מדריך צעד אחר צעד איך לבנות אתר 

בניית אתרים

כבר לא ניתן לנהל עסק, אפילו לא לבנים וטיט, ללא נוכחות באינטרנט. צרכנים פונים לאינטרנט עבור כל דבר, החל מחקר מוצרים וכלה במיקום ושעות הפעלה. כשיש אפילו אתר פשוט מעוצב יכול לתת לך יתרון בתחום שלך, ואם יש לך מוצרים למכור, האתר שלך יכול לפתוח שווקים חדשים ולהרחיב את העסק שלך בזול ובקלות.

תוכנת עיצוב אתרים התפתחה כך שקל יותר להשתמש בה עכשיו יותר מתמיד. אינך צריך לדעת קידוד כדי לפתח אתר אטרקטיבי ופונקציונאלי. לא משנה באיזו תוכנית אתה משתמש, ישנם כללים וטיפים בסיסיים אשר יעניקו לאתר שלך מראה מקצועי, יקל על מציאתו ויציג את החברה שלך באור הטוב ביותר.

איך לבנות אתר

להלן מדריך צעד אחר צעד איך לבנות אתר 

איך לבנות אתר-קבע את המטרה העיקרית של אתר האינטרנט שלך

אתר עסקי משמש בדרך כלל מרחב לספק מידע כללי אודות החברה שלך או פלטפורמה ישירה למסחר אלקטרוני. לא משנה אם אתה יוצר אתר פשוט שמספר מעט על החברה שלך או אתר מסחר אלקטרוני מורכב יותר, הדבר החשוב ביותר שעליך לעשות הוא לומר, בדף הבית בפשטות, מה החברה שלך עושה. אל תגרום ללקוחות להסתובב כדי לגלות אם החברה שלך יכולה לעשות את מה שהם צריכים.

אם אינך מתכנן לקבל תשלומים דרך אתר האינטרנט שלך, לא תצטרך לעשות כל כך הרבה עבודה בהגדרתם. אם אתה קמעונאי או ספק שירות וברצונך להציע ללקוחות אפשרות לשלם באופן מקוון, תצטרך להשתמש בשירות חיצוני כדי לקבל את התשלומים שלך, שיידונו בהמשך מאמר זה.

2.איך לבנות אתר -החלט את שם התחום שלך

שם התחום שלך הוא אחד התכונות החשובות ביותר באתר שלך. זוהי כתובת האתר שתשתף עם הלקוחות הנוכחיים והפוטנציאליים שלך ותקדם במדיה החברתית. לכן אתה רוצה שזה יהיה תיאורי וקל לזכור ולהקליד אותו. נסה לשמור על זה קצר, ולהתרחק מקיצורים, ראשי תיבות ומספרים במידת האפשר, כדי למנוע בלבול מצד הלקוחות.

לאחר שבחרת את שם התחום שלך, תצטרך לאשר את זמינותו ולרכוש אותו באמצעות רשם תחומים כמו GoDaddy, Squarespace, Wix או Web.com. אל תשכח לבדוק זכויות יוצרים כדי לוודא שאתה לא מפר את השם המוגן של מישהו אחר באתר שלך. אם כתובת האתר המועדפת עליך כבר נלקחה, תוכל להתקשר לחברה ולבקש לקנות אותה ממנה. 

3.איך לבנות אתר -בחר חברת אחסון אינטרנט

כל אתר זקוק ל"חברת אחסון ", שרת בו כל הנתונים מאוחסנים לציבור הגישה אליו בכל עת. כעסק קטן, אירוח אתר משלך הוא פשוט הוצאה גדולה מדי, כך שתצטרך לבחור מארח חיצוני.

בהתאם לתקציב שלך, אתה יכול ללכת על שני מסלולים שונים. מארח אתרים משותף, האפשרות הפחות יקרה, פירושו שתשתף שרת עם אתרים אחרים. אירוח ייעודי עולה משמעותית יותר, אך המשמעות היא שאתה מקבל שרת פרטי משלך ולא תצטרך להתחרות באתרים אחרים העלולים להוריד את המהירות שלך. לעזרה בבחירת שירות אירוח אתרים, בקר במדריך הקונים שלנו .

כשאתה בוחר חברת אחסון, שקול כמה טוב חברת אחסון זו יכול לענות על שאלות לגבי מיקומי השרת והאמינות שלו.

כשאתה גדל אתה עשוי לגלות שעליך לשדרג למארח אינטרנט אחר, או אפילו לעבוד עם ספקים מרובים כדי לטפל בתעבורה ובפעולות באתר שלך.

4.איך לבנות אתר -בנה את הדפים שלך

אתר טוב הוא יותר מדף בית סטטי. תרצה ליצור מספר דפים המוקדשים להיבטים שונים של העסק שלך, כמו קטלוג מפורט של המוצרים והשירותים שלך, או קטע בבלוג לעדכוני החברה. באשר לאתר הכולל שלך, אתה רוצה להיות בטוח שכל עמוד תומך במטרה העיקרית של האתר, יש מטרה ברורה וכולל קריאה לפעולה (למשל, למידע נוסף, להירשם, ליצור איתנו קשר או לקנות את זה).

דף יצירת קשר, הקישור הישיר של לקוחותיך אליך, הוא אחד החלקים החשובים ביותר באתר, לכן הקפד לכלול כמה שיותר מידע (מספר טלפון, כתובת דוא"ל ומיקום פיזי, אם רלוונטי). כדאי גם לכלול מידע על צוות המייסדים או הצוות בדף "אודות" כדי לעזור ללקוחות לשים שמות ופרצופים אמיתיים למותג שלך.

אם לעסק שלך אין עדיין לוגו, שכר מעצב גרפי או צור עצמך לוגו לשימוש באתר שלך, בכרטיסי ביקור ובפרופילי מדיה חברתית. זה יעזור ללקוחות שלך לזהות את החברה שלך במהירות ובקלות באינטרנט.

היה ברור מה העסק שלך עושה. זיקק את מה שהעסק שלך עושה להצהרה ברורה ותמציתית והוביל בזה. מבקרים אמורים להיות מסוגלים להבין מה אתה עושה תוך שניות מרגע הנחיתה בדף הבית שלך. כמה דפים כתובים היטב יעילים יותר מעשרות דפים כתובים בצורה לא טובה.

מקם קריאות אסטרטגיות לפעולה. כפתורי קריאה לפעולה נוטים לבצע את הביצועים הטובים ביותר כאשר הם תואמים את המידע שבדף. לדוגמה, לחצן "קנה עכשיו" הגיוני בדף מוצר, אך לא בדף אודות. במקום זאת, "צור איתנו קשר למידע נוסף" עשוי להיות מתאים יותר. באופן דומה, בדף המופיע בביקורות של לקוחות עשוי להיות כפתור שלוקח את הקורא לתוכניות ולתמחור הזמין. 

שיפורים אוטומטיים במהירות. הגדר כמה שיותר שיפורי מהירות אוטומטיים. אם אתה משתמש במערכת ניהול תוכן (CMS), התקנת התוספים הנכונים תטמון חלקים באתר שלך כך שהמבקרים לא צריכים להוריד דבר יותר מפעם אחת. עבור משתמשי וורדפרס, Zalewski המליץ על WP Super Cache או W3 Total Cache, הדוחס קבצים ומאפשר למבקרים לגלוש באתר שלך במהירות רבה יותר. כמה מההיבטים הטכניים יותר של זיכרון במטמון ודחיסת קבצים עשויים לדרוש שותף לפיתוח אינטרנטי אם אינך בקיא טכני במיוחד.

5.איך לבנות אתר -הגדר את מערכת התשלומים שלך (אם רלוונטי)

אמנם שלב זה לא יחול על כל אתרי האינטרנט העסקיים, אולם חברות שרוצות להציע אפשרות לשלם באופן מקוון יצטרכו לשלב מערכות תשלום אלקטרוניות באתרי האינטרנט שלהן. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תוכנת מסחר אלקטרוני או  מעבדי תשלום של צד שלישי .

6.איך לבנות אתר -בדוק את אתרך ופרסם אותו

לפני שתודיע שהאתר שלך חי באינטרנט, וודא שהוא פועל בכל הדפדפנים הגדולים, כמו Internet Explorer, Microsoft Edge, Firefox, Safari ו- Chrome. לחץ על כל עמוד ותכונה בכל דפדפן כדי להבטיח שתמונות מופיעות, הקישורים נכונים והפורמט נראה חלק. זה ייקח קצת זמן, אך המאמץ שתשקיע עכשיו יחסוך תלונות עתידיות ממבקרים שאינם יכולים לגשת לתכונות מסוימות.

תכונה חשובה נוספת שיש לשלב באתר האינטרנט שלך כבר מההתחלה היא תוכנית ניתוח. על ידי הגדרת זה לפני שהאתר פעיל, אתה יכול לגהץ כל נושא ולתאם הגדרה נאותה,

7.איך לבנות אתר -שווקו את האתר שלכם במדיה חברתית / מנועי חיפוש

מדיה חברתית, בין אם פייסבוק, טוויטר, לינקדאין או פינטרסט, היא הדרך הטובה ביותר להגדיל את קהל היעד שלך ולהתריע בפני לקוחות ולקוחות על הנעשה עם החברה שלך. בכל פעם שאתה מעדכן את האתר שלך, פרסם על כך בכלי המדיה החברתית שלך – אך איזן את זה עם מעורבות אמיתית, ללא פשרות.

כלול גם קישורים למדיה החברתית שלך באתר שלך. המקומות הנפוצים ביותר הם הכותרת התחתונה או סרגל המשנה (התפריט הנוסף בצד ימין למעלה המחזיק לעתים קרובות קישורי כניסה או אנשי קשר). למידע נוסף על מדיה חברתית לעסקים במדריך למשווקים שלנו  .

הגשת אתר האינטרנט שלך למנועי חיפוש עיקריים תעזור גם להפנות לידים פוטנציאליים לדף שלך, כמו גם פריסת אסטרטגיית SEO (SEO) חזקה ברחבי האתר שלך. שאוליאן אמר כי הגדרת תגי כותרות, תיאורי מטה ומזהי משאבים אחידים (URIs) הרלוונטיים לחברה שלך והיבטי הענף שלך תעזור להבטיח שאתה מדרג נכון במנועי חיפוש את המוצרים או השירותים שאתה מנסה לשווק. .

8.איך לבנות אתר –. תחזוק  האתר שלך

שמירה על רלוונטיות חשובה, לכן עדכנו את האתר שלכם לעיתים תכופות באמצעות פוסטים בבלוגים על אירועי התעשייה הנוכחיים, מוצרים ומבצעים חדשים וחדשות חברות כדי למנוע מבקרים לחזור לאתר.

עליך גם לבדוק לפחות מדי חודש כדי להבטיח שהתוכנה שלך וכל התוספות מעודכנות. Pheil אמר שאם התוכנה שלך לא מעודכנת, היא בסכנת פריצה, גם אם האבטחה של מארח האתר חזקה. אם אין לכם זמן לעשות זאת בעצמכם, האצלו את המשימה לעובד מהימן או שכרו מנהל אתר עצמאי.

הקמת אתר אינטרנט לעסק שלך היא השקעה בעלות נמוכה שתעזור לך גם לבסס אמינות ולהגיע לבסיס לקוחות רחב יותר ממה שאתה יכול אי פעם באמצעות טכניקות שיווק מסורתיות. אם אתה מעודכן את האתר שלך עם תוכן עדכני וממהר לטפל בבעיות טכניות, לעולם לא תצטרך לדאוג "לא קיים" ללקוחות הנוכחיים והעתידיים