שיווק דיגיטלי לעומת שיווק באינטרנט – מה המגמה האחרונה?

שיווק מכוון מטרה

שיווק דיגיטלי לעומת שיווק באינטרנט

 שיווק דיגיטלי  לעומת שיווק באינטרנט,  מה ההבדלים?מה המגמה האחרונה בענף וכיצד חברות גדולות מקצות את תקציבי השיווק הדיגיטלי שלהן?

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא מונח רחב המתאר קבוצה של תהליכים שיווקיים המקפלים את כל הערוצים הדיגיטליים הזמינים לקידום מוצר או שירות או בניית מותג דיגיטלי.

שיווק דיגיטלי הגיע להחליף שיווק מסורתי ואת המעבר ממודעות נייר ועיתון למסעות פרסום בפייסבוק ו- PPC.

שיווק דיגיטלי לעומת שיווק באינטרנט

הגדרת שיווק דיגיטלי וערוצים

הערוצים המרכיבים שיווק דיגיטלי כוללים שיווק אתרים , פלטפורמות מדיה חברתית, מיקום באנר, שיווק בדואר אלקטרוני, שיווק במובייל, SEO, קמפיינים בתשלום לקליק, טלוויזיה באינטרנט, SMS, שלטי חוצות וכל דבר אחר עם בסיס דיגיטלי.

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא תת-קבוצה של שיווק דיגיטלי. זה, למעשה, המרכיב החשוב ביותר מכיוון שרוב פעילויות השיווק הדיגיטלי נופלות בגבולות השיווק באינטרנט

נראה בהמשך כיצד מבזבזים תקציבי שיווק דיגיטלי ואת הקשר שלהם עם שיווק באינטרנט.

הערוצים העיקריים של שיווק באינטרנט הם:

אתר אינטרנט – או אתר אישי או אתר חברה או אפילו בלוג אישי המתארח בפלטפורמה משותפת (כמו WordPress או Tumblr).

עבור קמפיינים רבים אתר הוא נקודת ההתחלה והיעד, כלומר אתה מנהל קמפיין שיווקי דיגיטלי לקידום אתר (נקודת התחלה) במטרה להשיג יותר מבקרים (יעד).

שיווק במנועי חיפוש (SEM) – שיווק במנועי חיפוש הוא הבסיס לשיווק באינטרנט והוא מורכב משתי פעילויות חשובות, SEO ו- PSA. יש הרבה בלבול לגבי המונחים האלה .

על קצה המזלג:

SEO קשור לטכניקות אופטימיזציה לצורך השגת דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש. יש לו שני מרכיבים עיקריים: SEO ב– SEO ו- Off Page SEO .

פרסום בתשלום בחיפוש (PSA) עוסק בהצבת מבקרים על ידי הצבת מודעות במנועי חיפוש. הגישה הפופולרית ביותר היא תשלום לפי לחיצה (PPC) והכלי הידוע ביותר הוא מודעות גוגל המאפשר לך לפרסם ברשת גוגל ושותפים.

אז, שיווק בחיפוש קשור לשיטות קידום הקשורות למנועי חיפוש .

שיווק במדיה חברתית – שיווק במדיה חברתית הוא מרכיב נוסף בשיווק באינטרנט וכזה שזוכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות.

מיליוני משתמשים מבלים כמות לא מבוטלת מזמנם המקוון בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, YouTube, לינקדאין ופלטפורמות SM נוספות. עובדה זו הזמינה את המשווקים הדיגיטליים להתייחס ברצינות ל- SM ולהפוך אותה לחלק ממסע הפרסום השיווקי הדיגיטלי.

שיווק תוכן – בעבר כשדיברנו על קידום אתרים התכוונו למעשה לבניית קישורים אך מגמה זו השתנתה מאז 2011 ושיווק תוכן הפך ל- SEO החדש.

זה פשוט אומר שתוכן טוב הפך שוב לבסיס של קידום אתרים ובאמצעות תוכן תוכלו לבנות נוכחות אינטרנטית טובה יותר ולא באמצעות טכניקות בניית קישורים זולות.

שיווק בדוא"ל – דוא"ל אינו מת, אלא להפך, זהו אחד הכלים החשובים ביותר בכל קמפיין שיווקי דיגיטלי. למרות השפעת המדיה החברתית, אימיילים הם עדיין הדרך היעילה ביותר להמיר מבקרים או קוראים ללקוחות.

מבחינת שיווק, שיווק בדוא"ל הוא תהליך של איסוף כתובות דוא"ל מאנשים המעוניינים במוצרים או בשירותים שלך לצורך שליחתם עלוני מידע או הצעות.

שיווק סלולרי – יותר ויותר משתמשים משתמשים בטלפונים הניידים שלהם כדי לחפש באינטרנט, לעסוק במדיה החברתית או למצוא מוצרים או שירותים לקנות.

למעשה ההערכה היא ש- 60% מהתעבורה שמגיעה לאתר הוא מנייד (זה נכון גם לאתרי שלי, בדוק את דוחות הניתוח שלך בגוגל ותתפלא).

שיווק במובייל עוסק ביצירת תוכן או מודעות הניתנות לצפייה ומתאימות למכשיר נייד. לדוגמא: לאתרים צריכים להיות גרסאות ידידותיות לנייד ופרסומת המוצגת במכשיר נייד עשויה לקחת בחשבון את מיקום המכשיר ולהציג את החנויות הקרובות ביותר שמוכרות מוצר מסוים.

פרסום באנרים – תוכלו למצוא באנרים כמעט בכל נכסי האינטרנט כלומר אתרי אינטרנט, אתרים ניידים, אפליקציות סלולריות, מנועי חיפוש, עלוני מידע, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וכו '.

משווקים דיגיטליים מנסים לקדם את מוצריהם או שירותיהם באמצעות סוגים שונים של באנרים (סטטי, טקסט, אנימציה, תמונות, קטעי וידאו, באנרים חכמים) בפלטפורמות שונות.

מה הטרנד האחרוןלאן הכסף הולך?

אולי הדרך הטובה ביותר להבין מה המגמה האחרונה בענף השיווק הדיגיטלי היא לברר עד כמה חברות גדולות מקצות את תקציבי השיווק שלהן.

זה בדיוק מה שעשה גרטנר בדו"ח שפורסם לאחרונה.

ממצאי הדוח הזה מעניינים מאוד והם מראים ללא ספק שרוב תקציבי השיווק הדיגיטלי מבזבזים על רכיבי שיווק באינטרנט.

בפרט, הממצאים החשובים ביותר הם:

  • תקציבי השיווק מייצגים 12% מסך הכנסות החברה וזה צפוי לצמוח עוד יותר
  • שיווק דיגיטלי מייצג 14% מההוצאה השיווקית הכוללת
  • 50% מפעילות השיווק הדיגיטלי מוצבים במיקור חוץ (אם אתה חושב למיקור חוץ, וודא שאתה עושה זאת נכון מבלי לבזבז הון)
  • פעילויות השיווק הדיגיטאלי החשובות ביותר הן: נוכחות באינטרנט (אתר), מסחר דיגיטלי ופרסום דיגיטלי
  • השקעות שיווק דיגיטליות מובילות יבוצעו על מסחר אלקטרוני, שיווק במדיה חברתית, יצירת תוכן ושיווק במובייל.

סיכום

חשוב להבין כי שיווק באינטרנט הוא תת-קבוצה של שיווק דיגיטלי ולא משהו אחר. כאשר אנו מדברים על שיווק דיגיטלי, בעיקרו של דבר, אנו מתכוונים לשיווק באינטרנט פלוס SMS, WebTV ופרסום דיגיטלי.

ברור שחברות מתחילות להעריך את חשיבות המדיה החברתית ככלי שיווקי ויש גם תפנית ברורה לתוכן ולשיווק במובייל.