הבעיות הפוטנציאליות בין תוכן דינמי לנסתר

הבעיות ה פוטנציאליות בין תוכן דינמי לנסתר

תוכן ו- SEO הולכים יד ביד, הם תלותיים זה בזה וקשה להצליח במשימה מבלי לקחת בחשבון אחד את השני. האופן בו אתה מציג את התוכן שלך בדף הוא בעל השפעה רבה על הדירוג של הדף וביצועי SEO שלו. למרות שישנן דרכים רבות להציג תוכן בדף אינטרנט, קיימות שתי דרכים שעלולות להוביל להשפעה שלילית על ביצועי קידום אתרים. שתי השיטות שיכולות לגרום לדאגה הן כאשר התוכן "מוצג באופן דינמי" או "מוסתר". כדי להבין מדוע תוכן דינמי ומוסתר יכול להשפיע על מאמצי האופטימיזציה – SEO שלך – חשוב לדעת תחילה כיצד מנוע חיפוש עובד. אם אתה כבר מכיר כיצד פועלים מנועי חיפוש, אל תהסס לדלג לסעיף הבא, "הבדלים בין תוכן דינמי ומוסתר."

ראשית על איך מנועי חיפוש עובדים?

כאשר מנוע חיפוש מוצא דף הוא סורק את קוד המקור של הדף, הופך את הקוד בדומה מאוד לאופן בו המנוע מעוניין להשתמש ואז מאנדקס את הדף כך שיוכל להחזיר אותו לשאילתת חיפוש עתידית. למרות שמנועי חיפוש פועלים באופן מתוחכם להפליא בימינו, עדיין יש להם מגבלות מסוימות שיכולות להפריע להם ליצור אינטראקציה עם תוכן בגלל טכנולוגיות וקוד מורכב וחדש.

ככל שטכנולוגיות עיצוב ופיתוח אתרים נהיות מפותחות וממוקדות יותר, ככה גם הדרכים בהן ניתן להציג תוכן בדף אינטרנט מתפתחות. לחלק מאותן טכניקות, כמו תוכן דינמי ונסתר יכולות להיות השפעות שליליות על ביצועים אורגניים של דפים, אם תוכן חשוב אינו נגיש לסורקי מנועי חיפוש.

ההבדלים בין תוכן דינמי ומוסתר.

למשתמש יכול לפעמים להיות קשה להבחין בהבדל בין תוכן רגיל, תוכן דינמי ותוכן נסתר, אך עבור מנועי חיפוש זה עולם שלם של הבדלים.

  •  תוכן דינמי:

      תוכן דינמי מתייחס לתוכן שמשתנה על פי העדפות המשתמש, התנהגותו או תחומי העניין שלו, ובדרך כלל מופעל על ידי טכנולוגיות כמו JavaScript. הדרך הקלה ביותר לזהות תוכן דינמי היא להעתיק חלק מהתוכן, להציג את קוד המקור של העמוד ולחפש שם את העותק. אם העותק אינו כלול בקוד המקור, סביר להניח שהוא יהיה דינמי. עם זאת, השיטה הטובה ביותר היא שמומחה SEO טכני הבקיא בנושא יספק הדרכה ובדיקה.

דוגמה לפני בחירת התפריט אקורדיון המרכיבים

דוגמה לאחר בחירת התפריט אקורדיון המרכיבים

תוכן מוסתר:   תוכן טקסטואלי וקישורים שאינם גלויים למשתמשים ישירות ללא פעולה כלשהי (כמו קליק), אך ניתן למצוא בקוד המקור של העמוד מכונים תוכן מוסתר. זה שונה מתוכן דינמי מכיוון שהקוד נמצא בקוד המקור של הדף (כלומר, קל יותר למנוע החיפוש לסרוק, כלומר לקבל גישה). כדי להציג את התוכן, המשתמש צריך בדרך כלל לנקוט בפעולה בדף.
  •  דוגמה 1 : להלן   דף מוצר של Lee משתמש בכרטיסיות לתיאור, בדים וטיפוח ומשלוח והחזרת קטעים. התוכן בכרטיסיות אלו "מוסתר" ממשתמשים, אך נמצא בקוד המקור של הדף, והופך אותו לנגיש למנועי חיפוש.

דוגמה לפני לחיצה על הכרטיסייה "בדים וטיפוח"

דוגמה לאחר לחיצה על הכרטיסייה "בדים וטיפוח"

הסכנות הפוטנציאליות של תוכן דינמי ונסתר

השימוש בטכניקות אלה להצגת תוכן אינו תמיד דבר רע. למעשה, טכניקות אלה יכולות לעזור ביצירת חווית משתמש חיובית יותר. עם זאת, חשוב להעריך את אופן השימוש בטכניקות הללו בכל מה שקשור לתצוגה של תוכן שחשוב לדפים אלו ודירוגים אורגניים. אם אתה משתמש באחת מהטכניקות או שתיהן, הנה כמה תרחישים שיכולים לגרום לדאגה:

  •  חמור : הסתרת תוכן בדף שאינו חלק מהליבה של הדף, או חשוב לביצועים האורגניים של הדפים. זה תרחיש פחות סביר שישפיע לרעה על ה- SEO שלך, מכיוון שלמרות שתוכן מוסתר למשתמשים כאשר העמוד נטען, מנועי חיפוש עדיין יכולים לגשת לתוכן בקוד המקור של הדף, והתוכן אינו קריטי עבור הביצועים האורגניים של הדף.
  •  בינוני : הצגת תוכן חשוב באופן דינמי בעמוד, אך טוען את התוכן ברגע שהדף נטען (מבלי שמשתמש צריך לנקוט בפעולה, כמו קליק, כדי לראות את התוכן). שימו לב שזה תלוי מאוד בסוג הטכנולוגיה בה אתם משתמשים כדי להציג את התוכן. זה יכול להוביל לבעיות, מכיוון שמנועי חיפוש מסוימים לא יוכלו "לראות" את התוכן. מנועי חיפוש מתקדמים אחרים כמו גוגל עשויים גם הם להיתקל בבעיה אם הטכנולוגיה בה אתה משתמש אינה תואמת את מנוע הסריקה שלהם. עם זאת, זה לא החמור ביותר, מכיוון שיש סיכוי שלא תראה השפעות בולטות על ביצועי ה- SEO שלך. למרות שהתוכן אינו נמצא בחזית דף המקור, סביר להניח שמנועי חיפוש מתקדמים יותר כמו גוגל יוכלו לגשת אליו כל עוד הכל מוגדר כהלכה.
  •  החמורים ביותר (הימנעו משימוש בשיטה זו כדי להציג תוכן : יש להימנע מהצגת תוכן חשוב באופן דינמי בדף המחייב את המשתמש לנקוט בפעולה לפני שהתוכן ניטען – מוצג. סוג זה של טכניקת תצוגה הוא הפוגע ביותר במאמצי SEO שלך מכיוון שמנועי חיפוש, אפילו גוגל, לא "מחפשים" שם את התוכן,  לא סביר שהמנעוע יגש לתוכן או יראה אותו. הסיבה לכך היא שמנועי חיפוש נעצרים בנקודה של "אינטראקציה עם משתמשים". הם לא לוחצים, לא גוללים או מבצעים פעולות אחרות מעבר לטעינת דף.

האם אי פעם חשבת שהחלטה לגבי טעינת תוכן לדף יכולה להיות כה מורכבת? 

באופן כללי, בכל מקום אפשרי, אנו ממליצים שאם יש לך תוכן חשוב, שיהיה גלוי באופן מיידי למשתמשים מבלי לדרוש מהם לנקוט בפעולה, ושהוא מועבר בתוך קוד המקור של הדף. השימוש בטכנולוגיות חדשות יותר כדי לשפר את חווית המשתמש ולהבדיל את החברה והמותג שלך היא דרך נהדרת לשונות, ואנו מעודדים מאוד את השימוש באופן זה כאשר זה נעשה בצורה ידידותית לקידום אתרים.

אם יש לך שאלות נוספות או שאתה זקוק לעזרה בהתאמת אסטרטגיית התוכן שלך, אנא צור קשר עם אוגמנט נגישות מידע ותקשורת בניית אתרים ופתרונות און ליין