שבע שלבים פשוטים לבניית אתר

בניית אתרים

בניית אתרים

גלה כיצד ביצוע תהליך מובנה של בניית אתרים יכול לעזור לך לספק אתרים מצליחים יותר במהירות וביעילות רבה יותר.

בוני אתרים חושבים לרוב על תהליך בניית אתר תוך התמקדות בעניינים טכניים כמו מסגרות, קוד וניהול תוכן. אבל עיצוב נהדר לא קשור לשילוב כפתורי המדיה החברתית . עיצוב נהדר עוסק למעשה בתהליך יצירת אתר אינטרנט המתיישר עם אסטרטגיה כללית.

אתרי אינטרנט מעוצבים מציעים הרבה יותר מסתם אסתטיקה. הם מושכים מבקרים ועוזרים לאנשים להבין את המוצר, החברה והמיתוג באמצעות מגוון אינדיקטורים, טקסט ואינטראקציות.

המשמעות היא שכל מרכיב באתר שלך צריך לעבוד לקראת יעד מוגדר.

אבל איך משיגים את אותה סינתזה הרמונית של אלמנטים? באמצעות תהליך עיצוב הוליסטי שלוקח בחשבון צורה ותפקוד כאחד.

בשבילי, השלבים לבניית אתר דורשים 7 שלבים:

זיהוי יעדים : איפה אני עובד עם הלקוח כדי לקבוע אילו יעדים האתר החדש צריך להגשים. כלומר, מה מטרתו.

הגדרת היקף : לאחר שנדע את מטרות האתר, נוכל להגדיר את היקף הפרויקט. כלומר, אילו דפי אינטרנט ותכונות האתר דורשים בכדי להגשים את המטרה ואת ציר הזמן לבניית החוצה.

יצירת מפת האתר ויצירת מסגרות קוויות : בעזרת ההיקף מוגדר היטב, נוכל להתחיל לחפור במפת האתר ולהגדיר כיצד התוכן והתכונות שהגדרנו בהגדרת היקף קשורים זה לזה.

יצירת תוכן : כעת, לאחר שיש לנו תמונה גדולה יותר של האתר בראש, אנו יכולים להתחיל ליצור תוכן עבור הדפים האישיים, תוך התחשבות במיטוב אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) בכדי לעזור לדפים להתמקד בנושא יחיד. חיוני שיהיה לך תוכן אמיתי לעבוד איתו לקראת השלב הבא שלנו:

אלמנטים חזותיים : עם ארכיטקטורת האתר ותוכן כלשהו במקום, נוכל להתחיל לעבוד על המותג הויזואלי. תלוי בלקוח, יתכן שזה כבר מוגדר היטב, אך יתכן שאתה מגדיר את הסגנון הויזואלי מהיסוד. כלים כמו אריחי סטייל, קרשי הלוח וקולאז'ים של אלמנטים יכולים לעזור בתהליך זה.

בדיקה : כעת יש לך את כל הדפים שלך והגדרת את האופן בו הם מוצגים בפני מבקר האתר, אז הגיע הזמן לוודא שהכל יעבוד. שלב גלישה ידנית באתר במגוון מכשירים עם סורקי אתרים אוטומטיים כדי לזהות כל דבר, החל מבעיות חווית משתמש ועד קישורים שבורים פשוטים.

השקה : ברגע שהכל עובד יפה, הגיע הזמן לתכנן ולבצע את השקת האתר שלכם! זה אמור לכלול תכנון הן של תזמון ההשקה והן של אסטרטגיות תקשורת – כלומר, מתי תשיק ואיך תודיעו לעולם?

כעת, לאחר שתיאר את התהליך, בואו ונעמיק מעט יותר בכל שלב.

תהליך בניית אתרים בשבעה שלבים פשוטים

על מנת לעצב, לבנות ולהשיק את אתר האינטרנט שלך, חשוב לבצע את הצעדים הבאים:

  1.  זיהוי יעדים

השלב הראשוני עוסק בהבנה כיצד תוכלו לעזור ללקוח שלכם.

בשלב ראשוני זה, על הבונה האתרים לזהות את המטרה הסופית של עיצוב האתר, בדרך כלל בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוח או בעלי עניין אחרים. שאלות שיש לחקור ולענות עליהן בשלב זה של תהליך העיצוב ובניית האתר כוללות:

  • למי מיועד האתר?
  • מה הם מצפים למצוא או לעשות שם?
  • האם המטרה העיקרית של אתר זה היא ליידע, למכור ( מסחר אלקטרוני , מישהו?) או לשעשע?
  • האם האתר צריך להעביר בבירור את מסר הליבה של המותג, או שהוא חלק מאסטרטגיית מיתוג רחבה יותר עם מיקוד ייחודי משלה?
  • אילו אתרים מתחרים, אם בכלל, קיימים, וכיצד צריך להוות אתר זה בהשראת / שונה מאשר אותם מתחרים?

זהו החלק החשוב ביותר בכל תהליך בניית אתרים. אם שאלות אלה לא נענות בבירור בקצרה, כל הפרויקט יכול לצאת לכיוון הלא נכון.

יכול להיות מועיל לכתוב יעדים או יותר שזוהו בבירור, או סיכום של פיסקה אחת של היעדים הצפויים. זה יעזור לשים את העיצוב בדרך הנכונה. וודא שאתה מבין את קהל היעד של האתר, ולפתח ידע עובד בתחרות.

כלים לשלב זיהוי יעדים באתר

  • פרסומות של קהל
  • תקציר יצירתי
  • ניתוח מתחרה
  • תכונות מותג
  1.  הגדרת היקף

אחת הבעיות הנפוצות והקשות בסכסוך פרויקטים בבניית אתרים היא הגדרת היקף. הלקוח יוצא לדרך עם מטרה אחת בראש, אך זה בהדרגה מתרחב, מתפתח או משתנה לחלוטין במהלך תהליך העיצוב ובניית אתר – והדבר הבא שאתה יודע, אתה לא רק מתכנן ובונה אתר, אלא גם יישום אינטרנט, מיילים. והודעות דחיפה.

זה לא בהכרח בעיה עבור בונה האתרים, מכיוון שלעתים קרובות זה יכול להוביל ליותר עבודה. אך אם הציפיות המוגברות אינן תואמות גידול בתקציב או ציר הזמן, הפרויקט יכול להפוך במהירות לא מציאותי לחלוטין.

תרשים גנט

תרשים של גנט, המפרט ציר זמן ריאלי לפרויקט, כולל ציוני דרך מרכזיים כלשהם, יכול לעזור לקבוע גבולות ולוחות זמנים מועילים. זה נותן התייחסות הן לבונה האתרים והן ללקוחות ועוזר לשמור על כולם ממוקדים במשימה וביעדים העומדים לרשותך.

כלים להגדרת היקף

  • חוזה
  • תרשים Gantt או הדמיית ציר זמן אחר
  1. 3. יצירת מפת אתר ו- wireframe

מפת אתר פשוטה

מפת אתר לאתר פשוט. שימו לב כיצד היא לוכדת את היררכיית הדפים.

מפת האתר מספקת את הבסיס לכל אתר מעוצב היטב. זה עוזר לתת לבונה האתרים מושג ברור על ארכיטקטורת המידע של האתר ומסביר את מערכות היחסים בין העמודים ורכיבי התוכן השונים.

בניית אתר ללא מפת אתר זה כמו לבנות בית ללא תוכנית.

השלב הבא הוא למצוא השראה עיצובית ולבנות דוגמה למסגרת האתר. מסגרות אתר מספקות מסגרת לאחסון אלמנטים עיצוביים חזותיים של האתר, וניתן לסייע בזיהוי אתגרים ופערים פוטנציאליים באמצעות מפת האתר.

ערכת מסגרת vireflow

אמנם מסגרת אינה מכילה אלמנטים עיצוביים סופיים, אך היא משמשת כמדריך כיצד האתר ייראה בסופו של דבר. זה יכול גם לשמש השראה לעיצוב של אלמנטים שונים.

כלים למיפוי Sitemap ו- wireframing

  • עט / עיפרון ונייר
  • בלסאמיק
  • Moqups
  • סקיצה
  • צורה
  • זרימת אינטרנט
  • Slickplan
  • מפות כתיבה
  • Mindnode
  • תכננו אינטראקציות ואנימציות ללא קוד
  • בנה אינטראקציות מורכבות ואנימציות מבלי להסתכל אפילו על קוד.
  1.  יצירת תוכן

מגמות SEO ותוכן בגוגל

כשמדובר בתוכן, SEO הוא רק חצי מהקרב.

לאחר שהמסגרת של האתר שלך תהיה במקום, אתה יכול להתחיל בהיבט החשוב ביותר של האתר: התוכן הכתוב .

התוכן משרת שתי מטרות חיוניות:

מטרה 1. תוכן מניע מעורבות ופעולה

ראשית, תוכן מרתק את הקוראים ומניע אותם לנקוט בפעולות הנחוצות כדי להגשים את יעדי האתר. זה מושפע הן מהתוכן עצמו (הכתיבה) והן מהאופן בו הוא מוצג (הטיפוגרפיה והאלמנטים המבניים).

מטרה 2: קידום אתרים

תוכן מגביר גם את החשיפה של האתר למנועי חיפוש. התרגול של יצירה ושיפור תוכן כדי לדרג היטב בחיפוש מכונה אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO .

התאמת מילות המפתח וביטויי המפתח שלך חיונית להצלחה של אתר כלשהו. אני תמיד משתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל. כלי זה מציג את נפח החיפוש אחר מילות מפתח וביטויים פוטנציאליים, כך שתוכל לחדד את מה שבני האדם בפועל מחפשים באינטרנט. בעוד שמנועי חיפוש הופכים חכמים יותר ויותר, כך אמורות להיות אסטרטגיות התוכן שלך. Google Trends שימושי גם לזיהוי מונחים שאנשים משתמשים בפועל כאשר הם מחפשים.

תהליך העיצוב שלי מתמקד בבניית אתרים SEO. מילות מפתח שאתה רוצה לדרג בהן צריכות להיות ממוקמות בתגית הכותרת – ככל שההתחלה קרובה יותר, כך ייטב. מילות מפתח צריכות להופיע גם בתג H1, תיאור המטה ותוכן הגוף.

תוכן כתוב, אינפורמטיבי ועשיר במילות מפתח נאסף ביתר קלות על ידי מנועי חיפוש, וכל זה מסייע להקל על האתר.

בדרך כלל הלקוח שלך יפיק את עיקר התוכן, אך חשוב שתספק להם הנחיות לגבי מילות המפתח והביטויים שהם צריכים לכלול בטקסט.

כלים ליצירת תוכן מדהימים

  • גוגל מסמכים
  • נייר Dropbox
  • איסוף תוכן
  • מערכת ניהול תוכן
  • כלי SEO נוחים
  • מתכנן מילות המפתח של גוגל
  • מגמות גוגל
  • צורח את עכביש ה- SEO של צפרדע
  1. אלמנטים חזותיים

לבסוף, הגיע הזמן ליצור את הסגנון הויזואלי לאתר. חלק זה של תהליך הבניה לעיתים קרובות יעוצב על ידי אלמנטים מיתוגיים קיימים, בחירות צבע ולוגואים, כפי שקבע הלקוח. אבל זה גם השלב של תהליך בניית אתרים בו בונה האתרים אתרים טוב יכול באמת לזהור.

תמונות מקבלות כיום תפקיד משמעותי יותר בבניית אתרים מאי פעם. לא רק שתמונות באיכות גבוהה מעניקות לאתר מראה מקצועי ותחושה, אלא הן גם מעבירות מסר, הן ידידותיות לנייד ומסייעות בבניית אמון.

ידוע שתכנים חזותיים מגדילים קליקים, מעורבות והכנסות . אך יותר מכך, אנשים רוצים לראות תמונות באתר אינטרנט. לא רק שתמונות גורמות לדף להרגיש פחות מסורבל וקל יותר לעיכול, אלא שהם גם משפרים את המסר בטקסט, ואף יכולים להעביר מסרים חיוניים מבלי שאנשים אפילו צריכים לקרוא.

אני ממליצה להשתמש בצלם מקצועי כדי לצלם את התמונות נכונות. רק זכור שתמונות מאסיביות ויפות יכולות להאט את האתר ברצינות. אני משתמשת ב- Optimizilla כדי לדחוס תמונות מבלי לאבד איכות, וחוסך בזמני טעינת העמודים. תרצה גם לוודא שהתמונות שלך מגיבות כמו האתר שלך .

העיצוב החזותי הוא דרך לתקשר ולפנות למשתמשי האתר. תבינו נכון וזה יכול לקבוע את הצלחת האתר. תבינו לא נכון, ואתם רק עוד כתובת אינטרנט.

כלים לאלמנטים חזותיים

  1.  בדיקה

ברגע שיש לאתר את כל הוויזואליות והתכנים שלו, אתה מוכן לבדיקה.

בדוק היטב כל עמוד כדי לוודא שכל הקישורים פועלים וכי האתר נטען כראוי בכל המכשירים והדפדפנים. טעויות עשויות להיות תוצאה של טעויות קידוד קטנות, ולמרות שלעתים קרובות זה כאב למצוא ולתקן אותן, עדיף לעשות זאת עכשיו מאשר להציג אתר מקולקל לציבור.

כלי בדיקת אתרים

  • בודק קישור W3C
  • עכביש SEO
  1. השקה

עכשיו הגיע הזמן לחלק האהוב על כולם בתהליך בניית אתר: כאשר הכל נבדק ביסודיות, ואתם מרוצים מהאתר, הגיע הזמן להשיק.

אל תצפו שזה יעבור בצורה מושלמת. יתכנו עדיין כמה אלמנטים שצריכים תיקון. בניית אתרים הוא תהליך זורם ומתמשך הדורש תחזוקה מתמדת.

בניית אתרים – ובאמת, עיצוב באופן כללי – עוסק במציאת האיזון הנכון בין צורה לפונקציה. עליך להשתמש בגופנים, בצבעים ובמוטיבים המתאימים. אך הדרך בה אנשים מנווטים וחווים את האתר שלך חשובה לא פחות.

בונה האתרים מיומנים צריכים להיות בקיאים בתפיסה זו ולהיות מסוגלים ליצור אתר שמוביל את החבל העדין בין השניים.

דבר מפתח שכדאי לזכור לגבי שלב ההשקה הוא שהוא לא נמצא כמעט בסיום העבודה. היופי באינטרנט הוא שמעולם לא נגמר. ברגע שהאתר יפעל, אתה יכול להמשיך ולבצע בדיקות משתמשים על תוכן ותכונות חדשות, לפקח על ניתוחים ולשפר את ההודעות שלך.

אוגמנט נגישות מידע ותקשורת כאן בשביל לעזור לך בכל שאלה! פנה אליינו לבניית אתר שלך עוד היום!