כיצד מנועי חיפוש עובדים ומדוע אתם צריכים לקחת את זה בחשבון

אם אתה מפתח, מעצב, בעל עסק קטן, איש שיווק, בעל אתר, או חושב ליצור בלוג או אתר אישי לעסק שלך, אתה צריך להבין כיצד מנועי חיפוש עובדים.

הבנה ברורה של אופן הפעולה של חיפוש יכול לעזור לך ליצור אתר שמנועי חיפוש יכולים להבין, ויש לזה מספר יתרונות נוספים.

זהו הצעד הראשון שעליך לעשות לפני שאתה מתמודד אפילו עם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) או כל משימות אחרות של SEM ( שיווק במנועי חיפוש ).

במדריך זה תלמד את שלושת התהליכים העיקריים (סריקה, אינדקס ודירוג) שמנועי חיפוש עוקבים אחריהם כדי למצוא, לארגן ולהציג מידע למשתמשים.

 

  • מה עושה מנוע חיפוש?
  • איך מנועי חיפוש עובדים
  • מה עושה מנוע חיפוש?

האם תהית אי פעם כמה פעמים ביום אתה משתמש בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר כדי לחפש באינטרנט?

האם זה 5 פעמים, 10 פעמים או אפילו לפעמים יותר? האם ידעת שגוגל לבדה מטפלת ביותר משני טריליון חיפושים בשנה?

המספרים ענקיים. מנועי חיפוש הפכו לחלק מחיי היומיום שלנו. אנו משתמשים בהם ככלי למידה, כלי קניות, להנאה ולפנאי אך גם לעסקים.

זו לא הגזמה לומר שהגענו לנקודה שאנחנו תלויים במנועי חיפוש כמעט לכל דבר שאנחנו עושים.

והסיבה שזה קורה היא מאוד פשוטה. אנו יודעים שמנועי חיפוש ובמיוחד לגוגל יש תשובות לכל השאלות והשאילתות שלנו.

מה קורה אם כי אתה מקליד שאילתה ולחץ על חיפוש? כיצד מנועי חיפוש עובדים באופן פנימי וכיצד הם מחליטים מה להציג בתוצאות החיפוש ובאיזו סדר?

כיצד מנועי חיפוש עובדים

מנועי חיפוש הם תוכנות מחשב מורכבות.

לפני שהם אפילו מאפשרים לך להקליד שאילתה ולחפש באינטרנט, עליהם לבצע עבודות הכנה רבות, כך שכאשר תלחץ על "חיפוש", תוצג בפניך סט של תוצאות מדויקות ואיכותיות העונות על השאלה או השאילתה שלך.

מה כוללת 'עבודת הכנה'? שלושה שלבים עיקריים. השלב הראשון הוא תהליך גילוי המידע, השלב השני הוא ארגון המידע, והשלב השלישי הוא דירוג.

זה ידוע בדרך כלל בעולם האינטרנט כמו סריקה, אינדקסים ודירוג.

כיצד מנועי חיפוש עובדים (סקירה כללית)

שלב 1: זחילה

במנועי חיפוש יש מספר תוכנות מחשב הנקראות סורקי רשת (ובכך המילה סריקה), שאחראים על מידע זמין באינטרנט.

כדי לפשט תהליך מסובך, מספיק שתדעו שתפקידם של סורקי תוכנה אלה (הידועים גם בשם עכבישים של מנועי חיפוש) הוא לסרוק את האינטרנט ולמצוא את השרתים (הידועים גם כשרתי אתרים) המארחים אתרים.

הם יוצרים רשימה של כל שרתי האינטרנט שיש לסרוק, את מספר האתרים שמתארחים על ידי כל שרת ואז מתחילים לעבוד.

הם מבקרים בכל אתר אינטרנט ובאמצעות טכניקות שונות הם מנסים לגלות כמה דפים יש להם, בין אם זה תוכן טקסט, תמונות, קטעי וידאו או כל פורמט אחר (CSS, HTML, JavaScript וכו ').

בביקור באתר אינטרנט, מלבד שמים לב למספר העמודים הם גם עוקבים אחר כל הקישורים (או מצביעים על דפים באתר או על אתרים חיצוניים), וכך הם מגלים יותר ויותר דפים.

הם עושים זאת ברציפות והם גם עוקבים אחר שינויים שבוצעו באתר כך שיידעו מתי להוסיף דפים חדשים או למחוק אותם, מתי מתעדכנים קישורים וכו '.

אם אתה לוקח בחשבון שיש כיום יותר מ -130 טריליון דפים בודדים באינטרנט ובממוצע אלפי עמודים חדשים מתפרסמים על בסיס יומי, אתה יכול לדמיין שמדובר בעבודה רבה.

מדוע אכפת מתהליך הסריקה?

הדאגה הראשונה שלך בעת ביצוע אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך למנועי חיפוש היא להבטיח שהם יכולים לגשת אליו בצורה נכונה אחרת, אם הם לא יכולים 'לקרוא' את האתר שלך, אתה לא צריך לצפות להרבה מבחינת הדירוג הגבוה או התנועה במנועי חיפוש.

כפי שהוסבר לעיל, לסורקים יש הרבה עבודה וכדאי לנסות להקל על העבודה שלהם.

ישנם מספר דברים שצריך לעשות כדי לוודא שסורקים יוכלו לגלות ולגשת לאתר שלך בצורה המהירה ביותר ללא בעיות.

 

השתמש ב- Robots.txt כדי לציין לאילו דפים באתר שלך אתה לא מעוניין שסורקים יגיעו אליו. לדוגמה, דפים כמו מנהל המערכת או דפי backend ודפים אחרים שאינך מעוניין שיהיו זמינים באינטרנט.

למנועי חיפוש גדולים כמו גוגל ובינג יש כלים (aka כלים למנהלי אתרים ), תוכלו להשתמש בהם בכדי לתת להם מידע נוסף על האתר שלכם (מספר עמודים, מבנה וכו ') כך שהם לא יצטרכו למצוא אותו בעצמם.

השתמש במפת אתר XML כדי לרשום את כל העמודים החשובים באתר שלך, כך שהסורקים יוכלו לדעת באילו דפים לעקוב אחר שינויים ואילו להתעלם מהם.

שלב 2: אינדקס

אין די בזחילה לבנות מנוע חיפוש.

מידע שמזוהה על ידי הסורקים צריך לארגן, למיין ולאחסן כך שניתן יהיה לעבד אותו על ידי אלגוריתמי מנוע החיפוש לפני שיהיה זמין למשתמש הקצה.

תהליך זה נקרא אינדקס.

מנועי חיפוש לא מאחסנים את כל המידע שנמצא בדף באינדקס שלהם, אך הם שומרים על דברים כמו: כאשר הוא נוצר / עודכן, כותרת ותיאור של הדף, סוג התוכן, מילות מפתח משויכות, קישורים נכנסים ויוצאים והרבה. של פרמטרים אחרים הדרושים לאלגוריתמים שלהם.

גוגל אוהבת לתאר את האינדקס שלו כמו החלק האחורי של ספר (ספר גדול באמת).

מדוע אכפת מתהליך האינדקס?

זה פשוט מאוד, אם האתר שלך לא נמצא באינדקס שלו, הוא לא יופיע עבור חיפושים.

זה גם מרמז על כך שככל שיש לך יותר דפים באינדקסים של מנועי החיפוש, הסיכוי שלך להופיע בתוצאות החיפוש יהיה גדול יותר כאשר מישהו מקליד שאילתה.

שימו לב שציינתי את המילה 'מופיעים בתוצאות החיפוש', שפירושה בכל מיקום ולא בהכרח במיקומים העליונים או בדפים.

על מנת להופיע ב -5 המיקומים הראשונים של ה- SERP (דפי תוצאות מנועי חיפוש), עליכם לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש באמצעות תהליך שנקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO בקיצור.

כיצד למצוא כמה דפים באתר שלך כלולים באינדקס של גוגל?

ישנן שתי דרכים לעשות זאת.

פתח את Google והשתמש במפעיל האתר ואחריו שם הדומיין שלך. לדוגמא אתר:walla.co.il. תוכלו לגלות כמה דפים הקשורים לתחום הספציפי כלולים באינדקס של גוגל.

 

הדרך השנייה היא ליצור חשבון Google Search Console בחינם ולהוסיף את האתר שלך .

לאחר מכן התבונן בדוח הכיסוי ובמיוחד בדפים תקפים ומדויקים.

דפים חוקיים ועמודים באינדקס של דוח מסוף החיפוש של Google

שלב 3: דירוג

אלגוריתמים לדירוג מנועי חיפוש

השלב השלישי והאחרון בתהליך הוא שמנועי החיפוש יחליטו אילו דפים להציג ב- SERPS ובאיזו סדר כאשר מישהו מקליד שאילתה.

זה מושג באמצעות אלגוריתמים לדירוג מנועי חיפוש.

במילים פשוטות, מדובר בקטעי תוכנה שיש בהם מספר כללים המנתחים את מה שהמשתמש מחפש ואיזה מידע להחזיר.

 

כללים והחלטות אלה מתקבלים על סמך איזה מידע זמין באינדקס שלהם.

כיצד עובדים אלגוריתמים במנועי חיפוש?

עם השנים האלגוריתמים של דירוג מנועי החיפוש התפתחו והפכו למורכבים באמת.

בתחילת הדרך (חשוב 2001) זה היה פשוט כמו התאמת שאילתת המשתמש לכותרת העמוד, אך זה כבר לא המקרה.

אלגוריתם הדירוג של גוגל לוקח בחשבון יותר מ- 255 כללים לפני קבלת החלטה ואף אחד לא יודע בוודאות מהם הכללים הללו.

וזה כולל את לארי פייג 'וסרגיי ברין (המייסדים של גוגל), שיצרו את האלגוריתם המקורי.

הדברים השתנו מאוד וכעת למידת מכונות ותוכנות מחשב אחראיות על קבלת החלטות על סמך מספר פרמטרים שהם מחוץ לתחום התוכן שנמצא בדף אינטרנט.

להקל על ההבנה, הנה תהליך פשוט יותר של איך מנועי החיפוש גורמים לדירוג עובדים:

שלב 1: נתח שאילתת משתמשים

השלב הראשון הוא שמנועי חיפוש יבינו איזה סוג מידע המשתמש מחפש.

לשם כך, הם מנתחים את שאילתת המשתמש ( מונחי חיפוש ) על ידי פירוק למספר מילות מפתח משמעותיות.

מילת מפתח היא מילה שיש לה משמעות ומטרה ספציפית.

לדוגמה, כשאתה מקליד "איך מכינים עוגת שוקולד", מנועי החיפוש יודעים מהמילים איך אתה מחפש הוראות כיצד להכין עוגת שוקולד וכך התוצאות שהוחזרו יכילו אתרי בישול עם מתכונים.

אם אתה מחפש "לקנות מחודשים ….", הם יודעים את המילים לקנות ו שופצו כי אתם מחפשים לקנות משהו, והתוצאות חזרו תכלולנה אתרי eCommerce וחנויות מקוונות.

למידת מכונה סייעה להם לקשר יחד מילות מפתח קשורות. לדוגמה, הם יודעים שהמשמעות של שאילתה זו "כיצד להחליף נורה" זהה ל"איך להחליף נורה ".

 

הם גם חכמים מספיק כדי לפרש טעויות כתיב, להבין ריבוי רבים ובכלל לחלץ את המשמעות של שאילתה משפה טבעית (כתובה או מילולית במקרה של חיפוש קולי).

שלב 2: מציאת דפים תואמים

השלב השני הוא לבדוק את האינדקס שלהם ולהחליט אילו דפים יכולים לספק את התשובה הטובה ביותר לשאילתה נתונה.

זהו שלב חשוב מאוד בכל התהליך עבור מנועי החיפוש וגם עבור בעלי אתרים.

מנועי חיפוש צריכים להחזיר את התוצאות הטובות ביותר האפשריות בצורה המהירה ביותר, כך שהם ישמחו את המשתמשים שלהם ובעלי אתרים רוצים שהאתרים שלהם ייאספו כך שיקבלו תנועה וביקורים.

זהו גם השלב בו טכניקות SEO טובות יכולות להשפיע על ההחלטה שקיבלו האלגוריתמים.

כדי לתת לך מושג כיצד ההתאמה עובדת, אלה הגורמים החשובים ביותר:

רלוונטיות כותרת ותוכן – עד כמה הרלוונטיות היא הכותרת ותוכן הדף עם שאילתת המשתמש.

סוג תוכן – אם המשתמש מבקש תמונות, התוצאות שהוחזרו יכילו תמונות ולא טקסט.

איכות התוכן – התוכן צריך להיות יסודי, שימושי ואינפורמטיבי , לא משוא פנים ולכסות את שני אתרי הסיפור.

איכות האתר – האיכות הכוללת של אתר זה חשובה. גוגל לא תציג דפים מאתרים שאינם עומדים בתקני האיכות שלהם.

תאריך הפרסום – בשאלות הקשורות לחדשות, גוגל מעוניינת להציג את התוצאות העדכניות ביותר כך שנלקח בחשבון גם מועד הפרסום.

הפופולריות של עמוד – זה לא קשור לכמות התעבורה שיש לאתר אלא לכמה אתרים אחרים תופסים את הדף הספציפי.

עמוד שיש בו הרבה הפניות ( קישורים נכנסים ), מאתרים אחרים נחשב לפופולארי יותר מדפים אחרים ללא קישורים ולכן יש לו יותר סיכויים להרים את האלגוריתמים. תהליך זה ידוע גם בשם Off-Page SEO .

שפת הדף – למשתמשים מוגשים דפים בשפתם וזה לא תמיד אנגלית.

מהירות דפי אינטרנט – לאתרים שנטענים במהירות (חשוב 2-3 שניות) יש יתרון קטן בהשוואה לאתרים שהם איטית לטעון.

סוג מכשיר – משתמשים המחפשים בנייד מוגשים לדפים ידידותיים לנייד.

מיקום – משתמשים המחפשים תוצאות באזורם, כלומר "מסעדות איטלקיות באוהיו", יוצגו תוצאות הקשורות למיקומם.

זה רק קצה הקרחון. כאמור, גוגל משתמשת ביותר מ- 255 גורמים באלגוריתמים שלהם כדי להבטיח שמשתמשיה מרוצים מהתוצאות שהם מקבלים.

מדוע אכפת לי כיצד פועלים אלגוריתמים בדירוג מנועי חיפוש?

על מנת לקבל תנועה ממנועי חיפוש, אתר האינטרנט שלך צריך להופיע במיקומים העליונים בעמוד הראשון של התוצאות.

הוא מוכח סטטיסטית כי הרוב המכריע של המשתמשים לוחצים אחד 5 התוצאות הראשונות (גם במחשבים שולחניים וניידים).

 

הופעה בדף השני או השלישי של התוצאות לא תביא לך תנועה כלל.

תנועה היא רק אחד היתרונות של SEO , ברגע שתגיעו למיקומים המובילים עבור מילות מפתח הגיוניות עבור העסק שלכם, היתרונות הנוספים הם הרבה יותר.

הידיעה כיצד מנועי חיפוש עובדים יכולה לעזור לך להתאים את אתר האינטרנט שלך ולהגדיל את הדירוג והתנועה שלך.

סיכום

מנועי חיפוש הפכו לתוכנות מחשב מורכבות מאוד. הממשק שלהם אולי פשוט, אך הדרך בה הם עובדים ולקבל החלטות רחוקה מלהיות פשוטה.

התהליך מתחיל בזחילה ואינדקס. בשלב זה סורקי מנועי החיפוש אוספים מידע רב ככל האפשר על כל האתרים הזמינים באופן ציבורי באינטרנט.

הם מגלים, מעבדים, ממיינים ומאחסנים מידע זה בפורמט שיכול לשמש את האלגוריתמים של מנועי החיפוש כדי לקבל החלטה ולהחזיר את התוצאות הטובות ביותר האפשריות למשתמש.

כמות הנתונים שעליהם לעכל היא אדירה והתהליך אוטומטי לחלוטין. התערבות אנושית נעשית רק בתהליך עיצוב הכללים שישמשו את האלגוריתמים השונים אך אפילו שלב זה מוחלף בהדרגה על ידי מחשבים בעזרת בינה מלאכותית.

כמנהל אתרים, תפקידך להקל על עבודת הסריקה והאינדקס שלהם על ידי יצירת אתרים בעלי מבנה פשוט

לעוד שאלות אתה מוזמן ליצור קשר עם אוגמנט נגישות מידע ותקשורת לבניית אסטרטגיית האתר שלך