שמונה דרכים קלות למצוא רעיונות נושא תוכן מעולים

שיווק מכוון מטרה

רעיונות חדשים לתוכן

אחד החלקים שדורשים זמן רב בשיווק תוכן הוא למצוא רעיונות חדשים לתוכן במיקוד בבלוגים שלך, לדון בסרטונים שלך או לפרסם בערוצי המדיה החברתית שלך.

אם אתה מפרסם פיסת תוכן אחת או שתיים בשבוע זה לא נושא אבל אם אתה מתכנן להגדיל את שיווק התוכן שלך, אתה זקוק לדרך להעלות רעיונות חדשים  לתוכן במהירות.

כשאתה מחפש בגוגל "איך למצוא רעיונות לתוכן", תקבל רשימת מאמרים המציעים 30, 40 או 100 דרכים למצוא רעיונות, אך במציאות, אתה לא צריך כל כך הרבה. אם תנסה לעקוב אחר כל ההצעות, ייתכן שתבזבז את זמנך.

במדריך זה אדריך אותך בעשר הדרכים היעילות והקלות ביותר לייצר רעיונות חדשים לתוכן לבלוגים שלך או לכל סוג אחר של תוכן. כך אני מוצאת רעיונות חדשים לתוכן בבלוגים שלי שעזרו לי להגדיל את התנועה בהתמדה במהלך 6 החודשים האחרונים.

כיצד למצוא רעיונות בנושא תוכן חדש

להלן 8 הדרכים המובילות בחינם למקור רעיונות חדשים לתוכן.

  • חיפוש בגוגל
  • מגמות גוגל
  • כלי למחקר נושא (SEMRush)
  • ענה לציבור
  • אתרי מתחרים
  • חיפוש ב- YouTube
  • קורסים מקוונים
  • גוגל ניתוח נתונים
  • קונסולת החיפוש של גוגל
 

1.חיפוש בגוגל

הכלי הטוב ביותר להמציא רעיונות בנושא תוכן הוא גוגל. לפעמים זה כל מה שאתה צריך כדי למצוא נושאים חדשים לשיווק התוכן שלך.

הצעות חיפוש בגוגל

עבור אל Google.com והתחל להקליד את מילות המפתח העיקריות שלך בנושא. כשאתה מקליד, תבחין שגוגל ממליצה על המלצות. סיים לכתוב את רעיון הנושא העיקרי שלך, לדוגמה, "שיווק תוכן" ואז התחל להקליד אותיות, החל מאות 'א'.

מצא רעיונות חדשים בנושא תוכן באמצעות הצעות חיפוש של Google.

מה שזה ייתן לך הוא שילוב של נושאים הכוללים את מונחי החיפוש העיקריים שלך ומילות מפתח פופולריות אחרות.

גוגל "אנשים גם שאלו"

ברוב הנושאים, אנשים משתמשים בגוגל כדי לשאול שאלות וגוגל רוצה לדרג אתרים המספקים תשובות לשאלות המשתמש.

הדרך הטובה ביותר להשתמש בתכונה זו היא לנסות שילוב של חיפושים קשורים ונושא נושאים נפוצים בסעיף "אנשים שואלים גם".

לדוגמה, אם אתה מחפש מונחים הקשורים ל'שיווק תוכן ', תבחין שבשאלות, אנשים שואלים שאלות "הקשורות לאסטרטגיה" כמו "כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק תוכן טובה", "מהי אסטרטגיית תוכן טובה" ורבים אחרים.

תמונה 1

מצא רעיונות לתוכן חדשים באמצעות 'אנשים שואלים גם'.

זהו רמז טוב לכך ש'אסטרטגיית שיווק תוכן 'היא נושא טוב שכדאי לכסות בבלוג שלך בצורה של מאמר עמוד או באמצעות אשכולות נושא.

"חיפושים קשורים" של Google

קטע החיפושים הקשורים שנמצא בתחתית העמוד מראה לך נושאים הקשורים לחיפוש שלך.

תמונה 2

מצא רעיונות חדשים לתוכן באמצעות חיפושים קשורים של Google

לדוגמה, עבור "בניית  אתרים" נושא קשור הוא "בניית אתר בזק" כך שאם אתה כבר כותב על שיווק תוכן, אתה יכול להרחיב עוד יותר את התוכן שלך על ידי מתן יותר תוכן ב"בניית אתר בזק בזמן מוגדר".

2.מגמות גוגל

Google Trends הוא כלי נהדר לחקר נושאים ורעיונות, אך למרבה הצער, לא הרבה אנשים משתמשים בו. במובנים מסוימים זה טוב כי זה נותן לך יתרון על פני המתחרים שלך.

הסיבה העיקרית להשתמש בטרנדים של גוגל היא למצוא נושאים מגמתיים הקשורים לגומחה שלך. זה לא כלי לביצוע מחקר מעמיק של מילות מפתח, אך הוא יכול לתת לך כמה רמזים לאילו 'נושאים רחבים' מחפשים בגוגל.

למרות שהכלי קל לשימוש, כדי להפיק ממנו משהו, אתה צריך לנסות שילוב של חיפושים.

כצעד ראשון, עבור אל Google Trends והקלד את הנושא העיקרי שלך.

תמונה 3

גלה נושאים חדשים באמצעות Google Trends

תבחין כי עבור רוב החיפושים, גוגל מציעה לך שתי אפשרויות "מונח חיפוש" או "נושא". שני אלה מניבים תוצאות שונות, כך שתצטרכו לנסות את שניהם.

התחל עם "מונח חיפוש" ואז חזור על התהליך עבור "נושא".

לאחר שתלחץ על חיפוש תראה שיש לך מספר אפשרויות לצמצום התוצאות שלך. אתה יכול לבחור אזור ספציפי, פרק זמן, קטגוריה וסוג חיפוש (גוגל, YouTube, חיפוש תמונות וכו ').

בחר במסננים הרלוונטיים ביותר לעסק ולגומחה שלך, וגלול מטה לחלק התחתון של הדף.

מה שאתה רוצה לחקור יותר, הוא הקטע שאילתות בנושא.

השתמש בחצים שמאלה וימינה כדי להציג את כל התוצאות, והשתמש בתפריט הנפתח של התפריט העליון כדי להציג את שאילתות RISING וגם TOP.

מצא את השאילתות הרלוונטיות לאתר שלך וחזור לחיפוש בגוגל כדי למצוא איזה סוג תוכן מציגה Google לנושא זה.

שימוש כתכנית בסיס, לאחר מכן תוכל לבצע יסודית מחקר מילות מפתח כדי למצוא מילות מפתח SEO ו מילות מפתח זנב ארוך כדי שימוש בבלוגים שלכם.

3.כלי מחקר נושא (SEMRush)

שימוש בכלי כמו SEMRUSH יכול לעזור לך להאיץ בצורה אדירה את התהליך של מציאת רעיונות חדשים בנושא תוכן. כלי מחקר למילות מפתח משלבים נתונים ממספר מקורות כך שלא תצטרך לבצע את התהליך ידנית.

למרות ש- SEMRUSH הוא כלי בתשלום, אתה יכול להשתמש בקישור זה כדי להירשם לחשבון SEMRUSH ולקבל חופש של 30 יום לנסות את הכלי ולעקוב אחר הדוגמאות במדריך זה.

ל- SEMRUSH תכונה מובנית למחקר נושא. אתה יכול להשתמש בכדי למצוא רעיונות תוכן המבוססים על מונחי חיפוש או על בסיס אתר (אתר משלך או אתר מתחרה).

היכנס ל- SEMRUSH ובחר בחיפוש נושא מהתפריט השמאלי.

הקלד את הנושא הראשי ולחץ על קבל רעיונות לתוכן.

SEMRUSH יראה לך את כל מה שאתה צריך לדעת על הנושא הספציפי כולל:

נושאים קשורים

  • הכותרות הפופולריות ביותר בנושא
  • שאלות שאנשים שואלים הקשורות לנושא
  • חיפושים קשורים ומידע שימושי בהרבה

המידע מסודר בממשק קל מאוד לשימוש ויש גם "מפת מחשבה", שהיא ייצוג ויזואלי נחמד של כל הנושאים הקשורים לרעיון הראשי שלך.

תמונה 4

אתה יכול ללחוץ על כל רעיון כדי לפרוט יותר ולראות אילו דפים מדורגים כעת בגוגל בנושא זה, אילו מילות מפתח משמשות ומידע אחר.

4 אתרי מתחרים

כדי למצוא רעיונות חדשים לתוכן בנישות תחרותיות כל שעליך לעשות הוא לרגל אחר המתחרים שלך. ככל הנראה הם כבר עשו את העבודה הקשה ותוכלו לנצל זאת.

ישנן שתי דרכים בהן תוכלו להשתמש באתר מתחרה כדי למצוא רעיונות חדשים לתוכן:

דרך ראשונה: בחנו את האתר שלהם בפירוט, במיוחד את הבלוג שלהם. עיין בנושאים שהם מכסים במאמרים שלהם או בערוץ YouTube והשתמש בכל אחת מהשיטות שלעיל כדי למצוא רעיונות דומים שאליהם אתה יכול גם למקד.

המטרה שלך היא לא לשכפל את לוח הזמנים לפרסום שלהם כפי שהוא, אלא להשתמש בו כמקור העיקרי שלך כדי למצוא רעיונות הרלוונטיים לאתר האינטרנט שלך ולמשתמשים שלך.

דרך טובה היא להירשם לניוזלטר שלהם או להשתמש בשירות כמו Feedly כדי לקבל הודעה בכל פעם שהם מפרסמים תוכן חדש באתר שלהם.

דרך שנייה: הדרך הטובה ביותר לגלות אילו רעיונות לנושאים עובדים נהדר עבור המתחרים שלך היא לנתח את התוכן ואת הדירוג שלהם באמצעות כלי.

אני משתמשת ב- SEMRUSH למשימה זו אך כל כלי אחר (כמו Ahrefs, UberSuggest, Moz Explorer) יכול לבצע את העבודה.

על ידי שימוש בכלי, תוכלו לגלות אילו נושאים הם בעלי דירוג גבוה ואילו פוסטים אכן מפנים תנועה לאתרי האינטרנט שלהם.

התהליך פשוט. קח את כתובת האתר שלהם והזן אותה ל- SEMRUSH ואז בקר בדוח החיפוש האורגני.

ניתוח מתחרה

מצא רעיונות תוכן חדשים באמצעות ניתוח מתחרים

דוח זה מראה לך את כל מילות המפתח שאליהן הם ממוקדים יחד עם מידע שימושי אחר כמו מיקום הדירוג, תנועה, קושי במילות מפתח ותכונות SERP.

אתה יכול להשתמש בפילטרים המתקדמים כדי לצמצם את המחקר שלך ולהתרכז רק במילות מפתח שיש בהן כמות נאותה של תנועה חודשית ומייצרים תנועה לאתר.

רמז: ניתן להשתמש בתכונה זו כדי לנתח את כל הדומיין או את הדף הספציפי. מצא את דפי הדירוג המובילים שלהם ובצע ניתוח עמוד מפורט כדי למצוא הזדמנויות למילות מפתח.

אם אתה משתמש ב- SEMRUSH, אתה יכול גם להשתמש בדוח KEYWORD GAP (הממוקם תחת GAP ANALYSIS בתפריט השמאלי), כדי לגלות בקלות אילו מילות מפתח יש לך משותפות ואילו מילות מפתח הן מדורגות ואתה לא.

5.חיפוש ב– YouTube

הידעת שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני הכי פופולרי ?

בגלל אופיו של YouTube, אנשים נוטים להתעלם ממנו כשמדובר במחקר תוכן, אך זה יכול לתת לך הרבה תובנות שימושיות באילו נושאים אנשים מעוניינים.

חיפוש ב- YouTube

תמונה 5

מצא רעיונות חדשים לתוכן ב- YouTube

התהליך דומה לחיפוש בגוגל (שלב 1). עבור אל YouTube והתחל להקליד מונחים שונים בתיבת החיפוש והבחין בנושאים המוצעים.

נתח את הסרטונים המופיעים במיקומים העליונים מבחינת כמה הם פופולריים (צפיות) ואילו נושאים הם ממקדים.

גלול מטה וצפה במקטע החיפושים הקשור.

תמונה 6

נסה לזהות נושאים שמופיעים יותר מאחרים ולקחת אותם נושאים ולחזור על החיפוש בגוגל, מגמות גוגל וכלי המחקר המועדף עליך.

נושאים שאתה מזהה ב- YouTube יכולים להיות נושאים נהדרים של מאמרים, כך גם עשו את התהליך הזה גם אם אינך מפרסם תוכן וידאו.

6.קורסים מקוונים

מצא רעיונות חדשים לתוכן חדשים באמצעות קורסים מקוונים

נותני קורסים אחרים נוהגים באותו הליך כך שכדי לנצל זאת תוכלו למצוא קורסים מקוונים הקשורים לגומחה שלכם ולנתח את הנושאים שהם מכסים.

התרכזו בקורסים פופולריים ובקורסים שעודכנו לאחרונה. סביר יותר שייתכן שהנושאים שלהם השתנו בגלל משוב המשתמשים.

פלטפורמות קורס מקוונות פופולריות להמשך המחקר בנושא התוכן שלך הן:

אודמי

לימוד לינקדאין

7.גוגל אנליטיקס

פעמים רבות אינך צריך להמציא רעיונות תוכן חדשים לחלוטין אך יעיל יותר להרחיב את התוכן שלך בנושאים שכבר קיבלת תנועה.

יש יתרונות רבים בכך, החשובים ביותר הם:

ראשית: אתה יודע מראש כיצד הנושאים הספציפיים מתפקדים מבחינת הדירוג והמרות. לכן, על ידי פרסום תכנים קשורים יותר (אך לא זהים או דומים מדי) אתה יכול להגדיל את ההמרות שלך.

שנית: כבר יש לך סמכות לנושאים / מילות מפתח שיש לך דירוג גבוה וזה מקל על הדירוג במונחים דומים.

כדי לברר רעיונות תוכן המשתמשים בתוכן הקיים שלך, אתה יכול להשתמש ב- Google Analytics וב- Search Console של Google (שיידונו בשלב הבא.

התחבר ל- Google Analytics ונווט אל דו"ח LANDING PAGE (תחת BEHAVIOR> תוכן האתר> PAGE LANDING).

תמונה 7

אלה הדפים שמעבירים כעת תנועה לאתר שלך.

תוכל להעמיק עוד יותר כדי לסנן את הדוח לפי SOURCE ולהציג רק תנועה ממנועי חיפוש (זו תנועה אורגנית ).

זה יבטל כל תנועה שתקבל מרשתות מדיה חברתית שאינה בהכרח ממוקדת ותכלול גם כל תנועת חיפוש בתשלום.

קח את הדפים שלך עם הביצועים הטובים ביותר וחזור ל- SEMRUSH (או הכלי שבחרת) ונתח את הדף הספציפי.

מה שאתה רוצה לגלות הוא עבור אילו מילות מפתח עמוד זה מדורג כרגע אך הכי חשוב לאילו מילות מפתח יש לו דירוג בדף השני והשלישי של גוגל (עמדות 11-30).

קח את מילות המפתח האלה (המופיעות בעמדות 11-30) ובדוק שאין לך כבר דפים הממקדים למילות מפתח אלה באתר שלך, ואם לא, הרץ אותן דרך חיפוש בגוגל, semrush, answerthepublic וכו 'כדי למצוא את כותרות הנושא המדויקות למיקוד כבלוגים חדשים.

זה אולי נשמע קצת מסובך אבל במציאות, זה לא. הרעיון הוא למצוא מילות מפתח שקשורות למילות מפתח שכבר יש לך דירוג גבוה וליצור תוכן שיוכל ללכת אחריהן.

רמז: לאחר שתיצור את התוכן החדש שלך, וודא שאתה מקשר אליו מהדפים הקיימים שלך. זה יעזור לגוגל לגלות את הדפים החדשים במהירות רבה יותר וגם להעביר 'דירוג עמוד' מדף לדף.

דוחות Google Analytics הטובים ביותר – הדוחות הטובים ביותר לצפייה בניתוח של גוגל (למתחילים).

Google Analytics ו- SEO – כיצד להשתמש ב- Google Analytics כדי לשפר את ה- SEO שלך.

8.קונסולת החיפוש של גוגל

קונסולת החיפוש של גוגל היא כלי חינמי שמספק גוגל למנהלי אתרים. בין היתר, הוא יכול לומר לך מהם העמודים הפופולריים ביותר באתר שלך בחיפוש בגוגל ואילו שאילתות.

הרעיון דומה למה שעשינו עם גוגל אנליטיקס למעלה. אנו נשתמש במסוף החיפוש של גוגל כדי למצוא את העמודים הפופולריים של האתר ונושאים / מילות מפתח הקשורים לדפים המובילים שלנו אך עדיין אין להם דירוג גבוה.

להלן התהליך הבא:

התחבר למסוף החיפוש של גוגל ולחץ על תוצאות חיפוש תחת ביצוע (מהתפריט השמאלי).

לחץ על מסנן DATE למעלה והגדר את התקופה ל- "28 הימים האחרונים".

לחץ על הכרטיסייה דפים.

תמונה 8

מה שמציג דוח זה הוא הדפים הפופולריים ביותר שלך בגוגל (מבחינת קליקים) במשך 28 הימים האחרונים.

לחץ על כל אחד מהדפים בזה אחר זה כדי לצמצם את התוצאות לדף הספציפי.

מסנן עמוד במסוף החיפוש של גוגל

השתמש במסנן העמודים כדי לנתח את ביצועי החיפוש של דפים בודדים

בעת צפייה בעמוד בודד, לחץ על QUERIES. הדוח לא יראה לך את מונחי החיפוש הספציפיים שהדף מדירג בגוגל.

אם טרם הופעל, לחץ על הכרטיסייה ממוצע מיקום (זהו הלשונית הכתומה) כדי להציג את המיקום הממוצע בדוח.

גלול מטה ובזבז זמן על ניתוח הדוח. השתמש בחיצי הניווט כדי להציג תוצאות נוספות ונסה לאתר מילות מפתח שיש בהן כמה קליקים, אך המיקום הממוצע שלהן הוא> 12 (במילים אחרות, הן מופיעות בעיקר בדף השני של גוגל).

בדוק כי אין לך תוכן המכוון למילות מפתח אלה

צור תוכן חדש

הוסף קישורים פנימיים דו כיווניים, כלומר מדפים קיימים לדפים חדשים ומדפים חדשים לדפים קיימים.

מדוע רעיונות לתוכן חשובים לשיווק תוכן?

כעת כשתדעו למצוא רעיונות חדשים לנושאי תוכן, בואו ונבדוק במהירות מדוע תהליך זה חשוב ביותר לקמפיינים השיווקיים שלכם לתוכן.

הרבה משווקים דיגיטליים נוטים להתייחס לכלל 20/80 בכל הנוגע לשיווק תוכן ובעיקר ביצירת תוכן.

הם משתמשים בזה בשני מצבים. הראשונה היא להדגיש את העובדה ש 80% מהתכנים שלך ילכו לאיבוד ביקום האינטרנטי ולעולם לא יקבלו את תשומת הלב הראויה לו. שנית, 20% מהתוכן שלך יביא יותר מ- 80% מהתנועה.

במילים אחרות, אם אתה עושה הכל נכון בשיווק תוכן, אתה יכול לצפות לקבל את התוצאות לעיל. יש שיגידו שזה טיפול לא הוגן אבל ככה זה עובד בעיקר בגלל התחרות האדירה.

לכן חשוב לבוא עם הנושאים הנכונים ולא לבזבז את זמנכם ברעיונות אקראיים או בבחירת הנושאים הלא נכונים. אם אתה טועה בנושא, סביר להניח שהפוסט או הסרטון שלך ייכשלו.

לכן, עקוב אחר הצעדים שלעיל כדי לא רק למצוא רעיונות חדשים אלא לאמת אותם באמצעות אחד מהכלים ולהגדיל את הסיכוי שלך לדירוג גבוה במנועי חיפוש ובמקביל ליצור תוכן סביב נושאים הניתנים לשיתוף ברשתות המדיה החברתית.