שימוש בדו"ח המפות החדש של גוגל

גרף עולה

Treemaps-שימוש בדוח המפות החדש ב- Google Analytics

treemaps

דו"ח Treemaps החדש של גוגל אנליטיקס מאפשר ניתוח מהיר של החשבון שלך. מערכת Adwords יעילה יותר כאשר היא מקושרת לגוגל אנליטיקס (GA). דיווח ב- Analytics נותן לך תובנה מעמיקה הרבה יותר לגבי ביצועי AdWords שלך.

במקום להתמקד במערך הרחב של דוחות מדהימים הקיימים ב- GA, אני רוצה להקדיש היום זמן להתמקדות בדו"ח חדש שיצא זה עתה ויהיה זמין במהלך השבועות הקרובים לכל חשבונות GA – עץ מפות.

היכרות עם עץ מפות – Treemapping

Treemapping כפי שבוויקיפדיה מסבירים, היא "שיטה להצגת נתונים היררכיים באמצעות מלבנים מקוננים". היתרון בשיטה זו הוא שאפשר לזהות מגמות ונקודות חולשה או חוזקה בחשבונך ותובנות שאין לך כשאתה מסתכל על מספרים בלבד.

עץ מפות משמש גם ככלי לייצור השערה מדהים – הקדישו עשר דקות לדוח זה ותוכלו להבין את חשבונכם כמו שלא היה מעולם. מה רמת החשיבות היחסית של אזורים שונים בחשבונך? האם יש דברים שהקדשת להם יתר תשומת לב לחינם, או דברים אחרים מהם התעלמת?

לפני שנצלול פנימה, רק כמה דברים שכדאי להיות מודעים אליהם כשאתם עובדים עם Treemaps:

  • שטח הפנים של המלבנים שלך מייצג את הנפח של כל ערך עיקרי שתבחר.
  • שכבת העל בצבע ירוק-אדום מייצגת את הערך המשני שתבחר בחשבונך.
  • כפי שלימדו אותנו הרמזורים, ירוק הוא טוב ואדום רע . לפיכך, לערכים שבהם המספר הגבוה הוא טוב (כמו שיעור קליקים) תראה מספרים גבוהים יותר בירוק; לערכים שבהם המספר הגבוה רע (כמו שיעור יציאה מדף יציאה לדף הכניסה) תראה מספרים גבוהים יותר באדום.
  • אם יש לך מספר חשבונות המקושרים לחשבון Google Analytics שלך, Treemaps ישמש כברירת מחדל להצגת חשבונות. אם יש לך רק חשבון אחד מקושר, ברירת המחדל תהיה קמפיינים.
  • תוכל לנווט בחשבון ניהול הקמפיינים באמצעות לחיצה על החשבונות / מסעות הפרסום שלך בדו"ח (ואז לחזור לתצוגה בהיררכיה גבוהה יותר עם מסלול פירורי לחם מעל הדו"ח) ולהגיע לתוצאה מהירה מבלי להקדיש יותר מדי זמן חיפוש אודות מאיפה הגיעה התנועה באתר שלך.

בואו נצפה במספר דוחות ספציפיים בכדי להבין ולהכיר את תצוגת Treemap.

עלות לעומת שיעור המרות מסחר אלקטרוני

כפי שניתן לראות שיעורי ההמרות הגבוהים יותר נצפות בתיבות הירוקות.

מכאן אתה יכול להסיק ולחשוב, מה אתה יכול לעשות כדי להגדיל את התנועה באזורים אלה? ומה אתה יכול ללמוד מהתיבות הירוקות בכדי ליישם במקום אחר בחשבונך?

לאחר שנלחץ על הקמפיין הגדול ביותר בתרשים הראשון נוכל לראות שלא כל קבוצת מודעות סובלת משיעור המרות נמוך. יש קבוצת מודעות ברורה ששווה להתמקד בה – קבוצת המודעות שלך עם ההוצאות הגבוהות ביותר במסע הפרסום הגבוה ביותר שלך סובלת משיעורי המרות מתחת לממוצע.

אילו קריאייטיבים או דפי נחיתה שונים עליכם לנסות בכדי לשפר את הביצועים?

חשיפות לעומת שיעור קליקים

בדיקת מודעות דורשת הרבה עבודה; לכן, מיקוד המאמצים שלך בשיפור מודעות הוא המפתח.

הפרמטר הנצפה בכל תיבה, ירוקה או אדומה,  יכול להיות מסובך בכל קמפיין, אז שימו לב מאיך ייראה דו"ח זה כאשר יש לכם תצוגה וחיפוש באותו חשבון. עם זאת, תשומת הלב שלך צריכה להיות ממוקדת מייד במה שעובד ומה לא. לחץ לקבוצות המודעות הקטנות יותר של חיפוש (שלרוב יש פחות חשיפות) ובדוק מה תוכל ללמוד.

לקבוצות המודעות הירוקות הללו יש כנראה מה ללמד לקבוצות המודעות האדומות (כל עוד הן באותו קמפיין, כמובן).

משתמשים חדשים לעומת יחס נטישה.

איזה מילות מפתח מביאות משתמשים חדשים, וולעומת זאת איזה מילות מפתח לא מבצעות עבודה טובה, על מנת להפוך את אותם משתמשים ללקוחות?

גם אם הדברים נראים די טובים (כמו בצילום המסך שלמעלה), אתה יכול להציג את הדו"ח בפני הסמכויות כדי ליידע אותם כי לרוב המבקרים באתר החדש בקמפיין זה יש שיעורי נטישה גבוהים יותר בהשוואה לקבוצות מודעות קטנות יותר אשר שם אחוז הנטישה הוא נמוך.

כיצד להכין Treemaps משלך.

מעלה הצגנו שלושה ניתוחים, יחד עם זאת יש הרבה אפשרויות ניהול וחיתוכי מערכת אילוצים שאפשר להריץ. אני מתארת לעצמי שאתם מבינים את הרעיון הכללי, לכן אל תפחדו לשחק עם יכולת הממשק.

מטה תראו אפשרויות ניהול וקונפיגרוציה ראשית בעבודה עם מודול ה Treemap.

מטריקס ראשוני

קליקים
  > קליקים
  > עלות
  > חשיפות

מסחר אלקטרוני

        > הכנסות
        > עסקאות

שימוש באתר

        > השלמת יעדים

סיכום

         > ערך יעד
         > משתמשים חדשים

מטריקס משני

      קליקים
         > מחיר לקליק (מחיר לקליק)
         > שיעור קליקים (שיעור קליקים)
         > החזר ROAS (החזר על מודעה-הוצאה)
         > RPC (הכנסה לכל קליק)

מסחר אלקטרוני

          > ערך ממוצע להזמנה
          > שיעור המרות מסחר אלקטרוני
          > ערך לכל עסקה

שימוש באתר

          > פעילויות באתר חדשות
          > ממוצע משך ההפעלה
          > קצב הנטישה

סיכום

          > שיעור המרות יעד

לסיכום, הקדשנו זמן קטן יחסית בהרכבת הניתוחים הללו, ואנחנו כבר רואים כל כך הרבה תחומים שכדאי לבדוק אותם. מודול Treemaps לוקח את הנתונים שכבר זמינים עבורך, מנתח ומציג זאת בצורה חדשנית, תוכל להשתמש במדדים כדי לספר סיפור מהיר ולקבל תובנה חדה. זה כמו לדלג לחלקים החשובים בניתוח החשבון.

התחל להשתמש בעץ מפות כדי למצוא את השאלות שבאמת כדאי לשאול לגבי חשבונך.