טיפים למינוף אופטימיזציה ל שיעורי המרות

שיעורי המרות מהן ?טיפים למינוף אופטומיזציה לשיעורי המרות

סוכנויות שיווק דיגיטליות וצוותים מנתחים כל העת כיצד להשיג החזר השקעה גבוה יותר מאשר המאמצים הפיננסים ובפחות זמן עבודה שלהם. למרבה המזל, אופטימיזציה לשיעורי המרות הוא תהליך של ניסוי ותהייה שקיים פה מזה שנים, והוא בעל ערך רב עבור החברה והעסק שלך, זה ניתן לבדיקה בעזרת כלים חדשים מונעי בינה מלאכותית שניתן להתקנה באתר האינטרנט שלך. עם זאת, אני עדיין שומעת על מותגים שמשנים אלמנטים באתר שלהם על ידי ניחוש, במקום להגדיר מראש תהליך ומונחים למיטוב שיעור המרות. אין לי ספק שלצוות השיווק שלך יש נכונות ואינטרס להבין מה יעשה השינוי, איך הוא עובד, מדוע להשאיר אותו למקריות בו בזמן שהם יכולים לתמוך בשינוי עם נתונים?

סיקור זה יפרט את אופטימיזציה ל שיעורי המרות, מה היתרונות שהתהליך מביא לך :

בליבה, אופטימיזציה לשיעורי המרות היא התהליך של הבטחת המבקרים באתר שלך לכיוון פעולה מסוימת שתרצה שיבצעו. אופטימיזציה לשיעורי המרות נוגעת להבנת התבנית והתנהגותם של המבקרים בדף מסוים כדי למדוד את ההשפעה החיובית או השלילית שיש לשינוי בדף מסויים, על שיעור ההמרות שלך.

היתרונות של מיטוב שיעורי המרות וכיצד לעבוד נכון: ביצוע ניסויים של CRO (Conversion Rate Optimization) ושימוש בנתונים אלה כדי לעדכן את אתר האינטרנט שלך ואת מה שהמבקרים יראו בסופו של דבר הוא בעל יתרונות רבים למותג שלך, ללקוחות שלך ולתמורה להחזר ההשקעה שלך, ה- (Return on investment) ROI שלך:

  •  השתמש בתנועה נוכחית במקום בהוצאה רבה  על מודעות: תלוי בכמה מבקרים חודשיים יש לאתר שלך, ייתכן שתוכל לייצר מודל ממידגם מספיק גדול לניסוי חותך מתנועה אורגנית במקום להעביר משתמשים לאתר שלך דרך קמפיין בתשלום. כמובן שככל שתשיג יותר תנועה בפרק זמן קצר יותר, כך תוכל לקבל נתונים חותכים מהירים יותר בתהליך הניסוי, כך שאם הזמן הוא המהות, אולי כדאי להמשיך להפעיל את הקמפיינים האלה. עם זאת מנסיוני, מרבית האתרים מייצרים מספיק תנועה באופן אורגני בכדי לחסוך כספים אלו, התנועה מתדלקת את הקמפיינים שלך באופן מושכל שלאחר הניסוי, וחווית המשתמש מעודכנת.
  •  הכירו טוב יותר את הלקוח שלכם והגדילו הכנסות: תוצאה נפוצה מהניסוי של CRO חורגת רק מהמספרים. מותגים יכולים להתחיל להבין מה חשוב לבסיס הלקוחות שלהם לעומת מה שהם חשבו שחשוב להם. לאחרונה עבדתי עם מותג מסחר אלקטרוני שהעניק ללקוחותיהם מתנה בחינם לפי בחירתם (הם נאלצו לבחור מבין 3 פריטים שונים) כשביצעו רכישה של מעל  150$. עם זאת, ההצעה לא הוצגה באופן בולט באתר ואפילו לא בעמודי פנים להם תנועה גבוהה – ייתכן שהצרכן לא ידע על כך עד שלמעשה היה בשלב בחירת המתנה החינמית שלהם. הניסוי שלנו במיטוב שיעור המרות – CRO – גילה שכאשר הלקוחות ראו הצעה זו מייד עם ההגעתם לאתר (נחיתה באתר), ההזמנות שהיו בסכום של $ 125 – $ 149 בחודש הקודם נעלמו – אנשים פעלו יותר להוציא כסף נוסף בכדי לקבל את המתנה בחינם. לא רק שמדובר בהכנסות רבות יותר עבור החברה, אלא שעכשיו המותג יודע שלקוחותיהם מעריכים מתנות בחינם יותר ממה שהם מימשו לפני כן. מתנות חינם הן כיום חלק חשוב מהאסטרטגיה השיווקית של חברות.

בדיקות אופטימיזציה לשיעורי המרות. עכשיו לחלק שכולכם חיכיתם לו – טיפיםאיך תוכלו לבדוק באתר שלכם כחלק מניסוי CRO:

צמצם את שדות הטופס שלכם: זה בסדר לאסוף מידע ממבקרי האתר שלכם בתמורה למוצר, שירות או קידום – אך עליכם להבטיח תמיד שחווית המשתמש לא תיגרע בגלל תהליך איסוף מידע מייגע וגדול מדי. אתרים ופלטפורמות חברתיות רבות מציגים שדות טופס מאוכלסים מראש עם בקשת מידע עודף על המשתמש, כך שהמשתמש לא ממהר למלא את הטופס ומוותר על התהליך. חשוב על התחומים הבאים:

  •  האם אתה זקוק לשני שדות לשם פרטי ושם משפחה? האם אתה יכול לשלב אותם לשדה "שם מלא"?
  •  האם אתה צריך לאסוף את שם החברה ואת תפקידו של המשתמש? האם אתה יכול לקבל את שם החברה באמצעות כתובת הדוא"ל שלהם? מי מהם באמת הכי חשוב?
  •  האם אתה צריך לאסוף מיקוד אם המשתמש לא מגיש כתובת מלאה?
 

כל הפריטים הללו יכולים לעשות הבדל עצום בשיעור ההמרות של האתר שלך. נסה לבדוק את הטופס הנוכחי שלך לעומת טופס שיש בו פחות שדות כדי למדוד את ההשפעה על האתר שלך.

צבעי קריאה לפעולה: נוהג נפוץ הוא לבחון את הצבע של כפתור קריאה לפעולה באתר שלך – אנשים רבים אוהבים להשתמש באדום מכיוון שהוא מצית תחושת פעולה וגורם למשתמש ערני. הנה סוד: זה לא קשור לצבע שאתה בוחר בלבד, אלא קשור לקונטראסט (הצבע המנוגד לו) בצבע הרקע שאתה בוחר באתר שלך. לדוגמה, אם לאתר שלך רקע כחול כהה אז אדום הוא בחירה לא טובה. במקרה כזה כתום או צהוב יכולים לעבוד טוב יותר. נסה לבדוק צבע קריאה לפעולה חדש על כפתור בולט שיוצא מהדף וניתן לקרוא אותו בקלות, רק וודא שהצבע בלעדי לאזור הקריאה לפעולה ולא בולט גם באזורים אחרים, אחרת המשתמש עשוי לפספס את זה.

מונח קריאה לפעולה: תוך כדי סקירת אפשרויות צבע טובות יותר עבור (Call to action) CTAs שלך, חשוב גם לבדוק את הכותרת ומה שרשום בו. לפעמים שינוי פשוט במה שאומר כפתור או CTA יכול להגדיל את הזדמנויות ההמרה שלך. בשנת 2018 עבדתי עם לקוח ששינה את כיתוב ה- CTA שלו מ"צור חשבון "ל"התחל היום" וראיתי עלייה של 22% בהרשמות בשנה לעומת השנה הקודמת ועלייה של 37% בהרשמות מהרבעון הקודם. אם אתה חושב "איך שינוי פשוט כזה יכול לעשות את ההבדל הגדול הזה", לעולם לא תדע עד שתבצע ניסוי! מבחן של 30-60 יום כזה יכול להיות קל וחסכוני לפני שתעבור לשינויים חזקים יותר באתר כדי להגדיל את ההמרות.

סרטוני בדיקה: לרוב המותגים יש סרטונים העומדים לרשותם לצורך הצגת חלונות ראווה של מוצרים או הסברים על שירות . עם זאת, לא כל המותגים מציגים את הסרטון הזה בדפי האתר שלהם, בו הם גם מנסים לשכנע את המשתמשים לנקוט בפעולה או לבצע המרה. כשאתה עובד על סרטון כזה אל תפיק סרטון ארוך, כיוון שזה מייגע את הצופה ואתה מאבד את הלקוח הפוטנציאלי בדרך, הפק סרטון של 90 שניות או קצר יותר אם אפשר, וודא שהסרטון אינו גורע או בא על חשבון כפתור ה- CTA הנמצא בפוטר או כל מקום מיועד באתר. אם אתה יכול להשיג את שנייהם יחד, נסה לבדוק סרטון רלוונטי בדף מוכח בו משתמשים אכן מבצעים המרות – זה יבנה אמון, מעורבות במותג ויקל על ההמרה לאחר שהסרטון אישר להם מדוע אתה הבחירה הטובה ביותר.

ביצוע דחיפות קנייה: אתרי מסחר אלקטרוני הם דוגמא נהדרת – כשמגיעים לדף מוצר או לעגלת הקניות שלך, מוצב טיימר לאחור עם תמריץ למשתמש לנקוט בפעולה. להלן כמה דוגמאות באמצעות טיימר של 15 דקות:

  •  הזמינו בתוך 15 הדקות הבאות וקבלו משלוח חינם!
  •  הזמן ב- 15 הדקות הקרובות וקבל מקום ישיבה זה!
  •  הזמן בתוך 15 הדקות הבאות כדי לנצל את 50% הנחה!

זה מצב בו שני הצדדים זוכים, win / win, מכיוון שאתה (העסק) ממצע את המכירה והלקוח מקבל תמריץ קטן לקנות עכשיו לעומת לעשות מחקר נוסף. אתה מנצח את המתחרים שלך ושומר את הקהל והקונים הפוטנציאלים שלך ממוקדים במוצרים שלך.

למידע אודות הצורה שבאפשרותך להגדיר מבחן אופטימיזציה של שיעור המרות באתר שלך, צור איתנו קשר עכשיו!