כמה זמן לוקח לקידום אתרים להתחיל להראות תוצאות

כמה זמן לוקח לקידום אתרים להתחיל להראות תוצאות 

אין קיצורי דרך בכל הקשור לקידום אתרים, קידום אתרים לוקח זמן ומאמץ כדי לעבוד אך ברגע שמגיעים לדירוג גבוה בגוגל היתרונות שווים יותר מהמאמץ. כמה זמן ייקח לך להגיע לנקודה זו תלוי במספר גורמים ועל זה נדון בהמשך.

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני מקבל מלקוחות שמעסיקים אותי לעבוד על קידום אתרים שלהם קשורה לכמה זמן ייקח להשיג דירוג גבוה בגוגל עבור מילות המפתח שאליהן הם ממוקדים. זו שאלה רגילה וציפייה להעלות כי כשאתה משקיע ב- קידום אתרים אתה גם רוצה לראות תשואה וברוב המקרים אתה רוצה את זה הכי מהר שאפשר.

אולם למרבה הצער, אין תשובה ישירה לכך מכיוון שיש הרבה פרמטרים הממלאים תפקיד והרבה דברים שאינך יכול לשלוט עליהם. עם זאת יש כמה הנחיות בהן תוכלו להשתמש כדי להגיע לתשובה ריאלית.

קידום אתרים השתנה

לפני שמנסים לענות על שאלת 'כמה זמן זה לוקח', יש להבין כי בשנים האחרונות קידום אתרים השתנה. זה עדיין מרכיב חשוב בשיווק דיגיטלי ועדיין עובד אבל זה כבר לא עניין של פרסום תוכן וייצור קישורים.

בעבר קידום אתרים עסק בביצוע מחקר מילות מפתח טוב כדי לזהות את מילות המפתח החשובות לעסק שלך, ליצור דפים הממוקדים לאותן מילות מפתח ויצירת קישורים ממדריכי מאמרים המפנים אל אותם דפים.

אתרים שעשו זאת בהצלחה ובקנה מידה גדול יחוו עלייה בדירוג ותעבורה במשך כמה חודשים.

הדברים השתנו כעת. אם תעקוב אחר המודל שתואר לעיל לא רק שלא תשיג תוצאות טובות אלא אתה מסתכן בקבלת עונש מגוגל ולהרוס את הדירוג והמוניטין שלך בתחום.

מה שעליך לעשות במקום זאת הוא:

  • פרסם תוכן -עד באיכות גבוהה על בסיס קבוע
  • צור ותחזק לא רק כל סוג של אתר אלא אתר מעולה
  • בנה רשת משלך על ידי קישור הדפים שלך יחד
  • קדם את האתר שלך ואת התוכן שלך במדיה החברתית
  • פרסום אורחים באתרים מכובדים לא למטרה היחידה לבנות קישורים נכנסים לאתר שלך אלא ליצירת אמון, סמכות ויחסים עם מבקרי האתר שלך.

למה אתה צריך לצפות מ- קידום אתרים?

דבר נוסף שעליך להיות ברור בראש שלך הוא למה לצפות מ- קידום אתרים. אין אחריות (ואף פעם אל תאמינו למישהו שאומר אחרת) שתוכלו להשיג דירוג גבוה עבור כל מילות מפתח תחרותיות ביותר תוך מספר חודשים בלבד.

כדי להגיע לעמדות המובילות עבור מילות מפתח תחרותיות ביותר אתה צריך לעבוד קשה כדי לעקוף את אלפי האתרים המתחרים על מקום בדף הראשון של תוצאות החיפוש וזה בדרך כלל לוקח הרבה יותר זמן וכסף.

מה שעליכם לצפות במקום זה הוא שיפור בתעבורה האורגנית שלכם ולרוב ניתן להשיג זאת תוך מספר חודשים לאחר שתתחילו בעבודה עקבית בנושא קידום אתרים.

רציתי להבהיר זאת לפני שנגיע לפרטים נוספים מכיוון שזה משנה את התשובה לשאלה הנתונה:

כמה זמן לוקח קידום אתרים לעבוד בתנאים תחרותיים : מספר חודשים ואף שנים.

כמה זמן לוקח ל- קידום אתרים לייצר תנועה אורגנית יותר : ניתן להשיג זאת בעוד מספר חודשים.

גורמים הממלאים תפקיד בזמן הדרוש ל- קידום אתרים להתחיל לעבוד

כעת, כשכולנו באותו מסלול, בואו נראה את הגורמים המשפיעים על כמה זמן נדרש כדי ש- קידום אתרים יעבוד.

אתר שעונש על ידי גוגל?

אוסיף את זה כגורם הראשון מכיוון שאם האתר שלך נמצא תחת עונש של גוגל אז קידום אתרים לא יעבוד אלא אם תיפטר מהעונש. כאשר אתר Google נענש על ידי גוגל הוא מאבד את הדירוג שלו (עבור כל מילות המפתח או חלקן) וכדי לחזור לאינדקס אתה צריך לבצע כמה פעולות. בתרחיש התאוששות טיפוסי תצטרך:

  • הסר את הקישורים שנוצרו באופן מלאכותי המפנים לאתר שלך על ידי בקשה ממנהלי האתר להסיר אותם או על ידי ביטול הקישורים באמצעות כלי מנהלי האתרים של גוגל.
  • שנה את דפי האתר שלך והסר או שרשור דפים עם תוכן דק.
  • הסר דפים עם תוכן כפול.
  • הוסף דפים נוספים עם תוכן רלוונטי באיכות גבוהה.
  • עבוד על ה- קידום אתרים שבדף שלך כדי להבטיח שגוגל תוכל לקרוא ולהבין את הדף שלך טוב יותר.
  • הגש בקשה לבדיקה מחדש באמצעות כלים למנהלי אתרים (אם נפגעת בעונש ידני).

לאחר שתבצע את כל האמור לעיל תצטרך לחכות מספר חודשים ועד שגוגל תרענן את האלגוריתם שלהם כדי להבין אם הצלחת להתאושש או לא. אז במקרה זה התשובה כמה זמן לוקח ל- קידום אתרים להתחיל לעבוד תלויה בחומרת העונש, כמה מהר ביצעתם פעולות מתקנות, סוג הפעולות שעשיתם ובזמן הדרוש לגוגל לרענן את האלגוריתם שלהם.

אתרים חדשים או ישנים

עובדה ש- קידום אתרים עובד טוב יותר עבור אתרים ישנים יותר מאתרים חדשים יותר. אתרי אינטרנט ישנים הם אתרים המקוונים לפחות למשך שנה לפחות, בעוד אתרים חדשים נחשבים לתחומים חדשים לגמרי בני פחות מחצי שנה.

במקרה של אתרים חדשים אל תצפו לתוצאות משמעותיות בששת החודשים הראשונים. אם אתה מפעיל אתר חדש ומפרסם תוכן איכותי על בסיס קבוע ומבצע את קידום המדיה החברתית שלך, אתה יכול לצפות לראות כמה מהדפים שלך בעמוד השני וה -3 של Google בשלושת החודשים הראשונים ואז בהדרגה חלק מהדפים שלך דפים יעברו לדף 1 לאחר החודש השישי.

זה כנראה לא יביא לך כמויות תנועה גבוהות אבל זה סימן שמה שאתה עושה הוא בכיוון הנכון. אם תמשיך ללחוץ על ידי קבלת אינדקסים נוספים של דפים וגם כמה קישורים טבעיים מאתרים מהימנים, בקרוב תחווה יותר ויותר תנועה אורגנית.

קצב הצמיחה תלוי בסוג האתר, בתחרות, בסוג התוכן ובגורמים אחרים אך ככל האצבע הוא חצי שנה תקופת המינימום עד שה- קידום אתרים לאתרים חדשים יתחיל לעבוד.

במקרה של אתרים ישנים שמעולם לא עברו עונש הדברים שונים. לאחר שתתחיל לעשות קידום אתרים, במיוחד אם לא בוצעה עבודת קידום אתרים באתר בעבר, תתחיל לראות שינויים במיקומי הדירוג והתנועה תוך מספר חודשים.

אם גם תתחיל לעשות שיווק תוכן וקידום מדיה חברתית אגרסיבי יותר יחד עם קידום אתרים טוב מהדף אתה יכול להפוך דברים ולהתחיל לקבל פרס על המאמצים שלך מהר יותר.

מספר העמודים באינדקס של גוגל

אף על פי שדירוגים אינם קשורים לאינדקס רב ככל האפשר של גוגל, מספר הדפים שיש לך באינדקס שלהם. ישנם מספר מחקרים המראים קשר ישיר בין מספר העמודים באינדקס ומיקומי דירוג. ככל שיש לך דפים באיכות גבוהה יותר ייטב, אך אל תיפול למלכודת של יצירת דפים למטרה היחידה להגדיל את האינדקס.

עדיף שיהיו פחות דפים שיש להם תוכן חשוב ושימושי בהרבה דפים עם תוכן כפול, לא שלם או דק.

הנקודה העיקרית כאן היא שקידום אתרים יעבוד מהר יותר באתרים עם יותר ממאה דפים איכותיים באינדקס של גוגל לעומת אתרים עם פחות ממאה עמודים. זה איכשהו צפוי מכיוון שייקח לך זמן לייצר תוכן ייחודי שיעבור את הסף הזה.

איכות ואורך התוכן

זה קשור לאמור לעיל במובן זה שאינך זקוק רק לסוג כלשהו של דפים באינדקס של גוגל אלא בדפים ש:

  • יש תוכן שהוא ייחודי ומקורי
  • יש תוכן ארוך – מספר המילים הממוצע בדף הראשון בגוגל הוא 1500-2000 מילים.
  • יש תוכן ידידותי לקידום אתרים ומוצג היטב
  • סוג ומספר הקישורים הנכנסים

עבודת קידום אתרים באתרי אינטרנט שכבר יש להם פרופיל קישור חזק יכולים לייצר תוצאות מהר יותר מאשר באתרים עם פרופיל חלש. קישורים נכנסים הם עדיין גורם קידום אתרים חשוב ואם כבר יש לך את זה במקום העבודה שלך הרבה יותר קלה מאשר לחכות לקבל קישורים חדשים לאינדקס ולעיבוד של גוגל.

מילת זהירות, אל תנסו לדחוף דברים יותר מדי באמצעות קישורים נכנסים. גם אם תוכלו לקבל קישורים באמצעות פרסום אורחים באתרים בעלי מוניטין רב, אל תנסו ליצור קישורים רבים מדי מהר מכיוון שזו ככל הנראה תעלה כמה אותות אזהרה במיוחד עבור אתרים שהיו להם מעט מאוד קישורים מאז תחילת דרכם.

רמת תחרות

אתה לא היחיד שעושה קידום אתרים המבקש להשיג דירוג טוב יותר עבור מילות מפתח מסוימות. כמעט בכל הגומחות ישנם מאות ואף אלפי אתרים המתחרים על אותן מילות מפתח שאליהן תרצו למקד.

לפיכך זה רגיל וצפוי שכדי קידום אתרים יעבוד אתה צריך לעשות יותר עבודה מהמתחרים שלך ובשל אופי גוגל והאופן בו הוא מדרג אתרים, ייקח יותר זמן לראות תוצאות.

מיקוד קידום מקומי או גלובלי?

לבסוף, גורם המשפיע על כמה זמן נדרש כדי ש- קידום אתרים יעבוד הוא סוג הדירוגים שאליו אתה ממקד. אם המטרה שלך היא להשיג דירוג גבוה יותר עבור אנשים המחפשים מיקום בשאילתת החיפוש שלהם, כלומר קידום אתרים מקומי, אז אתה יכול להשיג תוצאות מהר יותר מכיוון שהתחרות והקושי הם פחות מאשר כאשר מנסים למקד למשתמשים ברחבי העולם, כלומר קידום אתרים עולמי.

לדוגמה, אם אתה מבצע קידום אתרים מקומי נכון עבור השאילתה "שירותי קידום אתרים אי ארוך", אתה יכול להשיג תוצאות מהר יותר מאשר לנסות לדרג את השאילתה הכללית "שירותי קידום אתרים".

קידום אתרים עובד, תן לו את הזמן שהוא צריך

בשורה התחתונה והמסירה מהפוסט הזה היא ש- קידום אתרים עובד אבל צריך לתת לו זמן.

קרא כיצד ניל הצליח להגדיל את הבלוג שלו ל 100,000 ביקורים בחודש , קרא את מקרה הבדיקה שלי כיצד אחד הבלוגים שלי הגיע ליותר מ- 250,000 ביקורים בחודש או כיצד בריאן דין הצליח ליצור את אחד הבלוגים השיווקיים המובילים; רשימת סיפורי ההצלחה היא אינסופית ולכולם יש משהו משותף: קידום אתרים טוב, תוכן באיכות מעולה, טכניקות קידום מקוונות חדשניות, הרבה סבלנות ועבודה קשה.

אם אתה עושה קידום אתרים בעצמך שמור על ציפיות נמוכות, התחל בביקורת קידום אתרים , צור תוכנית מציאותית והתחל לעקוב אחר הדירוג שלך, תוך התחשבות בכך שמה שאתה מחפש הוא גידול בתנועה האורגנית שלך ושיפור הדירוג שלך באופן כללי ולא רק לקבוצה של מילות מפתח 'משאלה' שהם בדרך כלל תחרותיים ביותר.

אם אתה ממקם מיקור חוץ לקידום אתרים לחברה, זכור כי קידום אתרים אפקטיבי עשוי לעלות לך כסף בהתחלה עד שתשיג כל סוג של תשואה מהשקעתך. אל תאמינו בקיצורי דרך (הם לא קיימים) או בחברות שמבטיחות לכם דירוג גבוה תוך מספר חודשים, אלא במקום זאת, נסעו עם חברות שעושות תיאורי מקרה להצגה, משוב של לקוחות אמיתיים ותכנית קידום אתרים עם יעדים