10 שאלות איך לבחור חברות קידום אתרים

איך לבחור חברות קידום אתרים

שאלת השאלות הנכונות לפני בחירת חברת קידום אתרים היא קריטית להצלחת האתר המקוון.

התהליך לא צריך להיות מסובך ועשר השאלות הללו יעזרו לכם לקבל את כל המידע הדרוש בכדי לקבל החלטה מושכלת.

שאלות שיש לשאול חברת קידום אתרים

לצורך מאמר זה נניח שיש לכם רשימה קצרה של כמה חברות המועמדות טובות להפוך לשותף ה- קידום אתרים שלכם .

השלב הבא הוא לראיין אותם (במייל או בטלפון) ואז להחליט מאיו חברה לקחת את שירותיה. במהלך הראיון תוכלו לשאול אותם את השאלות הללו:

שאלה 1: מה הניסיון שלכם עבור חברת קידום אתרים?

כמה שנים הם עובדים ברשת? האם מדובר בחברה חדשה או ותיקה (וכמה זמן) ומי הם מומחי ה- קידום אתרים שעומדים מאחוריה.

אתה זקוק למידע זה כדי להבין את הרקע, הניסיון שלהם והכי חשוב מי הולך להיות אחראי על קידום אתרים באתר שלך.

בחירת האנשים הלא נכונים עלולה לפעמים להיות קטסטרופלית (כלומר זה יכול לפגוע בדירוג שלך, במוניטין התחום ובאמון גוגל).

ברגע שתקבל את תשובתם, בדוק את האתר, את דפי המדיה החברתית והבלוג שלהם.

זה נוהג שחברות ואנשי קידום אתרים להיות בעל בלוג פעיל ונוכחות במדיה חברתית.

זוהי אינדיקציה טובה לכך שהם מעודכנים עם השינויים האחרונים בענף – קידום אתרים ויש להם מה לחלוק (מניסיון העבודה שלהם) עם אנשים אחרים (בעיקר באמצעות בלוגים).

שאלה 2:  חברת קידום אתרים איזה סוג שירותים הם מציעים?

בזמן שאנחנו מדברים על שירותי קידום אתרים במציאות מה שאתה רוצה זה סוכנות (או מנהל שיווק דיגיטלי ) שיכול להציע לך מגוון מלא של שירותי שיווק דיגיטלי .

הסיבות לכך רבות אך הכי חשוב ש- קידום אתרים יעבוד באמת, אתה צריך גם שיווק תוכן , שיווק במדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני, שיווק במובייל, שיווק ב- PPC על מנת לנצל את כל הדרכים האפשריות לקידום המותג או העסק שלך באופן מקוון.

  חברת קידום אתרים -שירותי שיווק דיגיטלי

סקירה כללית על שיווק דיגיטלי

אם אתה יכול לקבל את כל השירותים הללו תחת קורת גג אחת אתה משיג מספר יתרונות הקשורים לאחידות העבודה, לאחר שיש לך יעדים משותפים והוזלת מחירים.

יהיה לך גם קל יותר בחכמה ניהולית מכיוון שתהיה לך נקודת קשר יחידה לכל השירותים מבלי שתצטרך להתמודד עם אנשים או חברות רבות.

 

שאלה 3: האם יש להם תיק לקוחות?

דרך אחת קלה להבין מידע נוסף על חברה היא להסתכל על תיק הלקוחות שלהם.

אם אין להם תיק באתר שלהם, בקש אותו.

דפדף ברשימה ובקר בכמה מהאתרים שהוזכרו בכדי לקבל מושג לגבי חברות אחרות שכבר משתמשות בשירותיהן.

זה טוב (אך לא הכרחי) לבחור חברת קידום אתרים עם ניסיון קודם שקשור לנישה או לתעשייה שלך או לפחות לתחומים קשורים.

לדוגמה, אם אתה קמעונאי עדיף להעסיק מישהו שעבד בעבר עם מסחר אלקטרוני.

 

שאלה 4:  לחברת קידום אתרים יש לכם סיפורי הצלחה / המלצות?

מלבד תיק הלקוחות הוא גם נחמד לקבל משוב מהלקוחות הקיימים או בעבר.

בקש המלצות ורשימת אנשים (עם פרטי הקשר שלהם) שאתה יכול לדבר איתם.

אתה מתקשר לדוא"ל או להתקשר אליהם ושואל אותם על המשוב שלהם.

בעיקרון מה שאתה רוצה לגלות בשלב זה הוא האם יש להם רשימת אנשים שאתה יכול לדבר איתם.

אם הם נמצאים בעסקים זמן רב ככל הנראה שיהיה להם, אם לא, זה משהו שעליכם לקחת בחשבון בהחלטה הסופית שלכם.

אלמנט נוסף שתוכלו לקחת בחשבון הוא מחקרי מקרה וסיפורי הצלחה.

בעוד שברוב המקרים חברות לא יכולות לשתף מידע בקלות ללא אישור הלקוח (ולקוחות רבים אינם אוהבים לחלוק את סיפורי ההצלחה שלהם עם אחרים ובעיקר עם מתחרים), הם צריכים להיות מסוגלים להראות לך דוגמאות היכן שהשיטות והטכניקות שלהם הצליחו.

שאלה 5: שאל אותם לגבי נוהלי  החברה קידום אתרים שלהם. כיצד הם מתכננים להגדיל את התנועה האורגנית באתר שלך.

האופן בו מנועי החיפוש עובדים (במיוחד גוגל) מאפשרים שיטות שיכולות לתפעל באופן זמני בדירוגים.

במילים אחרות, כמה מהטקטיקות של קידום אתרים משתמשות בטכניקות שיכולות ליצור עלייה בתנועה האורגנית, אך זו זמנית רק עד שמנועי חיפוש מרעננים את האלגוריתמים שלהם.

מה שאתה מחפש זה חברות שמשתמשות בסטנדרטים הטובים ביותר ובטכניקות וטכניקות של גוגל שיגדילו בהדרגה את התנועה שלך בלי לקחת סיכונים ומבלי להכניס את העסק שלך לבעיות כלשהן.

לכן חשוב לבחון את תיק הלקוחות שלהם ולשוחח עם הלקוחות הקיימים שלהם כדי לוודא שהנהלים שלהם הם אתיים ועל פי הסטנדרטים הטובים ביותר.

שאלה 6: כיצד התמחור עובד?

חברת קידום אתרים ( ושיווק דיגיטלי ) אינו פתרון בעלות נמוכה. עבור מרבית יועצי או סוכנויות קידום אתרים גובים סכום לא מבוטל עבור שירותי שיווק דיגיטלי.

האמת שכדי להגיע לתוצאות טובות צריך להשקיע בשירותים איכותיים.

אם אתה חושב על זה, אחת המטרות של קידום אתרים היא לייצר יותר תנועה וכסף לעסק שלך וזה כמובן מגיע במחיר.

 

כאשר אתה מראיין את שותף קידום אתרים הפוטנציאלי שלך אתה צריך לוודא שאתה מבין כיצד התמחור שלהם עובד.

איך הם גובים ממך? האם זה לפרויקט, לשעה, חודשי? כמה תצטרך לשלם ומתי? האם הם מספקים דוח מפורט על המשימות שבוצעו ועלויות נלוות?

שאלה 7: כיצד מודדים התקדמות / הצלחה של קמפיין קידום אתרים

למרבה המזל ישנם מדדי קידום אתרים רבים שניתן להשתמש בהם כדי למדוד את ההתקדמות של קמפיין קידום אתרים .

קידום אתרים לוקח זמן לעבוד ואסור לצפות שתשיג את המטרות שלך מהחודשים הראשונים.

מה שתוכלו לעשות בינתיים זה לפקח (בעזרת חברת קידום אתרים) על כמה KPIs שיכולים להראות את רמת ההתקדמות שזאת וזה בדרך כלל עלייה בדירוג האורגני שלכם (אך זה לא בהכרח אומר יותר תנועה).

שאלה 8: שאל אותם על בניית קישורים

רוב נוהלי קידום אתרים של כובע שחור קשורים לבניית קישורים. קישורים נכנסים (קרי קישורים מאתרים אחרים המפנים לאתר שלך) יכולים להשפיע על ביצועי ה- קידום אתרים שלך בדרכים רבות.

קישורים טבעיים יכולים להעלות את ה- קידום אתרים והדירוג שלך בעוד שקישורים שאינם טבעיים יכולים להסתבך (גוגל לא אוהבת קישורים לא טבעיים מכיוון שזה מנוגד להנחיות שלהם).

במהלך הראיון שאלו אותם לגבי נוהלי בניית הקישורים שלהם וכיצד הם ניגשים לחלק זה.

ככלל האצבע הגישה הטובה ביותר בבניית קישורים היא ליצור תוכן מעולה שיכול באופן טבעי למשוך קישורים נכנסים מאתרים אחרים ולא תהליך של מעבר אחר מקורות קישורים ספאמיים (למשל אתרים באיכות נמוכה, הערות ללא מטרה, ספריות מאמרים).

שאלה 9: כיצד תקשורת עובדת

תקשורת חשובה מאוד. אם בחרתם להעסיק חברת קידום אתרים גדולה, עליכם לבקש מהם מראש לתת לכם אדם יחיד שתוכלו ליצור קשר במקרה שיש לכם שאלה לגבי קמפיין ה- קידום אתרים שלכם.

מה שקורה בדרך כלל בחברות גדולות זה שהם מקצים לך מספר 'פרויקט' או 'לקוח' וכשאתה פנה אליהם מישהו יבדוק בחשבון שלך כדי לענות על שאלתך.

במקרה של חברות קטנות יותר או יועצי סולו, התקשורת קלה ויעילה יותר מכיוון שאתה מדבר תמיד עם האדם שעושה את העבודה באתר שלך ומבחינתם אתה לא סתם עוד לקוח או פרוייקט במאגר הלקוחות שלו.

שאלה 10: שאל אותם אם יש להם את הזמינות לעבוד על הפרויקט שלך

מקובל שכל סוגי החברות (בעיקר בתחום השירותים) ירצו להשיג כמה שיותר לקוחות חדשים שכן הדבר ייתן להם יותר עבודה (והכנסה).

אולם אחת הטעויות שהם עושים (דבר שעלי להודות בעבר בעבר) היא להירשם ליותר לקוחות ממה שהם יכולים להתמודד.

התוצאה היא שלקוחות חדשים וגם קיימים לא מרוצים בגלל השירות האיטי.

כדי להבטיח שלא תהיה לך נושא זה, העלה נקודה זו במהלך הראיון וקבל את אישורם כי יש להם כוח האדם הדרוש כדי לעבוד על הפרויקט שלך בתוך המועדים המוסכמים.

אם אתה רוצה להיות בטוח במאה אחוז שהם יקיימו את הבטחתם, הוסף סעיף בחוזה לערבות להחזר כספי למקרה שהמועדים לא יתקיימו.

 

מה קורה לאחר תהליך הראיונות לקידום אתרים?

ברגע שיש לכם את כל התשובות, הגיע הזמן לקבל החלטה. דברים שצריך לציין:

במקרה שתחליט לסיים את החוזה וודא שלא מדובר בעונשים או באגרות נסתרות (בקש זאת מראש).

נסה לספק להם מידע רב ככל האפשר על האתר שלך ועל מאמצי השיווק שלך עד כה. אל תנסו להסתיר דבר מכיוון שהדבר יקשה על עבודתם. לדוגמה, אם קנית בעבר קישורים או עוקבים מזויפים של מדיה חברתית, הודע להם, אל תסתיר את המידע החשוב הזה.

ייתכן שייקח 4-5 חודשים (או יותר) כדי לראות תוצאות של קידום אתרים, אז היו סבלניים ואל תקפצו למסקנות מוקדם מדי.

האם אתה רוצה לקבל טיפים נוספים לבחירת חברת קידום אתרים נכונה?