שיווק תוכן איך עושים את זה נכון?

שיווק מכוון מטרה

שיווק תוכן הוא אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לייצור תוכן בעל ערך, הגברת התנועה האורגנית, קבלת לידים נוספים ומרתק עם הקהל שלך.

הדרך הטובה ביותר לוודא שתבצע את כל המשימות הנדרשות בשיווק תוכן בהצלחה היא לעקוב אחר רשימת בדיקה.

זו הסיבה שיצרנו את רשימת המשימות המלאה לשיווק תוכן . רשימת הבדיקה שלנו כוללת את כל המשימות החשובות שעליכם לבצע כדי להבטיח שאתם מנצלים את מלוא היתרונות של כל היתרונות שיווק תוכן יכול להציע לעסק שלכם.

לכן, אם אתה רוצה ללמוד כיצד להשתמש בשיווק תוכן כדי להגדיל את הנראות המקוונת שלך, תאהב את הרשימה הזו.

כדי לייעל את מסעות הפרסום שלך בשיווק תוכן, עקוב אחר רשימת בדיקה זו:

  • להבין מה זה שיווק תוכן
  • הכירו את הקהל שלכם
  • צור אסטרטגיה שיווקית ברמה גבוהה
  • מצא רעיונות בנושא תוכן
  • צרו תכנית לשיווק תוכן
  • צור את התוכן (דפי עמוד, מאמרים ירוקי-עד, נכסים הניתנים לקישור)
  • בצע אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש
  • קדם את התוכן שלך
  • למד כיצד להשתמש בכלים לשיווק תוכן
  • נתח ופקח על הביצועים של מסעות הפרסום שלך בשיווק תוכן

.1 להבין מהו שיווק תוכן

השלב הראשון ברשימת הבדיקה שלך הוא לוודא שיש לך מושג ברור מה זה שיווק תוכן ומדוע חשוב להצלחה של קמפיין שיווקי דיגיטלי .

שיווק תוכן הוא תהליך השיווק הדיגיטלי האחראי על יצירת, פרסום וקידום סוג התוכן הנכון לקהל הנכון.

למחזור שיווק התוכן חמישה שלבים עיקריים:

  • מחקר שוק (הגדירו את הקהל שלכם)
  • מציאת רעיונות תוכן שיספקו את כוונת קהל היעד שלכם
  • יצירת תוכן ממוטב באיכות גבוהה
  • קידום התוכן באמצעות הערוצים הנכונים
  • ניתוח / ביצוע מיטוב של ביצועי מסעות הפרסום שלך לשיווק תוכן

שיווק תוכן חשוב משום:

  • יש לו החזר ROI גדול יותר בהשוואה לשיטות שיווק אחרות
  • זה יכול לעזור מאוד למאמצי SEO שלך
  • זוהי דרך נהדרת להגדיל את נראות האתר ומודעות המותג שלך
  • זה טוב לטיפול ותמיכה בלקוחות
  • זו הדרך הטובה ביותר להקים עסק מקוון

לכן, לפני שתעבור לשלב הבא ברשימה, וודא שאתה מבין את היסודות. המשאבים שלהלן יעזרו לכם להתחיל.

לכן, הצעד הראשון שניתן לבצע הוא לבצע את מחקר השוק שלך ולהבין את קהל היעד שלך.

2.הכירו את הקהל שלכם

למד כמה שאתה יכול על הקהל שלך

בסוף המחקר שלך, תהיה לך תשובה לשאלות כמו:

  • איזה סוג של תוכן הם אוהבים לקרוא?
  • איזה סוג של שאלות יש להם?
  • באילו ערוצים הם משתמשים כדי למצוא תשובות?
  • אילו מוצרים יכולים לפתור את הבעיות שלהם?

לאחר מכן עליך לנתח את הפרופיל הדמוגרפי שלהם (גיל, מין, מיקום, שפה, רמת השכלה, רקע אתני) וליצור פרסומות שונות של לקוחות.

אל תדאג אם זה נשמע מסובך, ישנם כלים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לעזור לך לאסוף ולנתח את המידע הדרוש לך.

3.צור אסטרטגיית שיווק תוכן ברמה גבוהה

לפני שנכנסים לתהליך של לברר איזה סוג של תוכן ליצור ואילו נושאים, חשוב ליצור אסטרטגיה שיווקית ברמה גבוהה.

האסטרטגיה שלך יכולה לכלול דברים כמו:

  • מהן היעדים ברמה הגבוהה שלך (קבל יותר ביקורים, הפוך יותר מכירות, מודעות למותג וכו ')?
  • באילו כלים לשיווק תוכן להשתמש לביצוע מחקר (SEMRUSH, Google Analytics וכו ')
  • באילו כלים להשתמש ליצירת התוכן (Word, Google Docs, דקדוק וכו ')
  • איזה תקציב וכמה מהזמן שלכם להקצות לפעילויות שיווק תוכן
  • באיזו תדירות תפרסם תוכן חדש
  • כיצד למדוד את היעילות של מסעות הפרסום שלך
  • לאילו ערוצים עליכם ליצור תוכן
  • איזה סוג תוכן (טקסט, וידאו, שמע) אתה צריך לפרסם
  • באילו כלים להשתמש לקידום תוכן
  • מי יכול לעזור לך ביצירת תוכן (סופרים פרילנסרים, אנשים מהצוות שלך וכו ')
  • חשיבה על מידע זה מראש ולפני שתתחיל בתהליך יצירת התוכן, תעזור לך הרבה עם תכנון ותקצוב.

אל תשכח כי שיווק בתוכן הוא אחד מתהליכי השיווק הדיגיטלי היקרים והזמן ביותר ולכן חשוב לחשוב על כל הפרמטרים לפני שתתחיל ביישום.

4.מצא רעיונות בנושא תוכן

השלב הבא ברשימת הבדיקה הוא להכיר את התהליך למציאת לאילו נושאים / מילות מפתח יש למקד לתוכן שלכם.

אחת המטרות העיקריות של שיווק תוכן היא ליצור סוג תוכן נכון לקהל הנכון. אם תתחיל ליצור תוכן ללא מטרה, תבזבז את זמנך וכספך.

כאשר אנו מתייחסים ל"סוג התוכן הנכון ", אנו מתכוונים למעשה:

  • תוכן שהקהל שלך רוצה לצרוך
  • תוכן שיכול להגדיל את הפוטנציאל שלך לדירוג גבוה יותר במנועי חיפוש
  • תוכן שיכול לייצר המרות רבות יותר לעסק שלך (הרשמות לדוא"ל, לידים, מכירות)
  • החדשות הטובות הן שיש תהליך שיעזור לך לזהות מה הקהל שלך אוהב ואילו נושאים למקד.

כדי להסיר שלב זה מרשימת הבדיקה שלך, עליך לדעת:

התהליך שעוקב כדי למצוא אילו רעיונות בנושא תוכן

רשימה של מילות מפתח למיקוד לפי סוגים שונים של תוכן שתיצור

5. צור תכנית לשיווק תוכן

לאחר שבוצעו כל הבדיקות שלעיל, השלב הבא הוא יצירת תוכנית שיווק מפורטת.

בשונה מאסטרטגיית שיווק התוכן שהיא תוכנית ברמה גבוהה, זו צריכה להיות תכנית יישום עם כמה שיותר פרטים.

אני באופן אישי משתמש בלוח השנה של גוגל לשמירה על תוכנית שיווק התוכן שלי אך אתה יכול להשתמש בכל כלי אחר שתרצה. הרבה אנשים משתמשים ב- Excel ו- Google Sheets וזה בסדר גמור.

רמז: בלוח השנה של גוגל אתה יכול ליצור לוח שנה מותאם אישית הנפרד מלוחות השנה האישיים והעבודה שלך.

מה שחשוב הוא שהמידע המתאים בתוכנית שלך והפרטים המינימליים הם:

מתי יפורסם פיסת תוכן ובאיזו ערוץ (כלומר אתר, FB וכו ')

הכותרת בפועל שתשמש (כותרת פוסט בלוג, כותרת פוסט בפייסבוק, כותרת וידאו ביוטיוב וכו ')

  • ציין כמה זמן יהיה התוכן (במילים)
  • ציין אם התוכן יהיה עמוד עמוד, חלק מאשכול הנושאים או מאמר תומך
  • הגדר בבירור את מילת המפתח שלך, מילות מפתח בעלות זנב ארוך ומילות מפתח LSI בהן ניתן להשתמש בטקסטים
  • ציין מי יכתוב את התוכן
  • ציין כיצד לקדם את התוכן הספציפי
  • מתי לבדוק את הביצועים ומתי לעדכן את התוכן

כשמדובר ב- SEO ותכנים, עליך לזכור תמיד שני דברים:

ראשית, יתכן שיחלוף עד 6 חודשים לתוכן שידורג בתפקידים הסופיים שלו בגוגל.

שנית, ברגע שעמוד מדרג בגוגל הוא צריך להתעדכן באופן קבוע אחרת מאוד סביר שהוא יאבד בהדרגה את הדירוג שלו.

בכל פעם שאני מפרסם פוסט בפעם הראשונה, אני מוסיף בתוכנית שיווק התוכן שלי תזכורת תוך 6 חודשים לחזור ולבדוק את הדירוג של הפוסט המסוים.

בהתאם למיקום הדירוג, אני מוסיף תזכורת לסקירה ולעדכון התוכן כל 3 חודשים. בדרך זו אני מוודא שכל הפוסטים החשובים שלי יישארו רלוונטיים ועדכניים.

היות וכל המידע שלעיל הוכן מראש מקלה על מיקור חוץ של התוכן לפרילנסר או אם תבחר לבצע את הכתיבה, הדבר יאיץ באופן דרמטי את תהליך יצירת התוכן.

6.צור את התוכן (דפי עמוד, מאמרים , נכסים הניתנים לקישור)

כשמדובר ביצירת תוכן, ברשימת הבדיקה שלך אתה צריך לוודא כי:

יש לך הבנה ברורה מהו עמוד עמוד , מהם אשכולות תוכן ואיך משתמשים בכל סוג ומתי.

אתה יודע מהו תוכן ירוק-עד ולמה זה חשוב

אתה מכיר את הטכניקות השונות בהן אתה יכול להשתמש לצורך יצירת נכסים הניתנים לקישור .

כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון:

  • כל פיסת תוכן שאתה יוצר היא נכס לאתר האינטרנט שלך ויש להתייחס אליו בהתאם.
  • קשה לייצר תוכן טוב אך כאשר נעשה נכון הוא יכול לייצר מיליוני ביקורים באתר שלך במשך שנים.
  • אל תקריב איכות לכמות. אתרים מצליחים הם אלה שמצליחים ליצור המון תוכן נהדר.
  • צור תוכן עבור קהל היעד שלך ולא ליוקרה שלך. לדוגמה, קל לי ליצור תוכן כדי להרשים את עמיתי SEO אבל זה לא אמור לעזור לקהל היעד שלי המתחיל לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי.

7.אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש

זו בדיקה קריטית ברשימת הבדיקות לשיווק התוכן. לפני שאתה מפרסם פיסת תוכן שמיועדת למנועי חיפוש, עליך לוודא שהיא ממוטבת SEO.

אופטימיזציית קידום אתרים לא הופכת את התוכן לא פחות מושך למשתמשים, נהפוך הוא, תוכן ידידותי לקידום אתרים עדיף גם על מנועי החיפוש וגם עבור המשתמשים.

כמה בדיקות חיוניות שיש לבצע:

  • בצע אופטימיזציה של כותרות הפוסטים וודא שהם כוללים את מילות המפתח שלך
  • בדוק שכותרת הפוסט שלך היא ייחודית ואינה זהה לאחת הכותרות שכבר מופיעות בדף הראשון של גוגל
  • ודא שכתובת האתר שלך קצרה וכוללת את מילת המפתח שלך
  • בדוק שבדף שלך יש רק תג H1 אחד וזה זהה או דומה לכותרת העמוד
  • בדוק וודא שיש לך כמה כותרות בטקסט ואלה מעוצבות כ- H2 ו- H3 וכוללות מילות מפתח קשורות
  • וודא שתוכן הטקסט שלך קל לקריאה (פסקאות קטנות)
  • וודא שלכל התמונות שלך יש טקסט ALT רלוונטי
  • וודא שהסכימה הרלוונטית מתווספת לפוסט והיא מותאמת למיטב ה- Sitelinks וקטעי טקסט

8.קדם את התוכן שלך

זהו השלב האחרון בתהליך שיווק התוכן אך הוא אינו אופציונלי. מבלי לקדם את התוכן שלך כראוי, אתה ממזער את הסיכוי שלך לקבל החזר ממנו.

כדי שדף ידרג גבוה יותר בגוגל , הוא זקוק לקישורים נכנסים מאתרים אחרים.

כדי שהפוסט יעבור ויראלי במדיה החברתית הוא זקוק לעזרתם של משפיעים.

לפוסט שיוצר לידים ומכירות, יש לקדם אותו לקהל הנכון.

להלן רשימת הבדיקה לקידום התוכן שלך:

קדם את התוכן למנויי הדוא"ל שלך (שלח עלון)

פרסם את התוכן מספר פעמים בדפי המדיה החברתית שלך

התחבר לאתרים / בלוגרים המוזכרים בתוכן שלך (כדי שלב זה יעבוד, עליך לקשר אסטרטגית לאתרים / בלוגרים אחרים וליידע אותם על כך)

קדם את התוכן שלך באמצעות פרסום בתשלום בפלטפורמות חברתיות שונות (פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין וכו ')

קדם את התוכן על ידי הוספת קישורים פנימיים מפוסטים אחרים באתר שלך (כולל דף הבית שלך)

9.למד כיצד להשתמש בכלים לשיווק תוכן

שיווק תוכן הוא תהליך שלא ניתן לבצע בהצלחה ללא שימוש בכלים.

אתה צריך כלים כדי למצוא לאילו נושאים למקד, אתה צריך כלים למחקר מילות מפתח ואתה זקוק לכלים כדי למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך בשיווק תוכן.

לכן, עליכם לוודא כי תרכשו את הידע הדרוש כדי לעבוד עם הכלים שבחרתם כדי להריץ קמפיינים שיווקיים מצליחים בתוכן.

כלים שיכולים לעזור לך בשיווק תוכן הם:

SEMRUSH – למחקר נושאים ומילות מפתח, ביקורת תוכן, יצירת תוכן ועוד.

Aherfs – אלטרנטיבה ל- SEMRUSH

Google Analytics – לניטור ביצועי התוכן שלך

קונסולת החיפוש של גוגל – לניטור הדירוג של גוגל של התוכן שלך

מגמות גוגל – למחקר נושא

כלי מילות המפתח של גוגל – למחקר מילות מפתח

סטודיו נתונים של גוגל – לדיווח וניתוח

דקדוק – לשיפור הדקדוק ואיות תוכן הטקסט שלך

10.נתח ופקח על ביצועי הקמפיינים הפרסום שלך לשיווק תוכן

זה לא מספיק לפרסם תוכן בתקווה שהוא יביא לתוצאות הצפויות. אתה צריך לעקוב כל הזמן אחר ביצועי מסעות הפרסום שלך באמצעות מדדים שונים.

הערכים הנפוצים ביותר לפיקוח הם:

מספר האתר ומספר הצפיות בדף

שיעור יציאה מדף כניסה (לתוכן אתר)

מספר הרשמות לדוא"ל

מספר הפניות / מכירות

מספר סימוני 'אהבתי', שיתוף ותגובות

מספר ביקורים ייחודיים מרשתות המדיה החברתית

צפיות בסרטון (לתוכן וידאו)

דירוגים (עבור אילו מילות מפתח מדויקות ובאיזו מיקומים היא מופיעה בגוגל)

מספר קישורים נכנסים

מומלץ מאוד ליצור גיליון אלקטרוני ולהכיל את כל המידע במקום אחד. בכך תוכלו לגלות בקלות איזה סוג תוכן עובד טוב יותר מאחרים ולהתאים את תוכנית שיווק התוכן שלכם בהתאם. כמו כן, יהיה הרבה יותר קל לבצע ביקורת תוכן ולהסיר תוכן שלא מבצע ביצועים טובים בחיפוש או באף ערוץ אחר.

רשימת בדיקה יכולה לעזור לכם לבצע את כל המשימות הדרושות להפעלת קמפיינים שיווקיים מצליחים בתוכן.

המלצתי היא לבצע את הצעדים לפי הסדר המתואר לעיל ולא לדלג על אף אחד משלבי התכנון (שלבים 2,3 ו -5). תכנון טוב יכול לעזור לך מאוד במהלך שלב היישום של קמפיין.

כמו תהליכי שיווק דיגיטלי אחרים, שיווק תוכן הוא תהליך רציף. עליכם להמשיך לפרסם תוכן, להתבונן במה שעובד ומה לא, להתאים את התהליך ולחזור עליו.

אל תשכח שאם המטרה שלך היא להתחיל ולצמוח כל סוג של עסק מקוון, אתה צריך לבצע תהליך כדי לייצר המון תוכן מעולה והצ'קים המוזכרים ברשימת הבדיקות לשיווק תוכן, יעזרו לך להשיג בדיוק את זה.