אלה מקובצים לשני סוגים עיקריים, SEO ו- PSA.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO היא תהליך של אופטימיזציה של האתר שלך להשגת דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש עבור מילות מפתח מסוימות.

עקרונות SEO יכולים גם לעזור לכם ליצור אתרים באיכות גבוהה עם תוכן טוב ולספק את כוונת המשתמש.

עד לפני 10 שנים, SEO עסק במילוי מילות מפתח, פרסום תוכן בינוני ובניית קישורים, אך זה לא המקרה כיום.

SEO הפך מורכב יותר וכדי שזה יתקין צריך לקחת בחשבון מספר פרמטרים.

כדי להקל על התהליך כולו, הוא מחולק לסוגי SEO הבאים :

שיווק במנועי חיפוש

קידום אתרים טכני – אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך לתהליך הסריקה והאינדקס, כך שמנועי חיפוש יוכלו לגלות, לקרוא ולהבין את האתר שלך.

קידום אתרים בעמוד – בצע אופטימיזציה של כל דפי האתר שלך בזה אחר זה והעניק למנועי חיפוש את האותות הנכונים כדי להבין על מה עוסק האתר שלך והדפים האישיים.

SEO מחוץ לדף – קדם את האתר שלך באינטרנט, קבל קישורים נכנסים באיכות טובה והוכיח לאלגוריתמים של מנועי חיפוש שהאתר שלך ראוי להיות באחד המקומות הראשונים עבור מילות המפתח שאתה רוצה.

אתה עשוי להיתקל במונחים אחרים המתארים היבטים ספציפיים של SEO כמו:

קידום אתרים בתוכן – תן למשתמשים וגם למנועי חיפוש את התוכן שהם רוצים ולשמור עליהם

קידום אתרים מקומי – מייעל את האתר שלך בצורה אופטימלית, כך שאנשים יוכלו למצוא ולבקר בחנות לבנים וטיט שלך

SEO eCommerce SEO – כללי SEO החלים על אתרי מסחר אלקטרוני בלבד.

קידום אתרים לנייד – הקל על המשתמשים למצוא את אתר האינטרנט שלך ולהשתמש בו תוך כדי תנועה וממכשירים ניידים או טאבלטים שלהם.

מדוע חשוב SEO?

דירוגים גבוהים יותר, תנועה רבה יותר: אם המטרה שלך עם שיווק בחיפוש היא להביא תנועה לאתר שלך מבלי שתצטרך לשלם עבור מודעות, SEO הוא הדרך ללכת.

כאמור, האתרים המופיעים בשלושת המיקומים הראשונים של התוצאות האורגניות משיגים יותר מ -60% מהתנועה – נתון זה בלבד מסביר את חשיבות SEO.

התנועה במנועי חיפוש ממוקדת: פתח את גוגל וחפש כל מה שתרצה. האתרים המופיעים במיקומים העליונים זוכים לאלפי ביקורים מגוגל על בסיס יומי.

בהתאם למילות המפתח בהן השתמשת, סביר להניח שהם מרוויחים אלפי דולרים (מפרסום או מכירת מוצרים או שירותים משלהם), מכיוון שתעבורת מנועי החיפוש ממוקדת מאוד .

שלא כמו תנועה שמגיעה מפייסבוק או רשתות מדיה חברתיות אחרות, תנועה אורגנית מתמרת טוב יותר שכן למשתמשים יש כוונה ברורה לפני שהם מקלידים משהו לגוגל וזה לא רק בשביל סקרנות או פנאי.

מלבד התנועה, SEO מציעה מספר יתרונות נוספים וניתן לסכם אותם כדלקמן:

אמון והכרה: משתמשים סומכים על מנועי חיפוש מכיוון שהם יודעים שיש להם כללים נוקשים לגבי אתרים המוצגים בתוצאות החיפוש, ובתורם הם סומכים על אתרים המדורגים במיקומים הראשיים.

אמון לא רק מייצר יותר המרות אלא הוא גם מגביר את ההכרה ואת מודעות המותג וזה הופך את מאמצי השיווק הדיגיטלי שלך לערוצים אחרים לקלים יותר.

קידום אתרים יכול להדריך אותך כיצד ליצור אתרים טובים יותר: SEO לא נוגע רק למנועי חיפוש אלא בעיקר על משתמשים. כדי שיהיה לו אתר מותאם לחלוטין למנועי חיפוש, עליו לבצע אופטימיזציה ראשונה למשתמשים וזה בדיוק SEO.

פרסום בחיפוש בתשלום (PSA)

מלבד קבלת תנועה אורגנית ממנועי חיפוש, הדרך השנייה לנצל את מיליוני המשתמשים המשתמשים במנועי חיפוש על בסיס יומיומי ולקבל תנועה ממוקדת לאתר האינטרנט שלך היא באמצעות מודעות בתשלום.

אם תחפש בגוגל תבחין שמעל לתוצאות האורגניות ומתחת להן, מוצגות לך מודעות בתשלום.

תמונה 3

לזה אנו מתכוונים בפרסום חיפוש בתשלום. במקום לנסות להשיג דירוג גבוה באמצעות קידום אתרים, אתה יכול לשלם את דרכך לפסגה.

כמובן, כפי שנראה בהמשך, זה לא כל כך קל. זה מסתבך כשמספר מפרסמים מתחרים על אחד ממיקומי המודעות המובילים.

הדגם הנפוץ ביותר הוא PPC (Pay Per Click), כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך ומערכת ה- PSA הנפוצה ביותר היא Google Ads.

מודעות גוגל הן בבעלות גוגל והיא הפלטפורמה בה אתה צריך להשתמש בכדי להציג את המודעות שלך בגוגל, ב- YouTube או באלפי האתרים המשתתפים ברשת המודעות של גוגל.

איך PPC עובד?

הדרך בה היא עובדת היא פשוטה אך היא מסתבכת כשאתה מתמודד עם נישות ומילות מפתח שיש בהן הרבה תחרות. להלן סקירה כללית של התהליך:

אתה יוצר חשבון בחינם באמצעות מודעות Google

הקמת קמפיינים פרסומיים. כל קמפיין יכול להכיל מספר קבוצות מודעות, מילות מפתח ומודעות.

אתה מציין את קהל היעד שלך, כלומר אילו אנשים יכולים לראות את המודעות שלך (אתה יכול לצמצם את הבחירה שלך לפי מדינה, שעה ביום, מיקום המשתמש וכו ').

אתה מתחיל את הקמפיין ואתה משלם רק כשמישהו לוחץ על המודעה שלך.

אתה עוקב אחר תוצאות מסעות הפרסום שלך ועורך את השינויים הנדרשים.

כמה אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך תלוי במספר גורמים.

המערכת תעניק לך מראש אינדיקציה לכמה שתחויב בקליק, אך הסכום בפועל נקבע מתי זה קורה בפועל.

מודעות גוגל במערכת מבוססת מכירה פומבית. המשמעות היא שהעלות של כל קליק והמיקום שהמודעה שלך תופיע תלויות 'ביקוש והיצע'.

בכל פעם שמתבצע חיפוש בגוגל, מודעות גוגל עורכות מכירה פומבית של מיקומי המודעות הזמינים.

מפרסמים שמוכנים לשלם יותר, יש להם מודעות באיכות גבוהה יותר, הסבירות ביותר לספק את כוונת המשתמש, הם זוכים במיקומים הראשונים.

דוגמא:

כדי להקל על ההבנה, נניח שיש 20 מפרסמים המוכרים 'טבעות אירוסין' ורוצים להציג את המודעות שלהם בדף הראשון של גוגל כאשר אנשים מחפשים 'קנו טבעות אירוסין'.

גוגל מציגה 3-4 מודעות מעל תוצאות החיפוש האורגניות ו 2-3 מודעות בתחתית. המשמעות היא שבדף הראשון יש רק 7 כתמי מודעות, אך ישנם 20 מפרסמים.

אילו מודעות יופיעו בשבע המיקומים הזמינים האלה?

כאן נכנס לתמונה שיווק של תשלום לפי לחיצה. בדומה ל- SEO, מערכת Google Ads מביאה בחשבון מספר כללים לפני שמחליטים היכן להציג כל מודעה.

חלק מהגורמים יכולים להיות נשלטים על ידי מפרסמים כגון המחיר שהם מוכנים לשלם עבור כל קליק, איכות המודעות וכו ', חלקם נקבעים במהלך המכירה הפומבית וחלקם ידועים רק על ידי גוגל.

מה שאתה צריך להבין הוא שלמרות שפרסום בתשלום הוא דרך נהדרת לקדם את האתר שלך בגוגל, זה לא תמיד פשוט כמו הקמת חשבון וניהול קמפיין.

ישנו תהליך מיטוב, ואם אינכם רוצים להפסיד את כספכם ללא כל החזר, עדיף להשאיר משימה זו למשווקים מקצועיים.

מתי להשתמש במודעות PPC?

כשרוצים תוצאות מהירות – אחד החסרונות של SEO הוא שלוקח זמן לעבוד.

התחרות היא אינטנסיבית בכל הגומחות ולוקח זמן להגיע לדירוג גבוה עבור מילות המפתח הרצויות.

לכן, בזמן שאתה עובד על קידום אתרים שלך ומחכה בסבלנות לקבלת דירוגים גבוהים יותר ותעבורה אורגנית, אתה יכול לפתוח קמפיין ב- AdWords ולקבל את התנועה בדרך זו.

תשלם עבור התנועה, אך כל עוד ההחזר על ההשקעה חיובי, יש לך יותר מה להרוויח מאשר להפסיד.

אתה מוכר מוצרים ושירותים יקרים – מודעות PPC אינן מיועדות לכל עסק. עלויות הקמת קמפיין והעלויות לקליק גבוהות אלא אם כן אתה מוכר מוצרים במחיר שיכול לגרום לך להרוויח, PPC אינו הפיתרון עבורך.

SEO שלך כבר עובד ואתה רוצה תוצאות טובות יותר – PPC ו- SEO יכולים לעבוד יחד בהרמוניה. זה אף פעם לא זה או אחר.

אם כבר יש לך תוצאות טובות עם SEO, אתה יכול להגדיל את נתח השוק שלך על ידי הצגת מודעות עבור אותן מילות מפתח שמייצרות תנועה אורגנית לעסק שלך.

אתה מנהל עסק מקוון – כשאתה מנהל עסק מקוון מבלי שיש לך נוכחות פיזית והמקור היחיד שלך ללקוחות הוא האינטרנט, אז אתה צריך לעשות עבורך פרסום של חיפוש בתשלום.

קידום אתרים הוא דרך פנטסטית להשיג לקוחות, אך אם העסק שלך תלוי בכך, עדיף שיהיו מודעות PPC כדרך שנייה.

הרבה אנשים נוטים לבלבל בין SEO ו- SEM ולפעמים כאשר הם מתייחסים ל- SEM הם מתכוונים למעשה ל- PSA כלומר החלק הפרסומי בתשלום והם רואים SEO כתהליך שהוא מחוץ לתחום של שיווק בחיפוש.

סיכום:

שום עסק או אתר לא יכולים לשרוד באופן מקוון אלא אם כן הוא פועל לפי נהלי שיווק מוצקים של מנועי חיפוש.

שיווק במנועי חיפוש נותן לך את המסגרת, הכלים והתהליכים כדי להשיג נראות רבה יותר במנועי חיפוש, על ידי השגת מיקומים גבוהים יותר בתוצאות אורגניות או מיקום טוב יותר עבור המודעות שלך.

שני הסוגים העיקריים של SEM, SEO ו- PPC יכולים לעבוד יחד בהרמוניה ולמקסם את התוצאות שלך.

בעולם העסקים המקוון, זה אף פעם לא כזה או אחר. שניהם הם שני כלים רבי עוצמה בארסנל השיווק הדיגיטלי שלך , שבו תוכל להשתמש בכדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלך.

אם אתה חדש בשיווק בחיפוש אז מה שאתה צריך לנקות בראש שלך הוא שאין קיצורי דרך. כדי להצליח עם SEO או PPC, אתה צריך לשים את חוויית המשתמש על כל דבר אחר.

המשימה הראשונה שלך היא לוודא שיש לך אתר נהדר שהוא פונקציונאלי וקל לשימוש, ואז לעבוד על התוכן שלך ולהביא את התוצאה הטובה ביותר האפשרית למשתמשים שלך.

ברגע שיש לך את זה במקום, השלב הבא שלך הוא להתחיל לעבוד על קידום אתרים שלך ולעשות הדרגה בהדרגה לראש התוצאות האורגניות, ואם ישים, להתחיל לעבוד על מסעות הפרסום שלך ב- PPC ולמקסם את החזר ההשקעה שלך (ROI).

הפעלת קמפיינים של SEM מצליחה אינה קלה, זה דורש מיומנויות מיוחדות, הרבה ניסיון ועבודה קשה.

אם אין לך כישורים אלו, עדיף להשאיר זאת לאנשי מקצוע. חסוך את הזמן והשעה היקרים שלך ובאותה עת הגדל את הסיכוי שלך להגיע לתוצאות הרצויות לך בצורה המהירה ביותר