שלבים פשוטים לבניית חנות מקוונת

חנות מקוונת- שלבים פשוטים לתהליך בניית  הנוכחות שלך און ליין

ממיתוג ועד משלוח, אנו נלך אותך בתהליך בניית אתרי מסחר אלקטרונים ונסביר מה נדרש כדי להקים עסק מקוון משלך.

13 צעדים לתהליך בניית חנות מקוונת

בניית חנות מקוונת עוברת מעבר להבנת השוק שאליו אתה עומד להיכנס. אתה צריך גם להבין על מיתוג,  בניית ועיצוב אתרים ואסטרטגיית תוכן. זה אולי נראה כמו כמות עצומה של עבודה.

פירקנו את זה ל 13 צעדים אשר יפשטו את תהליך בניית חנות מקוונת שלכם ויסייעו לכם להשיג את היעדים העסקיים שלכם.

1.גלה מה אתה הולך למכור

השלב הראשון בבניית חנות מקוונת הוא להבין מה אתה הולך למכור. מה מרגש אותך?

בניית חנות מקוונת סביב תשוקותיך מתורגמת לעסק שתיהנו מניהול. בין אם אתה מדווש על אפקטים של גיטרה בוטיק, פתיונות דיג, או שעונים יוקרתיים, מציאת המוצר שלך לא חייבת ללכת רחוק יותר ממה שאתה כבר יודע.

אבל, כמובן, הרבה עסקים הושקו מסיבות אחרות. אולי אתה רואה צורך בשוק מסוים ואתה רוצה להציע ללקוחות פוטנציאליים פתרונות מוצר כדי לפתור את הבעיות שיש להם.

יהיו היעדים העסקיים שלך אשר יהיו, פרויקט מסחר אלקטרוני צריך להיות מונחה על ידי מחקר אודות המוצרים שאתה מוכר וגם האנשים שאתה מקווה למכור להם. זה יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה  או לסיים עם ערימת סחורה שלא תוכלו להיפטר ממנה.

הכירו את השוק אליו אתם נכנסים. היו מודעים לאילו מוצרים מצליחים והמגמות שבאו ונעלמו. הפעלת חנות מקוונת פירושה לא רק לדעת אילו לקוחות פוטנציאליים עשויים להזדקק ברגע זה, אלא מה הם ירצו בעתיד.

ויש את התחרות. אם אתה רוצה להיכנס לחלל עם שחקנים כבדים, עם תקציבי שיווק כבדים לא פחות, זה הולך להיות מאבק לעשות כל סוג של התקדמות. מציאת נישה עם קצת יותר נשימה יכולה לתת לך סיכוי טוב יותר. כניסה לחלל בגישה חדישה, מיתוג ייחודי וחוויית משתמש טובה יותר מהתחרות יכולה לעבוד לטובתך

  1.  קבע את המודל העסקי שלך למסחר אלקטרוני

קיימים מספר סוגים של מודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני , אך שתי הקטגוריות העיקריות הן עסק לעסק (B2B) ועסקי לצרכן (B2C). לדעת את ההבדל – ולדעת היכן נופל עסק המסחר האלקטרוני שלך – חשוב.

עסק לצרכן (B2C)

עיקר החנויות המקוונות שאיתן אנו מקיימים אינטראקציה הן עסק לצרכן (B2C). בין אם מדובר באמזון, זאפו או יעד, בכל פעם שאנחנו לוחצים על כפתור התשלום, השלמנו עסקה באתר B2C. פריטים ושירותים באתר B2C נמכרים היישר מעסקים לציבור הרחב, מבלי שגורמים שלישיים יתערבו בהם.

עסק לעסקים (B2B)

עסק לעסק או B2B הם, כפי שהשם מרמז, עסקים שמוכרים לעסקים אחרים. מדובר בחברות שעשויות לייצר משהו, הן סיטונאית או מספקות שירותים ומוצרים בענף מסוים. ROOM הוא דוגמה נהדרת לעסק מסחר אלקטרוני ב- B2B.

  1. הכירו את הקהל שלכם

יתרון אחד לפתיחת עסק מקוון בתחום שאתה מכיר הוא שאתה כבר מכיר את הקהל שלך, מכיוון שאתה חלק ממנו. אבל גם אם אתה כבר מכיר את הלקוחות שלך, לעשות קצת עבודה כדי להבין אותם טוב יותר מועיל לכל עסק בתחום המסחר האלקטרוני.

ההבנה עם מי הלקוחות הפוטנציאליים שלך נוגעת בכל חלק מתהליך פיתוח המסחר האלקטרוני. הכל חייב להיות מותאם ללקוחות הפוטנציאליים שלך: חווית המשתמש וממשק המשתמש, הוויזואליות של עיצוב האינטרנט, התוכן ועוד.

עליכם לדעת את הפרטים לגבי מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. מה הרקע שלהם? מה טווח ההכנסה שלהם? בני כמה הם? ואילו אתרים מתחרים הם עשויים לרכוש? כל המידע הזה יעזור לכם ליצור עסק מסחר אלקטרוני המותאם אישית לטעמם ולצרכיהם, לבנות עימם קשר חזק יותר ולהפוך את חוויית המשתמש טובה יותר.

4 .שם עסק טוב

אל תיפול לקלישאות או תתן לעסק שלך משהו שקרוב מדי למתחרים שלך. אתה צריך להתבלט. שם ייחודי יבדיל את עצמך מכל השאר המאכלסים את אותו שטח שוק.

הפוך אותו לתמציתי

האם אתה יכול לחשוב על חנות מקוונת או חזית חנות שהם מעבר למילה או שתיים? ניתן לך רגע. … לא חשבנו כך. שמות קצרים מאפשרים הכרה טובה יותר של המותג – פשוט שאלו את אפל, אטסי או גוגל. אנשים רוצים משהו שקל לזכור אותו ולא להתפתל.

להיות מקורי

שם תפל וחסר השראה יכול להפחית את המותג, לא משנה עד כמה המוצרים והשירותים שלו עשויים להיות גדולים.

כולם מתבלטים בתחומים שלהם בהתייחסות לשמות ייחודיים ושונים זה מזה לאחרים המשתפים את שטחם. תן לחנות המקוונת שלך שם שיעורר אנשים בכך שהוא יהיה כל כך שונה.

ובל נשכח את היכולת לחטוף שם דומיין – שם מותג ייחודי פירושו שיש לך אפשרות טובה יותר להשיג את שם הדומיין האידיאלי שלך. עם קצת כושר המצאה ומשחק מילים, יתכן שתצליחו להמציא משהו די קרוב אם שם התחום האידיאלי שלך כבר נלקח.

  1.  רכוש שם לחנות

אוקיי, יש לך שם עסק ומצאת כתובת דומיין. לפני שתתחיל לבנות את החנות, קדימה לרשום את שם הדומיין. הרבה יכול להשתנות במהירות באינטרנט, וכתובת אתר מושלמת זו עשויה לחטוף בשלבים מאוחרים יותר של פיתוח ובניית החנות המקוונת שלך. רכוש את שם החנות שלך עכשיו כדי שלא תצטרך לדאוג לגבי זה אחר כך. סמוך עלינו.

  1. קבע את המיתוג שלך

מותגים כמו קוקה קולה, סטארבקס ואפל הטמיעו את עצמם בפסיכולוגים הקולקטיביים שלנו. עם סמלי לוגו אייקוניים, זהויות חזותיות ואופן הדיבור, למותגים אלה יש קשר הדוק יותר עם הצרכנים שלהם מאשר חברות שהזהות שלהן פחות מוגדרת. מיתוג מעניק לעסקים תהודה רגשית, והופך אותם מגורמים אנונימיים לכאלה שיש לנו רגשות אליהם. זה מה שגורם לצרכנים להיות נאמנות למותג.

חנות מקוונת צריכה גם לוגו בלתי נשכח, צבעים וטון מובהק. כל האלמנטים השונים הללו בבניית אתרים מתחברים לחוויית משתמש המונעת על ידי אישיות המותג.

פן חיוני נוסף במיתוג הוא סיפור סיפור מי שאתה. הקהל שלך צריך לדעת מדוע חנות הקוונת שלך קיימת והאנשים שמאחוריה. בלי הבעת אמון בחנות המקוונת שלך, אתה רק עוד פורטל דיגיטלי אנונימי. רובנו מהססים להזין מספר כרטיס אשראי לאתר אנונימי נטול כל דבר אחר מאשר מפרטי מוצרים. התאמה אישית של המותג שלך בונה אמון.

וכמובן, למותג שלך יש קול. קול הוא זה שהופך את התוכן שלך להיות מונולוג משעמם לכתיבה פעילה ומרתקת. לא משנה מה אתה מוכר, הקול של המותג שלך יכול להבדיל אותו מהתחרות.

  1. מצא את פלטפורמת המסחר האלקטרוני המתאימה

יש לך לא מעט אפשרויות בכל הקשור לפלטפורמות מסחר אלקטרוני – כמו מג'נטו, Shopify או תוסף כמו WooCommerce עם WordPress – להפעלת אתר המסחר האלקטרוני שלך. בהחלט יש יתרונות וחסרונות בין מוצרי המסחר האלקטרוני השונים שקיימים שם.

תכונות מפתח אלה צריכות להיות חלק מפלטפורמת המסחר האלקטרוני שאתה מחליט להפעיל אתר משלך:

עיצוב רספונסיבי: בין אם זה מוצג בשולחן העבודה, באפליקציה לנייד או במכשירים ניידים אחרים, פלטפורמת המסחר האלקטרוני צריכה להציע חוויה עקבית. ‍

ניהול מוצר: כל חלק מזרימת העבודה של הוספה, עריכה ומעקב אחר מלאי צריך להיות פשוט לביצוע. אתה אמור גם להיות מסוגל להציע גרסאות מרובות של מוצר, כמו גם תמחור לקידום מכירות או מכירה בעת הצורך. ‍

מערכת ניהול תוכן (CMS): אתה זקוק ל- CMS לעדכון ועריכה של תוכן דינמי כמו בלוגים וחדשות, כמו גם גושי תוכן אחרים המופיעים מחדש בעיצוב. קבלת CMS יכולה להרחיק ולהקפיד על עדכון האתר שלך עם תוכן חדש התומך במוצרים שאתה מוכר. ‍

עגלת קניות: להיות מסוגלים להתאים ולעצב עגלת קניות כך שתשתלב בצורה חלקה בחוויית הקנייה. ‍

דף לקופה: ממש כמו עגלת הקניות, אסור לך להיתקע עם דף קופה שאתה לא יכול לשנות או להתאים אישית. ‍

עיבוד תשלומים: יש פונקציונליות לקבל תשלומים מכרטיסי אשראי כמו גם מתשלומים אלקטרוניים כמו Apple Pay, PayPal, Stripe, Google Pay ושערי תשלומים נפוצים אחרים.

המותג שלך הוא ייחודי. החנות שלך צריכה להיות גם.

צרו את חווית הלקוח שלכם בכל שלב של דרך, ובנו חנות מקוונת מודרנית – והכל מבלי לכתוב שורת קוד אחת.

התחלו לבנות

  1.  תכנן אסטרטגיית תוכן

אנחנו אוהדי העיצוב הראשון של התוכן . בניית אתר עם תוכן אמיתי ולא ממלא, מייצגת ייצוג טוב יותר של המוצר הסופי מוקדם יותר בתהליך. עבודה לאחור ושילוב הוויזואליות, הטקסט ורכיבים אחרים בהמשך התהליך עלולה לסבך את העניינים.

בתחילת תהליך הפיתוח צריך להיות אסטרטגיית תוכן. משמעות הדבר היא לדעת איזה תוכן אתה צריך לספר את סיפור המותג שלך ולתקשר מה המוצרים שלך עושים. זה עשוי לכלול כתיבה, תמונות, קטעי וידאו, אינפוגרפיקה ומדיה אחרת שתצטרך לשרת את הלקוחות שלך בצורה הטובה ביותר.

אסטרטגיית תוכן קשורה להכרת הקהל שלך. מהן השאלות הנפוצות שלהם לגבי המוצרים שאתה נושא, ואיזה מידע הם ימצאו מועילים? עליכם לכלול את התשובות לשאלות בסיסיות שעשויות להיות להם, וכן לספק מידע שהמתחרים שלכם לא עושים. אסטרטגיית תוכן לחנות מקוונת מה תצטרך והדרך הטובה ביותר לתקשר אותו בעיצוב.

אסטרטגיית תוכן מעצבת את ארכיטקטורת המידע של אתר האינטרנט שלך. חשבו על התוכן שלכם כמו משא ברכבת, ועל ארכיטקטורת המידע כמו המסילה שמעבירה אותו. אתה צריך לדעת מה הלקוחות שלך צריכים ואת המסלול הטוב ביותר כדי לקבל את התוכן אליהם.

  1. בצע אופטימיזציה למנועי חיפוש

השגת תנועה אורגנית תלויה ברלוונטיות של התוכן שלך בעיני סורקי האינטרנט. תשומת לב ל- SEO עשויה לעזור לך לדרג גבוה יותר ולקבל יותר קליקים.

כמה שיטות עבודה מומלצות ל- SEO כוללות:

  • השתמש במינוח שאנשים משתמשים בו בדרך כלל כשמדברים על המוצרים ותחום העניין שמוצריכם נופלים
  • מחקר מילות מפתח באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל ומגמות גוגל
  • וודא שכל הכותרות כמו H1 ו- H2 והכותרת והתיאור כוללות מילים וביטויים רלוונטיים
  • נוקטת בטוב טעם לשילוב SEO, לעולם לא לדחוס את התוכן שלך במילות מפתח או לאפשר אופטימיזציה להפחית את הקריאות של התוכן

כמובן, SEO עובר הרבה מעבר לנקודות הכדור האלה אבל זו ההתחלה.

  1.  קבע קטגוריות מוצרים

דמיין שאתה נמצא במעלית של חנות כלבו. ליד כל כפתור יש תיאור של מה שיש בקומה ההיא. יש רמת בגדים לגברים, בגדי נשים באחד אחר, ורצפה המוקדשת לבגדי ילדים. הירידה על הרצפה הספציפית מביאה אותך לחלל מלא בשלטים המראים לך כל חלק, ומסווג עוד יותר את כל המוצרים ברצפה.

ארגון חנות מקוונת בצורה דומה. כל קטע יכול להיות מכלול של מוצרים הקשורים למי שהוא מיועד, מטרתו והתכונות שהמוצרים חולקים זה עם זה. הניווט, קריאות לפעולה ודרכים אחרות להביא אנשים למוצרים שלך במספר הקליקים הנמוך ביותר תלויים בקבוצה מוגדרת היטב של קטגוריות מוצרים.

קטגוריות מוצרים צריכות להיות ישר לעניין. מישהו צריך להיות מסוגל לזהות ולהבין מה הם. זה לא הזמן להיות יצירתי. לקוחות רוצים פרסומי מדריך מוכרים המראים להם את הדרך למה שהם מחפשים.

אין לטעות מה מייצג כל אחד מהקטעים האלה ברמה העליונה של הניווט:

  • נשים
  • גברים
  • ילדים
  • מחלקות
  • מותגים
  • מכירה

בנה את החנות והקטגוריות שלך בתחושת סדר ההופכת מציאה וגילוי של פריטים קשורים לתהליך אינטואיטיבי וקל. מתן לקוח נתיבים ברורים למוצרים שלך מוביל לשיעור המרה גבוה יותר.

  1. צלם תמונות מוצר מפורטות

רוב האנשים עם מצלמה הגונה וקצת ניסיון יכולים לצלם תמונות טובות. אבל אם יש לך את התקציב, תשלום לאיש מקצוע עשוי להיות שווה את זה עבור תמונות באיכות גבוהה יותר.

אחד החסרונות של קניות ברשת הוא שלקוחות פוטנציאליים לא זוכים לראות או להחזיק מוצר פיזי בפועל. תמונות המוצר בהן אתה משתמש צריכות לצלם את כל הפרטים החשובים כדי לפצות על כך. ככל שתוכלו להעביר יותר מידע באמצעות תמונות מרובות זוויות וקרובים, כך הלקוחות שלכם יבינו את המוצרים שלכם.

  1. כתיבת תיאורי מוצר יעילים

תיאור מוצר אומר ללקוח את מה שהוא צריך לדעת. הוא מדגיש את התכונות של פריט ואת היתרונות שבשימוש בו. זה נותן למישהו את כל ההדרכה שהם צריכים לקבל את ההחלטה החשובה הזו להוסיף אותה לעגלת הקניות שלו.

כן, לתיאורי המוצר צריך להיות מפרט ותכונות, אך הם צריכים לחרוג מלהיות דקלום יבש של פרטים. עליהם להיות מונחים על ידי אמפתיה ולהתחבר ללקוחות פוטנציאליים ברמה האישית.

תיאורי מוצרים צריכים לזכור את הלקוח ולתקשר כיצד מוצר יעזור לפתור את בעיותיו ולהפוך את חייהם לטובים יותר.

  1. מצא את תוכנת המשלוח הנכונה

מילוי הזמנות ומשלוח הופכים לקלים יותר עם התוכנה הנכונה. במיוחד למשלוח היקפי הזמנות גדולים יותר, חשובה תוכנת משלוח אפקטיבית שתטפל בכל המורכבויות של שלב אחרון זה.

המסחר האלקטרוני פתח הזדמנויות חדשות למי שרוצה לתבוע את חלקם האישי במרחב הדיגיטלי שהוא האינטרנט.

אנו שמחים לספק פתרונות מסחר אלקטרוני המספקים לאנשים את הכוח לבנות אתרים המתפקדים באופן מלא ללא קוד. כל דבר, החל ביצירת עיצובים עמוסים באינטראקציות ואנימציות ועד הוספת מוצרים חדשים, כולם חלק ממה שאנחנו מציעים. אנו שמחים שפישרנו את הכניסה למסחר אלקטרוני ורוצים להעצים אתכם ביצירת עסק מקוון שזה כל מה שתרצו שיהיה.

יש לכם שאלות ? אנחנו כאן כדאי לעזור! פנו אלינו בכל שאלת בניית חנות מקוונת עם אוגמנט.