מהי בדיקת חווית משתמש (UX)? 4 שיטות עבודה מומלצות

האם אתה רוצה לספק חוויה נהדרת למבקרים באתר שלך?

אם כן, בדיקת חווית משתמש (UX) יכולה לעזור לך לנתח את האתר שלך כדי להבטיח שאתה מספק חוויה נהדרת לקהל שלך.

אך מהי בדיקת חווית משתמש?

בעמוד זה נענה על שאלה זו וכולל גם:

  • בדיקות חווית משתמש לבדיקת ה- UX הנוכחי שלך
  • רשימת בדיקות לחוויית משתמש
  • חווית משתמש בבדיקת שיטות עבודה מומלצות

מהי בדיקת חווית משתמש (UX)?

בדיקת חווית משתמש (UX) ידועה כתהליך בדיקת אזורים ורכיבים שונים באתר שלך המשפיעים על ביקורו של המשתמש וקביעת הדרך הטובה ביותר לייעל כל אחד עבור הקהל שלך.

בדיקות UX מאפשרות לך לאסוף את המידע הדרוש לך כדי ליצור אתר שמשתמשים אוהבים. זה גם מאפשר לך לזהות נקודות תורפה כדי שתוכל לשפר את האתר שלך.

מדוע בדיקת חווית משתמש חשובה?

בדיקת חווית משתמש חיונית לעסק שלך משתי סיבות גדולות:

בדיקת חווית משתמש באתרים עוזרת לך ליצור רושם חיובי של המותג

המשתמשים ממהרים לשפוט את החברה שלך על סמך החוויה שלהם באתר שלך. אם תספק חווית משתמש לקויה, סביר להניח שהקהל שלך יעזוב את האתר שלך, מה שאומר שאתה מפסיד את ההמרות. שלא לדבר על כך, הם יזכרו את החוויה הגרועה שהייתה להם ולא ירגישו נאלצים לחזור.

להלן מספר נתונים סטטיסטיים המדברים על כמה חוויית משתמש לקויה יכולה להיות השלכה שלילית:

  • 89% מהאנשיםקונים אצל מתחרה לאחר חווית משתמש לקויה
  • 79% מהאנשיםנוטים פחות לקנות מאתר אינטרנט לאחר חוויה שלילית
  • 53% מהמשתמשיםינטשו דף אם יידרש לטעון יותר משלוש שניות
  • 52% מהאנשיםנוטים פחות להתקשר עם חברה בגלל חוויה סלולרית גרועה

כפי שאתה יכול לראות, חווית משתמש לקויה יכולה להשפיע על העסק שלך לאורך זמן. משתמשים נוטים פחות לבקר באתר שלך, להישאר באתר שלך ולרכוש מחברה שלך.

עם זאת, בדיקות UX יכולות לתקן את הבעיה. על ידי בדיקת אלמנטים שונים באתר שלך, אתה יכול לבצע אופטימיזציה ליצירת חוויה טובה יותר עבור המבקרים שלך. מיטוב האופטימיזציה שלכם יביא לחוויית משתמש חיובית, מה שמביא לכך שיש להם רושם חיובי מהמותג שלכם.

בדיקת חווית משתמש באתרים עוזרת לך להגדיל את המכירות

כפי שרמזנו בסעיף הקודם, בדיקת חווית משתמש יכולה לעזור לכם להגדיל את המכירות. אם אתה בודק כל העת את האתר שלך ומחדש אותו כדי לספק חוויה טובה יותר, סביר להניח שהקהל שלך יקנה.

האם ידעת שאתרי טעינה איטית גורמים הפסד הכנסות של 2.6 מיליארד דולר בשנה ? וזה רק היבט אחד בחוויית המשתמש!

כפי שאתה יכול לראות, הדרך בה משתמשים חווים את האתר שלך משפיעה מאוד על ההמרה של לידים. חווית משתמש גרועה תוביל לפחות המרות אך ביצוע בדיקות חווית משתמש ואופטימיזציה של האתר שלכם יאפשר לכם להגדיל את הכנסותיכם.

5 סוגים של בדיקות חווית משתמש לאתרים

עכשיו כשיש לך את התשובה "מהי בדיקת חווית משתמש (UX)?" ותדעו למה אתם צריכים לעשות את זה, הגיע הזמן לצלול פנימה ולהתחיל לערוך בדיקות! אולם כעת עולה השאלה: כיצד מבצעים בדיקות UX?

להלן חמש דרכים עיקריות לבחון את חוויית המשתמש באתר שלך.

  1. בדיקת משתמשים מתונה

בבדיקת משתמשים מתונה יש לך קבוצה של משתתפים המשתמשים באתר שלך ומנחה כדי להנחות דיון כיצד הם חווים את האתר שלך. זה מתפקד כקבוצת דיונים בה המנחה עונה על שאלות ומנסה להדריך את המשתתפים בזמן שהם מנווטים באתר.

יתרונות : עוזר לך לראות אזורי בלבול ולשפר אותם, מאפשר לך לקבל תובנה ממקור ראשון באתר שלך

חסרונות : יתכן ותשובות אינן אותנטיות לחלוטין בגלל המנחה, השיחה עשויה להיות הטיה אם המנחה אינו אובייקטיבי לחלוטין

  1. בדיקות משתמשים לא מבוקרות

אפשרות נוספת לביצוע בדיקות חווית משתמש באתרי אינטרנט היא בדיקת משתמשים לא מוגדרת. עם אפשרות זו המשתתפים עוברים תרחישים ומשימות בעצמם – זה בדרך כלל מתרחש במסגרת מרוחקת כמו בביתם. הם יכולים לעבור את הצעדים שציינת ולדווח בחזרה על החוויה שלהם.

יתרונות : תגובות אותנטיות יותר מכיוון שהן עצמן אינן מושפעות מדעות המשתתפים האחרים.

חסרונות : יכול שלא לדעת לנווט בין הצעדים ללא הדרכה, קשה למעקב עם תגובות בזמן אמת

  1. מיון כרטיסים

בעזרת מיון כרטיסים, תוכל להבין טוב יותר כיצד משתמשים מוצאים מידע באתר שלך. אלה כרטיסים דיגיטליים או פיזיים המכילים רכיבים שונים באתר שלך, כמו "בגדים", "מגפי נשים" או "תכשיטים".

משתמשים לוקחים את הקלפים האלה ומקבצים אותם יחד על סמך מה שהגיוני להם. זה עוזר לך להיכנס לתודעה של הקהל שלך ואיך הם מקבצים מוצרים ונושאים יחד.

מבחן חוויית משתמש זה מאפשר לך לנתח כיצד משתמשים מנווטים באתר שלך, כך שתוכל לעזור להם למצוא מידע מהר יותר. אסטרטגיה זו מסייעת לך להחליף כרטיסים כדי ליצור ניווט הגיוני לקהל שלך.

להלן דוגמה לאופן בו חלק מהמשתתפים עשויים למיין קטגוריות אם בבעלותך חנות בגדים:

לכן, אם זו החברה שלך, היית חושב שעדיף לשים את כל הנעליים שלך בקטגוריה אחת לניווט שלך. לאחר מיון כרטיסים, אתה מגלה שאנשים לשים למעשה נעלי ריצה עם נעלי אקטיב ונעלי לבוש עם ללבוש רשמי.

תובנה זו תהיה בעלת ערך לעסק שלך מכיוון שהיא תעזור לך לראות כיצד הקהל שלך מצפה שדברים יתאגדו יחד בניווט ובארכיטקטורת האתר שלך, ולא את מה שאתה חושב שהקהל שלך מצפה להם.

יתרונות : עוזר לך להתאים את האתר שלך כך שיתאים למשתמשים לדפדף באתר שלך

חסרונות : מוגבלת להערכת ארכיטקטורת אתרים

  1. סקירה / מדידות

דרך נהדרת נוספת לבצע בדיקות חוויית משתמש לאתרים היא ליצור סקר או סקר. סקרים וסקרים מאפשרים לך לשאול אנשים ישירות על החוויה שלהם ולקבל משוב מיידי. זוהי דרך נהדרת לאסוף דגימת נתונים גדולה של תגובות כדי לעזור לך לראות מה לא עובד עם האתר שלך.

יתרונות : קבל שפע של נתונים, תוכל להתמקד בהיבטים ספציפיים באתר שלך

חסרונות : קבלת תגובות מהקהל שלך עשויה להיות קשה, יתכן שלא תיקח את הסקר ברצינות

  1. בדיקת A / B

בדיקת A / B היא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של חברות בדיקות שעושות כדי לנתח את האתר שלהם. בדיקת A / B מאפשרת לך לבדוק שתי גרסאות שונות של אותו אלמנט באתר שלך. זה מאפשר לך לראות איזה אלמנט מספק חוויה טובה יותר.

לדוגמה, Lush יכול לבדוק את כפתור ה- CTA שלהם כדי לראות אם הכפתור הלבן מתפקד טוב יותר מכפתור צהוב, או כפתור בצבע אחר. מבחן השוואה זה יאפשר להם לראות את ההשפעה של שינוי צבע הכפתור במונחים של קליקים והמרות.

יתרונות : מאפשר לך להשוות לראות שיפורים, יכול לדרוש רק שינויים קטנים וקלים כדי לשפר את החוויה

חסרונות : האם ניתן לבדוק אלמנט אחד בכל פעם לקבלת תוצאות מדויקות (גוזלת זמן), מתמקד בעיקר באסתטיקה.

רשימת בדיקות לבחינת חוויית משתמש: כיצד לבצע בדיקת חוויית משתמש מוצלחת

מוכנים לצלול לבדיקה? בדוק את רשימת הבדיקות הקצרות של חוויית המשתמש כדי לקבל את השיטות הטובות ביותר לבדיקת UX מוצלחת!

זהה את המטרות שלך: בראש ובראשונה, אתה צריך לדעת מה אתה רוצה להשיג עם בדיקות ה- UX שלך.

עסקים רבים מתמקדים בהגדלת מכירותיהם כיעד. עם זאת, יתכן שתרצה להתמקד בעידוד אנשים נוספים להוריד את אחד המדריכים שלך או להירשם לרשימת הדוא"ל שלך.

עליכם לקבוע את היעדים שלכם לבדיקת UX, כך שתבינו כיצד בדיקה תעזור לכם להגיע למטרה הספציפית הזו.

בחר את השיטה המתאימה ביותר ליעדים שבחרת: פריט זה הוא אחד מחוויות המשתמש הקריטיות ביותר שבודקים את שיטות העבודה המומלצות.

כשאתה מבצע בדיקות לאתר שלך, עליך להבין אילו בדיקות הן הטובות ביותר. המטרות שלך יעזרו לך לבחור אילו סוגים של בדיקות לרוץ.

מכיוון שישנם מספר רב של בדיקות בהן תוכלו לבצע, חשוב לזהות את אלה שיעזרו לכם להשיג את יעדיכם ויתאימו לתקציב שלכם.

לדוגמה, יתכן שאין לך את התקציב לבצע בדיקות משתמשים מתונות, אך אתה עדיין רוצה משוב ישיר. לכן, תוכלו לבחור בבדיקת משתמשים לא מבוצעת כאופציה ידידותית יותר לתקציב המספקת משוב ישיר.

קבע תוכנית: אם אתה רוצה להניע הצלחה עם הבדיקה שלך, אתה צריך לקבוע תוכנית. התוכנית שלך מפרטת כל מה שקשור למבחן שלך, כולל:

  • מה אתה הולך לבדוק
  • איך אתה הולך לבדוק את זה
  • איך אתה מתכנן להריץ את המבחן שלך
  • מי משתתף במבחן שלך
  • כיצד תמדדו את התוצאות
  • באילו מדדים תתמקדו לבדיקה שלכם

כשתדע מידע זה, תקבע את המבחן שלך להצלחה ותביא תוצאות טובות יותר.

נתח את התוצאות שלך: אחת מחוויות המשתמש הקריטיות ביותר לבדיקת שיטות עבודה מומלצות היא ניתוח התוצאות שלך. אינך רוצה לעבור את הבעיה בביצוע כל הבדיקות הללו ולא לנתח את תוצאותיהן מכיוון שלא תדע לתקן את האתר שלך או לדעת מה עובד.

ניתוח התוצאות יהיה תלוי בבדיקות בהן אתה משתמש ובמה שאתה רוצה למדוד. לקבלת תוצאות מתונות, אתה יכול להתמקד בתגובות נפוצות של כל המשתתפים שלך, ואילו בבדיקת A / B אתה יכול להתמקד בערכים כמו שיעור קליקים (CTR) או זמן השהיה.

כדי לפקח על ערכים חשובים, אתה יכול להשתמש בכלי כמו Google Analytics כדי לנתח ערכים חשובים ולהבין את ביצועי מסע הפרסום שלך.

התחל לבדוק את חוויית המשתמש באתר שלך עוד היום

בפוסט זה ענינו לשאלות חשובות כמו:

  • מהי בדיקת חווית משתמש (UX)?
  • מדוע עלי לבצע בדיקות חווית משתמש?
  • אילו סוגים של בדיקות זמינים לבדיקת UX?
  • מהן השיטות המומלצות לבדיקת UX?

אבל עכשיו, הנה השאלה הכי קריטית שעדיין צריכה תשובה: האם עלי לבצע בדיקות UX לבד?

לא! אתה יכול לסמוך על מומחה שיווק דיגיטלי, כמו WebFX, שיעזור לך לבצע בדיקות UX שימושיות ולשפר את החוויה באתר שלך.

בעזרת שירותי ניתוח חוויית המשתמש שלנו , אנו נעזור לך לנתח את האתר שלך כדי להבין היכן אתה יכול לשפר את ה- UX באתר שלך!